Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:56:30 GMT

سیره فاطمی راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۱۸۶

سیره فاطمی راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی سیره فاطمی را راهگشای بسیاری از مشکلات نسل امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین نقش مهم زنان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم تجلیل از مادران فرهیخته و بانوان واقف آستان قدس رضوی که امروز، ۱۵ بهمن ماه، در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی شأن نزول سوره کوثر را وجود مقدس حضرت زهرا(س) دانست و اظهار کرد: مفسران با دلایل و برهان محکم اثبات کرده‌اند که شأن نزول این سوره وجود مقدس حضرت زهرا(س) است که نشان از عظمت و بزرگی جایگاه این بانوی نمونه اسلام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های سیره فاطمی، ادامه داد: نباید فاطمه زهرا(س) را تنها در ابعاد عاطفی و احساسی و ظلمی که به این حضرت شده است، محدود کرد. مصیبتی که به حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) روا شده است، نباید به دست فراموشی سپرده شود و توجه به ابعاد عاطفی و احساسی و عزاداری‌ها بسیار لازم و ضروری است، اما باید مراقب بود که از توجه به سیره فاطمی، سبک و روش رفتاری حضرت فاطمه(س) نیز غفلت نشود. 

مروی با بیان اینکه «وقف و انفاق عملی تربیتی برای فرزندان واقفان است»، خطاب به بانوان واقف حاضر در جلسه، گفت: موقوفات شما ضمن اینکه صدقه‌ای جاریه برای آخرت شماست، تربیتی عملی برای فرزندان شما در جهت آموزش انفاق در راه خدا نیز هست.

وی با اشاره به اینکه «وقف در راه خدا و اهل‌بیت(ع) توفیق الهی برای واقف است»، تصریح کرد: فراهم آمدن فرصت وقف توفیقی از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) برای واقف است که بتواند اموال خود را در راه خیرات و حسنات صرف کند. بسیاری از ثروتمندان و متمولان هستند که توفیق برداشتن قدمی در راه خیر و دستگیری از نیازمندان را ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و با بیان اینکه «متأسفانه امروزه فرزند کم و حضور کمتر بانوان در منزل به عنوان یک فضیلت توسط غرب به جوامع اسلامی معرفی می‌شود»، به جایگاه مهم و تأثیرگذار بانوان در تربیت نسل آینده و سرنوشت جامعه اشاره و تصریح کرد: زنان از نقش بسیار مهم و جایگاه حائز اهمیتی در پرورش و تربیت نسل‌های آینده برخوردار هستند که باید برای جامعه تبیین شود، حضرت عباس(ع) که اسوه وفاداری و رشادت در دفاع از ولایت و جانفشانی در راه امامت است در دامان مادری با ظرفیت، با ایمان و با معرفت همچون ام‌البنین‌(س) پرورش یافته است.

وی مقام حضرت عباس(ع) را مرهون تربیت حضرت ام‌البنین‌(س) دانست و با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، عنوان کرد: هیچ کاری در جامعه به اهمیت تربیت فرزند و نسل آینده جامعه نیست.

مروی گفت: خانم‌های موفقی که ضمن کسب مدارج بالای علمی و ایفای نقش اجتماعی، چند فرزند نیز دارند و از توجه به اهمیت خانواده غافل نیستند باید به عنوان الگو در جامعه معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

به گزارش آستان نیوز، در ابتداء این جلسه محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و تحکیم خانواده ارائه کردند و در ادامه تعدادی از بانوان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند. در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر از تعدادی از مادران فرهیخته و بانوان واقف توسط تولیت آستان قدس رضوی قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی تولیت آستان قدس رضوی ع آستان قدس رضوی سیره فاطمی زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد: شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت "با شما سربلندیم" انتخاب شده ست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف -معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) - امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه(س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده