Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع در استان اردبیل چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی احداث می‌شود که یک‌هزار واحد آن برای تعاونی‌های دستگاه‌های اجرایی و مابقی عموم مردم خواهد بود.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری با اشاره به آغاز مقدمات احداث مسکن اقدام ملی همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: دو مرحله ثبت‌نام این طرح در ماه‌های گذشته انجام شده و در مجموع در این دو مرحله بیش از ۹ هزار و ۲۶۰ نفر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی احداث مسکن اقدام ملی، راه و شهرسازی است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز متولی اجرا و احداث مسکن اقدام ملی بنیاد مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: راه و شهرسازی استان اردبیل برخلاف سایر استان‌ها به‌صورت رایگان زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تأمین و در اختیار سازندگان قرار داده و متقاضیان تنها هزینه آماده‌سازی و ساخت را پرداخت می‌کنند و هیچ ریالی از بابت تأمین زمین پرداخت نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از مجموع ثبت‌نامی‌ها در دو مرحله اقدام ملی مسکن دو هزار و ۵۶۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که از این تعداد دو هزار و ۵۶۴ نفر افتتاح حساب کردند.

حیدری اضافه کرد: از بین متقاضیان مسکن اقدام ملی دو هزار و ۵۵۵ نفر در شهر اردبیل نسبت به واریز حساب اقدام کرده و ما نیز به همین میزان زمین مورد نیاز را برای طرح در اختیار سازندگان قرار دادیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با پرداخت به موقع آورده اشخاص، ساخت و تحویل مسکن اقدام ملی به سرعت و در موقع مناسب انجام شود که احداث پروژه‌ها در مناطق مختلف استان شروع شده به‌طوری‌که در شهر اردبیل نیز در برخی واحدها تا طبقه سوم و چهارم مرحله سقف ریزی پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

حیدری ادامه داد: اتمام به موقع این پروژه نیازمند همکاری و مشارکت متقاضیان است تا با پرداخت مبالغی که در مراحل مختلف متعهد شدند، به احداث این پروژه کمک کرده و به نوعی شاهد طولانی شدن زمان اجرای این طرح نباشیم.

وی گفت: در مجموع در استان اردبیل چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی احداث می‌شود که یک‌هزار واحد آن برای تعاونی‌های دستگاه‌های اجرایی و مابقی عموم مردم خواهد بود.

احداث یک‌هزار و ۵۲۵ واحد مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث مسکن اقدام ملی در سایر شهرستان‌ها با تأمین زمین رایگان از سوی راه و شهرسازی و احداث واحدها به همت بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: در دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد عملیات اجرایی پروژه شروع شده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در شهرستان‌های غیر از اردبیل در مجموع برای یک‌هزار و ۵۲۵ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی تأمین و تحویل آنها خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی در سال جدید شاهد احداث واحدهای مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها باشیم.

حیدری اضافه کرد: ‌افرادی که فرم (ج) آنها با دریافت زمین یا مسکن دولتی قرمز شده، دیگر امکان ارائه خدمات از سوی راه و شهرسازی وجود ندارد.

وی در مورد آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی برای این طرح ادامه داد: هزینه ساخت هر متر مربع برای ساخت مسکن اقدام ملی در استان اردبیل دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

حیدری اظهار کرد: قرار بود در اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق آورده اشخاص برای تکمیل پروژه اختصاص پیدا کند که دولت تصمیم گرفته مبلغ تسهیلات را تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دو مرحله ثبت‌نام برای این طرح انجام شده و در شهرستان‌هایی که ظرفیت جدید فراهم می‌آید، مرحله سوم ثبت‌نام نیز تا پایان امسال به انجام خواهد رسید.

برچسب ها: استان اردبیل ، اقدام ملی ، طرح اقدام ملی مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MNh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استان اردبیل اقدام ملی طرح اقدام ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل احداث مسکن اقدام ملی واحد مسکن اقدام ملی مسکن اقدام ملی استان اردبیل شهرستان ها هزار واحد یک هزار دو مرحله ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم که به چشم می‌آید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

هیچ قطعه راه بلاتکلیف در آذربایجان غربی وجود ندارد

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی افزود: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

اخذ ۹۰۰۰ سند مالکیت تک برگی در آذربایجان غربی

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این آئین گفت: با تمام توان با همکاران حود در تلاش برای رو سفیدی میان مردم بودیم تا با راه اندازی نهضت کارهای عمرانی، اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

وی اضافه کرد: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در این استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آئین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی در کنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوینی نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

در این آئین رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیرکل سابق قدردانی شد.

کد خبر 6088771

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند