حب رسول خدا(ص) نسبت به فاطمه زهرا(س) بی نظیر است/تأکید بر رعایت ادب اختلاف
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۲۱۴
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار تخصصی« نقش آفرینی زنان با تأسی از الگوهای دینی در تحقق تمدن نوین اسلامی» که پیش از ظهر امروز به همت معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:سخن در باب حضرت زهرا(س) زیاد است و علت حب نبی اکرم (ص) نسبت به حضرت فاطمه(س) یکی از نکاتی است که در رابطه با حضرت در منابع وارد شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان این مطلب افزود: نقل است در تاریخ که حضرت محمد(ص) علاقه ویژه ای به حضرت فاطمه اطهر(س) داشت و بسیار نسبت به ایشان با محبت بودند، همیشه ایشان را در آغوش می گرفتند و می بوسیدند، به طوری که کثرت بوسیدن ایشان برای بقیه موجب سوال شده بود و برخی از خانمها از حضرت سوال می کردند چرا اینقدر به حضرت زهرا(س) علاقه دارید؟ مرحوم صدوق در روایتی در عیون اخبار الرضا نقل می کند از همدانی از هروی از امام رضا(ع) که ایشان فرمودند پیامبر(ص) فرمودند وقتی به آسمان رفتم جبرئیل دست مرا گرفت و وارد بهشت کرد و میوه بهشتی خوردم؛ بر اثر خوردن آن میوه نطفه ای در صلب حضرت منعقد شد و چون به زمین آمدند حضرت خدیجه، فاطمه زهرا را باردار شد؛ که پیامبر(ص) در مورد ایشان می فرماید هر زمان مایل بودم بوی بهشت را دوباره استشمام کنم فاطمه(س) را می بوییدم؛ همین روایت را برخی از اهل سنت هم از عایشه نقل کرده اند که عایشه از پیامبر(س) پرسید علت اینکه فاطمه(س) را می بوسید چیست؟ و ایشان همین نکته را یادآورد شدند.
دبیر کل مجمع تقریب ادامه داد: روایت است که راه رفتن حضرت فاطمه زهرا(س) هم مثل راه رفتن رسول الله(ص) بوده است؛ همیشه ایشان را در سمت چپ و راست خود می نشاندند و با ایشان سخن می گفتند و مأنوس بودند.
وی تصریح کرد: انس حضرت رسول (ص) با فاطمه زهرا(س) یکی از نکات ویژه ای است که در تاریخ قابل پیگیری است؛ روایتی در مسند احمدبن حنبل آمده است که عایشه گفته است، روزی حضرت رسول(س)، فاطمه زهرا(س) را کنار خود نشاندند و در گوش ایشان حدیثی نقل کردند که موجب گریه فاطمه(س) شد و دوباره حدیث دیگری گفت که موجب شادمانی ایشان شد؛ عایشه نقل می کند از فاطمه(س) سوال کردم که من هیچ گاه شادی که اینقدر نزدیک حزن باشد ندیدم، فاطمه(س) فرمود این یکی از اسراری بود که رسول خدا(ص) به من گفت و من اجاره ندارم تا زمانی که رسول خدا(ص) در قید حیات هستند بازگو کنم؛ بعد از وفات رسول اکرم(ص)، از فاطمه(س) در این باره سوال شد و فرمود، که رسول خدا(ص) در آن زمان در گوشم گفت، هر سال جبرئیل یک بار قرآن را بر من نازل می کرد اما امسال دوبار بر من نازل کرد و موجب شد بفهمم از دنیا رفتنی هستم و این موجب گریه من شد و بعد از آن فرمود آیا تو دوست نداری سیده نساء این امت باشی ؟ اولین کسی باشی که در آن دنیا به من ملحق می شوی؟ و این موجب خوشحالی من شد که فاصله اندکی بین دو رحلت وجود دارد و من به زودی به پدرم ملحق می شوم؛ این روایت را در جلد 44 صفحه 9 تا 10احمدبن حنبل از عایشه نقل می کند؛امثال این روایت، مکرر مطلب یقینی، اجماعی و عقلی است.
حجت الاسلام دکتر شهریاری افزود: اینکه پیامبر(ص) حب خاصی به حضرت زهرا(س) داشتند از جمله مسائلی است که در تاریخ ضبط و نقل شده است، این نکته که ائمه اطهار را اولاد رسول اکرم(ص) محسوب می کنند به دلیل این است که فاطمه زهرا(س) مادر ائمه اطهار بوده و او دخت پیامبر(ص) بوده است، از این جهت رواتی در منابع شیعه و سنی نقل شده که جابر می گوید پیامبر اکرم(ص) فرموند ذریه همه پیامبران از نسل خودشان بوده اما ذریه مرا در صلب علی(ع) قرار دادند؛ اما واسطه ای که باعث شده ائمه اطهار فرزندان پیامبر(ص) محسوب شوند این بوده که از صلب علی بن ابیطاب(ع) و از دختر پیامبر اکرم(ص) ناشی شدند.
وی خاطر نشان کرد: این مقامی که فاطمه(س) دارد که ذریه او از ناحیه دختری انشعاب پیدا کرده، در تاریخ کمیاب است و ما نسبت به حضرت عیسی(ع) این مطلب را داریم که حضرت مریم(س) موجب شد واسطه ای باشد تا حضرت عیسی(ع) از صلب ابراهیم(ع) محسوب شود و در آیه قرآن به آن اشاره شده است؛ اینکه حضرت عیسی از ذریه ابراهیم(ع) شمرده شده نشان می دهد که این تفکر که ذریه انسان فقط از طریق پسری منتقل شود حرف درستی نیست و بلکه ما می توانیم مشاهده کنیم در طول تاریخ ادیان که ذریه پیامبران از طریق فرزندان اناث هم توسعه پیدا کرد.
دکتر شهریاری گفت: امیدوارم خداوند این میلاد را گرامی بدارد و ما را از دوستان اهل بیت(ع) قرار دهد و کمک کند از این طهارت و پاکی بهره مند باشیم و از رجس و ناپاکی ها به دور باشیم و به دامان اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ص) و فاطمه زهرا(س) تمسک جوییم.
وی تصریح کرد: بحث حدیث کسا به وفور در منابع اهل سنت وجود دارد؛ میتوان مراجعه کرد و این حدیث را دنبال کرد که معنای اهل بیت(ع) که در اینجا به آن تصریح شده پنج تن آل عباست؛ در روایات اهل سنت و شیعه آمده که ام سلمه سر در این بیت وارد کرد و گفت، آیا من هم می توانم داخل کسا شوم؟ حضرت فرمودند که تو به سوی خیر و زن نیکی هستی، اما اجازه ندارم غیر این 5 نفر کس دیگری را وارد عبا کنم و این اختصاص به پنج تن آل عبا دارد.
دبیر کل مجمع تقریب اظهار داشت: گاهی در وقایع تاریخی اختلافاتی بین شیعه و سنی در نقل تاریخ و تفسیر آن وجود دارد؛ به هر حال اختلاف نظر در مذاهب ممکن است پیش بیایدو اصل اختلاف نظر امری بدیهی است، چنانکه حتی در بین زن و شوهر به دلیل وجود علایق و نظرات مختلف اختلاف نظر را می بینیم اما این باعث نمی شود که بنیان خانواده را از بین ببریم.
وی با بیان این مطلب تأکید کرد: ما امت رسول الله و امت واحده ای هستیم ما همه زیر سقف واحدی که رسول الله(ص) برای ما فراهم آورده عنوان مسلمانی داریم و خود حضرت فرمود که خون و جان و مال و آبروی مسلمان بر مسلمان حرام است، اما متأسفانه مشاهده می کنیم که دشمنان اسلام این سقف را می خواهند بر سر مسلمانان خراب کنند.
دکتر شهریاری خاطر نشان کرد: مفهوم امت واحده مفهومی است که یازده بار در قرآن تکرار شده و تأکید شده که این امت امت واحدی است و من پروردگار شما هستم شما مرا بپرستید؛ پرستش خداوند متعال با نام الله که اختصاص به مسلمانان دارد و پیام آور آن رسول خدا(ص) است؛ سقف را برای ما بنا کردند؛ نام ما را امت اسلامی گذاشتند و به ما تأکید کردند که دنبال امت واحده باشیم حال ما بیاییم ذیل این چتر به اختلافات تاریخی، فقهی و کلامی و... بپردازیم و دستاویز دشمن شویم تا دشمن وارد خانه ما شود و امنیت و آسایش ما و جان و مال و ناموس ما را تهدید کند؟ این هم از عقل به دور است و هم از نصوص اجماعی اسلامی و هم حتما رسول الله (ص) چنین چیزی را نمیخواسته است.
وی اظهار داشت: ما شیعیان اگر زندگی علی بن ابیطاب را مطالعه کنیم، می بینیم ایشان با اینکه میدانست حق و حقوقی دارد اما با صبر و حوصله سعی کرد این سقف را حفظ کند و با رعایت مصالح امت اسلامی صبر پیشه کرد ما باید ایشان و رسول خدا(ص) را الگوی خود قرار دهیم این سقف سقفی است که زمان رسول خدا(ص) بنا شد و تمام این افرادی که بعدا اختلاف سلیقه ای، ولایتی، خلافتی و پیدا کردند زیر سقف رسول الله(ص) بودند.
رسول خدا(ص) توانسته بود همه اینها را به دور هم جمع کند اگر قرار به طرد کسی بود رسول الله(ص) اولی به طرد بود؛ چرا که همه برای حضرت شناخته شده بودند حتی منافقان را می شناخت و از دور و بر خود طرد نمی کرد، برای اینکه این سقف محفوظ بماند و امت اسلامی باقی بماند؛ بعد از او هم علی بن ابیطاب و هم ائمه اطهار سعی کردند به نحوی مشی کنند تا ضمن اینکه این سقف را حفظ می کنند به توسعه اسلام در جهان کمک کنند؛ البته این بدان معنا نیست که ما از اعتقادات گروهی و مذهبی خود دست بکشیم؛ هرکسی می تواند اعتقاد و مذهب و تفکر خود را داشته باشد در عین حال باید ادب اختلاف را رعایت کنیم ادبی که رسول الله و علی بن ابیطالب به ما آموخته است؛ اینها در مواجهه با مخالف ادب داشتند و نوعی سبک زندگی برای خود پیشه کرده بودند و این سقف را معیاری برای گسترش اسلام و وحدت جهان اسلام قرار دادده بودند.
دبیر کل مجمع تقریب گفت: امیدوارم دشمنان اسلام منکوب شوند که در تلاش هستند تا این سقف را بر سر مسلمانان خراب کنند؛ ما اعم از شیعه و سنی و مذاهب و گروهها و نحله ها و قومیتهای دیگر باید متوجه باشیم که دشمنان اسلام بیش از سیصد سال است تلاش می کنند وحدت جهان اسلام را بشکنند که توفقیاتی هم داشته اند در این مسیر و الان موفق شده اند جنگ و نزاع و ترور را در منطقه اسلامی شکل بدهند و همه اینها نقشه های دشمن را نشان می دهد، چرا در اروپا از بعد از جنگ جهانی دوم دیگر شاهد جنگ نیسیتم.
وی خاطر نشان کرد: امروز آنجا آرامش است مرزها را برداشته اند، پول واحد طراحی کرده اند و مجلس واحد دارند، اتحادیه اروپا درست کرده اند، اما وقتی سراغ خودمان می آییم می بینیم که متفرق و متجزی هستیم، و این منش منشی نیست که رسول الله(ص) داشته است.
دکتر شهریاری در پایان گفت: امیدواریم دشمنان اسلام اصلاح بشوند، جامعه اسلامی متنبه شود این جهالتها برطرف شود و همه دور چتر رسول خدا(ص) و سقف خانه رسول خدا(ص)جمع شویم و منافع ملی، بین المللی و اسلامی را در جهان اسلام تأمین کنیم و امت واحده را در کنار دولتهای متنوع و متعدد و در کنار رعایت ادب اختلاف قومی و مذهبی داشته باشیم.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
منبع: تقریب
کلیدواژه: دبیرکل مجمع دکتر شهریاری دشمنان اسلام فاطمه زهرا س رسول الله ص ائمه اطهار رسول خدا ص امت واحده پیامبر ص فاطمه س علی بن اکرم ص
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیتالله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک میخورند و به زندان میروند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولیفقیه در استان البرز و امامجمعه کرج، آیتالله حسینی همدانی در خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم اردیبهشتماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمهالله علیه کرج بابیان اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر را به خانواده بزرگ کارگران، کارفرمایان، تولیدکنندگان و رزمندگان میدان تولید خدا قوت و تبریک عرض میکنم، بیان داشت: بیانات مفصل و چندجانبه رهبر معظم انقلاب، درباره کار و کارگر را همه شنیدید و حرف تازهای در این زمینه نمیماند که بخواهیم بگوییم مگر عمل کردن طبق آنچه خواستهشده تا نتیجه مطلوب که خودکفایی و استقلال همهجانبه اقتصادی است به دست بیاید.
کارگر فقط کسی که در کارخانه کار میکند نیست
وی در ادامه بابیان اینکه بعد از «رونق تولید» ایشان امسال «جهش تولید» را فرمودند آنهم با مشارکت مردم، چون با تولید مشکلات معیشت، اشتغال، ارزش پول، استقلال اقتصادی و امثال اینها حل میشود، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا ارزش کار را برای جامعه روشن کنیم؛ طوری شود که کسی بیکار نباشد و هر کس برای خودش مشغولیتی که تأمینکننده زندگی یا بخشی از آن باشد را داشته باشد. باید رسانهها و فضاهای تبلیغاتی طوری تبلیغ کنند که بیکاری مورد مذمت باشد و کار ارزش باشد؛ هر کاری که میتواند انجام دهد. حضرت آقا در بیانی فرمودند: «کارگر آنکسی است که دارد کار میکند تا ملت و کشورش به عزتِ استقلال دست پیدا کند. یا اینکه کارگر ستون فقرات اقتصاد کشور است و استقلال کشور وابسته به کار کارگر است». کارگر فقط کسی که در کارخانه کار میکند نیست. یکوقت میبینید کسی در خانه مشغول کاری است که در مسیر خودکفایی دارد عمل میکند.
نام کارگر در جامعه قداست پیدا کند
امامجمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه روی این مطالب باید آنقدر کار بشود تا نام کارگر در جامعه قداست پیدا کند، عنوان کرد: اگر به آموزههای دینی هم توجه کنیم، اسلام به جایگاه کارگر اهمیت لازم را داده است؛ و اساساً تنآسایی و مصرفگرایی را بهشدت مذمت کرده. همگان را به تولید و اشتغال ترغیب کرده است. لذا رسول خدا و اهلبیت علیهمالسلام خودشان اهل کار و فعالیت برای خود و دیگران بودند؛ که موارد فراوان است اگر بخواهم وارد شوم. مثلاً معلى بن خنیس مىگوید: «امام صادق علیهالسلام مرا دید که دیر به بازار در محل کار خود مىروم. فرمود: «صبح زود بهطرف عزت و بزرگى خود بیرون برو»» چه تعبیر بلندی امام علیهالسلام بهکاربرده است! درست برخلاف کسانی که کار را براى خودشان ننگ و عار مىدانند و به کارگر به چشم حقارت نگاه مىکنند، امام صادق کار را سبب عزت کارگر مىداند.
بخشی از رونق تولید با خریدِ تولید ایرانی محقق میشود
آیتالله حسینی همدانی بابیان اینکه با پیروزی انقلاب و اهتمام امامین انقلاب به جایگاه کار و کارگر، این دستور اسلامی بهعنوان یکی از گفتمانهای اصلی نظام اسلامی مطرح است؛ بهخصوص در این نبرد اقتصادی تنگاتنگ با سلطهگران جهانی، تصریح کرد: حضرت آقا راجع به امنیت شغلی عزیزان هم تأکید داشتند که به نظرم در این رابطه هم دستگاهها وظایفی دارند که باید دنبال کنند و انجام دهند و هم مردم که در بُعد مردمی، مهمترین کار برای امنیت شغلی این عزیزان گفتمان سازی و فرهنگسازی به جهت خرید کالای ایرانی بهعنوان حاصل کار و تلاش کارگر ایرانی است. بخشی از رونق تولید با خریدِ تولید ایرانی محقق میشود و باید خرید کالای ایرانی بهعنوان وظیفه عمومی و یک امرِ معروف و خرید کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند، بهعنوان یک منکر در جامعه، گفتمان غالب باشد.
استاد مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی است
وی در بخش دیگری با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالگشت شهادت معلم شهید حضرت علامه مرتضی مطهری (ره)، گفت: مرحوم شهید خصوصیات منحصربهفرد فراوانی داشت که از مهمترین آنها نظم و برنامه داشتن بود. نقش نظم در سامان دادن به مسائل مختلف زندگی و هموار کردن مسیر برای رسیدن به اهداف بزرگ بر کسی پوشیده نیست؛ و اگر بررسی کنید میبینید که یکی از عوامل مهم موفقیت انسانهای بزرگ، نظم آنان بوده است. شهید مطهری هم نظم فردی داشت و هم نظم اجتماعی و از همه لحظات عمر به بهترین وجه استفاده میکرد.
نماینده ولیفقیه در استان البرز بابیان اینکه از ویژگیهای مهم استاد مطهری توجه به نیازهای فکری و اعتقادی جامعه و پاسخ به شبهات و معضلات فکری بود، گفت: بهخصوص در دهه ۳۰ تا ۶۰ شمسی که جریانات متعددی سروصدا داشتند. غربزدهها و مروجین فرهنگ استعماری، یا افرادی که التقاطی بودند و از اسلام و از ایسمهای دیگر تلفیقی درست کرده بودند و با رنگ و لعاب به خورد جامعه و جوانان میدادند. گاهی قرآن را بر مذاق مارکسیستها ترجمه میکردند و امثال اینها که اسلام را از کار بیندازند و استاد در این میدان مبارزه یکهتاز بود، با پاسخهای متقن و جامع. لذا حضرت آقا فرمودند: «اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پر مضمونی دارد»؛ هنوز کتابهای ایشان نیازهای فکری و عقیدتی و فلسفی را پاسخگوست.
آیتالله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه استاد مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی است؛ و الگو برای کسانی که در این مسیر حرکت میکنند، گفت: او هم آموزش میداد و هم تربیت معنوی و دعوت الهی داشت و پرورش میداد. مانند انبیاء الهی هم معلم بود و هم مربی؛ بعضی از معلمها مربی نیستند.
فعالان جبهه انقلاب نباید بگذارند نظام آموزشی کشور در دام اسنادی مثل ۲۰۳۰ گرفتار شود
وی با تأکید بر اینکه امروز مهمترین راهبرد برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی است که هم عالم باشد و هم بافرهنگ و آموزههای مکتب اهلبیت علیهمالسلام پرورشیافته باشد، خاطرنشان ساخت: فعالان جبهه انقلاب نباید بگذارند نظام آموزشی کشور ازاینجهت منحرف شود و در دامان سکولارها و تکنوکراتها و امثالهم بیفتد. یا در دام اسنادی مثل ۲۰۳۰ گرفتار شود؛ معلمان عزیز بدانند که نباید به معلمى بهعنوان شغل و حرفه نگاه کنند؛ معلمی هنر است؛ ذوق است؛ جلوهای از هنر الهی است که «عَلَّمَ ٱلإِنسَنَ مَا لَم یَعلَم». اول خالق بودن است و بعد معلم بودن. لذا روز معلم روز تکریم عشق و ایثار است. روز تکریم از کسانیاست که قدّشان در راه ساختن و تربیت انسانها و نسل آینده خم شد و مویشان سپید.
معلمان ما باید انسانهای بصیر و دشمنشناس پرورش دهند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه وظیفه معلمی همیشه خطیر بوده است؛ اما امروز به خاطر رفعت جایگاه ایران در بینِ مللِ اسلامی، وظیفه سنگینتر شده است، افزود: معلمان ما باید روح امید را در دل دانشآموزان خود بدمند و آنان را انسانهای بصیر و دشمنشناس پرورش دهند. دشمنی شناس و استکبارستیز، زیر بار ظلم نرو، اهل ایثار و مجاهده و اهل غفلت نکردن از امور دیگران بار بیاورند. معلم باید با ایجاد روحیه تفکر، انسانهایی متعهد و ارزشمدار و آرمانخواه و اهل معرفت و دغدغهمند به مسائل جامعه تربیت کند.
آیتالله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر تحول و تغییر در نظام آموزشی لازم است این مهم محقق نمیشود مگر با تغییر در پرورش معلمان تراز بهعنوان عوامل اصلی تغییر، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «قدرت، اعتبار و آبروی کشور، بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند». و حضرت امام فرمودند: «شما معلمین، یک شغل بسیار بزرگ دارید که همان شغل الله است، و یک مسئولیت بسیار بزرگ دارید که همان مسئولیت انبیا است… شغل شما (معلمان)، شغل انسانسازى است». مجدداً از همه معلمان و اساتید بزرگوار و عزیز استان تشکر و قدردانی میکنم و بر دست همه اساتید خودم هم بوسه میزنم.
لکه ننگ دیگری برای سازمان ملل متحد بهخصوص شورای امنیت آن ثبت شد
وی در بخش دیگری با اشاره به مسائل بینالملل، عنوان کرد: یک لکه ننگ دیگری برای سازمان ملل متحد بهخصوص شورای امنیت آن ثبت شد. بعدازاین همه تلاش صهیونیستها برای حذف فلسطین از نقشه جهانی، کشورهای جهان پذیرفتند که کشور فلسطین ۱۹۴مین عضو رسمی سازمان ملل باشد، اما آمریکای صهیونیست، بهعنوان اقدام شتابزده آن را وتو کرد؛ جالب است انگلیس که رژیم صهیونیستی ساخته دست اوست، او هم مخالفت نکرد. البته کشورهای جهان با آمریکا مخالفت کردند. وتو یعنی فقط دم از صلح میزنیم ولی نمیخواهیم صلحی در جهان برقرار باشد. از صلح میگویند؛ اما مهمات و تسلیحات نظامی به اسرائیل میدهند؛ شده کوسه ریشپهن.
خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: اما در داخل در قضیه طوفان الاقصی و وعده صادق؛ خب یک عده قلم به مزدی که اعتقاد به هیچ مرامی ندارند هر افتخاری برای ملت را نادیده میگیرند، کتمان میکنند، لوث میکنند یا شبهه درست میکنند، دل مردم را خالی میکنند، امید به آینده را از بین میبرند. چه جوابی باید به اینها داد؟ برای پاسخ به این افراد بیان حضرت آقا کافی است که فرمودند: «موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بینالمللی است؛ نه تعداد موشکهای شلیکشده و یا به هدف اصابت کرده». که البته آن تعداد و آن اصابتها سرجایش محفوظ است؛ ولی آن چیزی که مهم است همین است.
امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
آیتالله حسینی همدانی افزود: اگر این نکته خوب برای افراد جا بیفتد که چه اتفاق مهمی افتاده، بقیه مسائل، جانبی و حاشیهای میشود. مهم این است که ما با این حرکت، به مردم آزاده و ستم دیده دنیا جرئت طوفان دادیم. پف اسرائیل خبیث سفاک خوابید. خواب یک عده بزدل و مرعوب استکبار را پریشان کرد. اگر برای بعضی هیبتی داشت آن هیمنه فروریخت. امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است.
وی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت با هوشمندی تمام و با دقت و تقسیم وظائف راه نفس کشیدن دیو خونآشام را بسته و به شماره انداخته است، گفت: ارباب پلیدتر از خودش هم با تنفس مصنوعی و وتو کردن و اسلحه و مهمات دادن و بعضی بیچارههای منطقه با کمکهای مقطعی دیگر نمیتوانند او را مثل قبل احیا کنند. نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است و آزادگان جهان آزادانه شعار مرگ بر آمریکا میدهند.
اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک میخورند و به زندان میروند یعنی غزه پیروز است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه غزه در این نبرد پیروز شد، گفت: غزه پیروز است چون در دل دنیای غرب همه را به سمت مظلومیت خود و پلیدی استکبار متوجه کرد. اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک میخورند و به زندان میروند یعنی غزه پیروز است. اینکه در انگلیس و دیگر کشورها تظاهرات گسترده چند صدهزارنفری به نفع غزه برگزار میشود یعنی غزه پیروز است. اینکه در سازمانهای بینالمللی بر لَه او حکم میکنند و آمریکا وتو میکند یعنی غزه پیروز است. اینکه بعدازاین همه شهید و خانهخرابی بر روی پای خود ایستاده و مقاومت میکند یعنی غزه پیروز است. اینکه پول خرج کردند و همه رسانهها را به نفع خود بسیج کردند که خبری از غزه پخش نشود اما همه دنیا بر ضد صهیونیستهای پلید شده است یعنی غزه پیروز است. غزه پیروز است چون اسلام پیروز است.
آیتالله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوّهی قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّتهای قانونی و شرعی خودشان عمل کنند». بیان ایشان حکایت از مسائلی دارد.
کمکاری و ترک فعل مشهود است / نتیجه و خروجی سی جلسه عفاف و حجاب در استان چه بوده است؟
وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه با گشتی که دیروز و یکی دو نوبت دیگر در شهر زدم کمکاری و ترک فعل مشهود است، گفت: بنده اینجا مطالبه میکنم عزیزان گزارش بدهند نتیجه و خروجی سی جلسه عفاف و حجاب چه بوده است؟ بالاخره جلسه سوم و چهارمش اگر خروجی نداشته باشد به سی جلسه رسیدن واقعاً محل بحث است. باید یک نمودی و یک بروزی در بیرون داشته باشد. مغازهها که همان مغازه است قیافهها که همان قیافههاست. ۳۰ جلسه گرفتید چه کار کردید در جلسات؟!
همه دستگاهها موظف به رعایت قانون هستند حتی بخش خصوصی
رئیس ستاد امربهمعروف و نهی از منکر استان البرز افزود: البته بنده تذکراتی به دستگاههای مربوطه دادم اما آنچه مهم است بعد از مسائل مربوط به دستگاهها، حمایت همهجانبه از اجرای قانون و کمک به مجریان قانون است. همه دستگاهها موظف به رعایت قانون هستند حتی بخش خصوصی. این بخش باید به قوانین ملتزم باشد ادعای اینکه من دولتی نیستم پس ملزم نیستم حرف بیربطی است کسی که در این کشور زندگی میکند باید قوانین را رعایت کند. هرکسی در هر کشوری که زندگی میکند باید ملتزم به قوانینش باشد نمیتواند بگوید من بخش خصوصی هستم پس رعایت نمیکنم. باید قانون درباره آنها هم اعمال شود. در بعضی از مراکز بعضی تخلفات را آزادانه انجام میدهند که مطلوب نیست. این را باید دستگاه مربوطه ورود داشته باشند. بعضی وقتها زحمات دستگاههای دیگر را اینها خراب میکنند.
نقش اصلی را در تصمیم سازی و تصمیمگیری خود بانوان دارند
آیتالله حسینی همدانی تصریح کرد: نکته دوم اینکه بانوان محترم توجه داشته باشند؛ اخیراً مجدداً رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نقش اصلی را در تصمیم سازی و تصمیمگیری خود بانوان دارند؛ یعنی محور همه کارها در این حوزه خود بانوان باید باشند و لو مسئولیت اقدام بر عهده دستگاههای متعدد هست؛ اما اقدام آنها حمایت از عملکرد بانوان است. قسمت مهم این معضل را باید خود بانوان اقدام داشته باشند و حل کنند؛ با حضور خودشان و مطالبه گری خودشان و درخواست خودشان.
از نیروی انتظامی همه باید حمایت کنیم
وی با تأکید بر اینکه این معضل تحمیلشده که توسط بیگانگان و کمکاری بعضی مسئولین، امنیتی هم شده را در این بخش دستگاه دنبال میکنند و ما هم کامل حمایت میکنیم، گفت: از نیروی انتظامی همه باید حمایت کنیم. تمام دستگاههای استان -حالا در کشور سر جایش ولی در استان خودمان- همه دستگاهها باید به کمک نیروی انتظامی بیایند. همه مردم باید حمایت کنند از نیروی انتظامی در مسیری که واردشده برای کار پشتصحنهای که دشمنان راجع به این قصه دارند. باید حمایت کرد و کمک کرد.
امامجمعه کرج خاطرنشان ساخت: بخش دیگر که مسئله امربهمعروف و نهی از منکر است که وظیفه همگانی است و نباید کوتاهی کرد و در بخشهای فرهنگی هم باید باحوصله و ابتکار و سلیقه وارد شویم تا قضیه حل شود. بدنه مردم باید با ابتکار و سلیقه در بخش فرهنگی وارد شوند؛ و در بخش امربهمعروف و نهی از منکر هم مسئولیتش با دستگاههاست در بخشی؛ و در بخش دیگر هم باز متوجه مردم است. آنجاهایی هم که مربوط به مسائل امنیتی است و حساس است و پشت پردههایی دارد دستگاههای مربوطه وارد میشوند و کارشان را انجام میدهند و شما و ما و همه باید حمایت کنیم که این کار با قوه و باصلابت پیش برود.
نسبت به دور دوم انتخابات بیتفاوت نباشید
آیتالله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه نسبت به دور دوم انتخابات بیتفاوت نباشید و با همان اهتمام اولیه در این دور هم شرکت کنید، گفت: بیتوجهی و اهمیت ندادن گاهی خسارات غیرقابلجبران به بار میآورد. مواظب باشید نگویید حالا دور دوم است و مهم نیست؛ نه اینطور نیست. یک رأی هم اثر دارد. با دقت انتخاب کنید و وارد قصه شوید.
وی در بخش پایانی بابیان اینکه طبق وعده، توجهی به حضرت ولیعصر ارواحنا فداه بدهم، گفت: «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ» خیلی عجیب است! داوود رقی آمد محضر مبارک امام صادق علیهالسلام بعد که کارش تمام شد و داشت میرفت، اجازه مرخصی خواست. امام صادق درحالیکه عمیقاً به او نگاه میکرد او را بدرقه کرد و بعد فرمود: اگر کسی نگاه کردن به یکی از اصحاب حضرت حجت او را شاد میکند به این مرد نگاه کند؛ یعنی اشاره کرد به داوود رقی. اولاً روایت دارد تذکر میدهد که مهم نیست در چه زمانی زندگی میکنیم؛ بلکه مهم این است که چگونه زندگی میکنیم. در هر عصری هر جوری زندگی کنیم نوع زندگی ما میتواند ما را جزو یاران حضرت حجت قرار بدهد. داوود رقی کسی است که در زمان رجعت برمیگردد؛ چون عمرش تمامشده. شاخصههای زندگی او چگونه بوده که حضرت چنین نکتهای را گفتند؟ در جای دیگری دارد که امام صادق فرمودند: او برای من بهمنزله مقداد برای رسول خداست.
نماینده ولیفقیه در استان البرز در خاتمه افزود: مقداد چگونه بود؟ انسان بصیری بود. انسان ولایت مداری بود. انسان صبوری بود. استقامت بر حق داشت. بر حق مستقیم بود. این ویژگیهای مقداد بود. امام صادق علیهالسلام میفرماید که داوود جایگاهش برای من مثل مقداد برای رسول خداست؛ یعنی ما هم اگر این صفات را در خودمان به وجود بیاوریم بصیر باشیم، دشمنشناس باشیم، ولایتمدار باشیم و استقامت بر حق داشته باشیم و صبور باشیم، میتوانیم جزو یاران حضرت حجت باشیم.