Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:59:48 GMT

هزینه خریدخانه درپایتخت چقدربالا رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۶۰۶

هزینه خریدخانه درپایتخت چقدربالا رفت؟

متقاضیان خرید خانه در تهران باید نسبت به پارسال حداقل ۹۰ درصدی بیشتر هزینه کنند، روند قیمتی مسکن از دی ماه دوباره افزایشی شده است. ناطقان: بررسی تازه ترین آمار مرکز آمار در رابطه با وضعیت قیمت مسکن در دی ماه امسال نشان می دهد هزینه خرید در هر سه شاخص افزایش داشته است.

رشد ۱۶ درصدی قیمت در فاصله آذر تا دی

نرخ تورم ماهانه در دی ماه به ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رسیده  این در حالی است که تورم ماهانه در آذرماه منفی ۸.۵ درصد اعلام شده بود و بر این اساس افزایش قیمت در یک ماه حدود ۱۶ درصد بوده است.

در حالی که تورم ماهانه طی چند ماه اخیر روندی کاهشی طی می کرد دوباره از دی ماه افزایشی شده است؛ به طور ی که از ۱۲.۴ درصد در مرداد ماه تا منفی ۸.۵ درصد در آذرماه ریزش داشته است ولی از دی روند برعکس می شود.

مسکن ۹۰ درصد گران شد

اما تغییرات قیمت مسکن نسبت به دی ماه پارسال از این حکایت دارد که نرخ تورم نقطه ای  به ۹۰.۴ درصد رسیده است، بنابر این متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران باید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پارسال پر داخت کنند.

تورم نقطه‌ای در دی ماه نسبت به آذر ماه که ۸۳ درصد گزارش شده بود ۷.۴ درصد افزایش دارد، در این حالت هزینه خرید مسکن در فاصله بین آذر تا دی ۷.۴ درصد رشد دارد.

از سال ۱۳۹۶ تا کنون بالاترین حد تورم نقطه به نقطه حدود ۱۱۴ درصد در آبان ماه امسال بوده که به ۸۳ درصد در آذر کاهش پیدا می کند ولی از دی ماه مجددا روند صعودی پیدا کرده است.

رشد ۷۱ درصدی سالانه

اما وضعیت تورم سالانه که درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه مورد نظر نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد ۷۱.۸ درصد اعلام شده  که سه درصد در مقایسه با نرخ ۶۸.۲ درصدی در آذرماه افزایش دارد.

تغییرات قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران

تغییرات قیمت مسکن از سال ۱۳۹۶



منبع: ایسنا برچسب ها: هزینه ، خرید خانه ، پایتخت ، بالا رفتن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هزینه خرید خانه پایتخت بالا رفتن قیمت مسکن دی ماه ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ نرخ تورم سالانه در ترکیه به مرز ۷۰ درصد رسید.
سازمان آمار دولتی ترکیه (TÜİK) روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) نرخ تورم سالانه منتهی به ماه آپریل (آوریل) را ۶۹.۸۰ درصد اعلام کرد.
بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه که در هفتۀ اول هر ماه اعلام می‌شود نرخ تورم در ماه آپریل ۳.۱۸ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه آپریل ۶۹.۸۰ درصد اعلام شد.
در همین حال موسسه تحقیقات اقتصادی اناگ (ENAG) نرخ تورم ماهانه و سالانه در دورۀ مشابه این کشور را به ترتیب ۵.۰۲ و ۱۲۴.۳۵ درصد اعلام کرده است.
گفتنی است در حالیکه حداقل دستمز در ترکیه ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیر اعلام شده خط فقر در این کشور به ۵۸ هزار لیر رسیده است.
بنا به گزارش فدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه (ترک ایش)، خط گرسنگی در ماه آپریل ۱۷ هزار و ۷۲۵ لیر و خط فقر نیز ۵۷ هزار و ۷۳۶ لیر رسیده است.
همچنین هزینه ماهانه زندگی یک کارمند ۲۲ هزار و ۹۹۱ لیر اعلام شده است.
کارشناسان معتقدند با توجه به هزینه‌های زلزله و دو انتخابات گذشته در ترکیه، همزمان با تشدید ریاضت اقتصادی در دوره پیش رو، روند افزایشی نرخ تورم و تآثیر تصاعدی آن در گرانتر شدن بازار ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟