Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:33:46 GMT

نمایشگاه آثار نقاشی خط هنرمند خویی برپا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۶۸۵

نمایشگاه آثار نقاشی خط هنرمند خویی برپا شد

پیمان تابان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه ۵۰ اثر تلفیقی خوشنویسی و نقاشی و ترکیب رنگ ها توسط این هنرمند برجسته خویی به نمایش درآمده است.

وی اظهار داشت: این هنرمند خویی،  در آثار خود از طبیعت و آثار تاریخی و حیوانات و حالات انتزاعی در آثار خود بهره گرفته و به خلق آثار نقاشی خط می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی، استفاده و بهره گیری این هنرمند از آثار شاعران معاصر و بخصوص بومی شهرستان را نقطه تمایز و منحصر به فرد شدن آثار او دانست و افزود: نقاشی خط، نوعی از نقاشی است که با الهام از متون اشعار و مطالب ادبی، طرح را به نحوی به منصه ظهور قرار می دهد. هم متن و هم جنبه مفهومی شعر و مطلب برای نظاره کنندگان و مخاطبان قابل درک باشد؛ در حقیقت هنر نقاشی خط، نوعی جان بخشی به متون و مطالب است.

وی بیان کرد: "کاظم خراسانی مقدم"، با سابقه کار هنری ۲۳ ساله خود در عرصه هنر خوشنویسی، از سال ۱۳۷۷ ، آغاز کرده است؛ وی بعدها و از سال ۱۳۹۱ تصمیم به با آمیحتن دو هنرِ خوشنویسی و نقاشی کرده، هنر پرمحتوای دیگری را که “نقاشی خط”ابداع کرده و اکنون  ۹ سال است بصورت حرفه ای نقاشی خط کار می کند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ صبح و بعدازظهر ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ جهت بازدید و خرید عموم مردم  در گالری شمس تبریزی مجتمع فرهنگی خوی برپاست.

برچسب‌ها خوی هنرهای تجسمی هنرمندان نقاشیخط خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوی هنرهای تجسمی هنرمندان خوی هنرهای تجسمی هنرمندان نقاشیخط خوشنویسی اخبار کنکور نقاشی خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!

نمایشگاهِ نقاشی‌های روزبه دبیری، این آخر هفته در گالری گویه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه انفرادی نقاشی «مسلخ» در گالری گویه نمایشگاه نقاشی‌های روزبه دبیری، با عنوان «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر از هنرمند است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است : «اندام‌هایی جداافتاده از طبیعت با رویکردی آبستره از بستر بوم بیرون می‌ریزند؛ فرم و فیگور در مجلس حاضرند. پرسه‌زنی‌هایی برای عیان کردن بیش‌ازپیشِ جدال این دو عنصر؛ تا این‌گونه، فضایی آرمانی و درهم‌آمیخته شکل گیرد.»

روزبه دبیری، نقاش ایرانی، در سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده است. او دورۀ کارشناسی نقاشی در دانشگاه سوره و کارشناسی‌ارشد در همان رشته در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. آثار این هنرمند از دهه ۸۰ تاکنون، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی، برپا شده است.

نمایشگاه «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح خواهد شد؛ این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت بر پاست و روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد