Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:10:40 GMT

خبرهای چهارمین روز دهه فجر در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۸۸۷

خبرهای چهارمین روز دهه فجر در استان یزد

به گزارش ایرنا، این طرح در وسعت ۳۸۰ مترمریع زیربنا با صرف ۱۵ میلیارد ریال از بودجه استانی و قوه قضاییه در بلوار شهدای هفتم ساخته می‌شود.

فرماندار مهریز گفت: قوه قضاییه از مهمترین ارکان در ایجاد امنیت و نماد و مظهر استقرار عدالت در جامعه و از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

رضا زارع زاده مهریزی در این مراسم افزود: توسعه فضای فیزیکی دادگستری از اهم مطالبات مردم ولایتمدار مهریز است که با همکاری مستمر مسولان امر به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت بالای شهرستان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اتحاد و تعاملی که در بین مسوولان وجود دارد زمینه پیشرفت همه جانبه فراهم شود.

همچنین رییس‌کل دادگستری یزد گفت: با ایجاد زمینه و زیرساخت لازم برای مهریز که جزو مطالبات مهم بود امیدواریم مشکل فضای فیزیکی در راستای خدمت به مردم حل شود.

غلامعلی دهشیری با تبریک دهه فجر افزد: دادگستری مهریز به خاطر موقعیت منطقه از اهمیت خاص برخوردار است و تلاش گسترده مسوولان و قضات همواره الگو و برجسته است.

مهریز با ۵۵ هزار  نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر نبی روستای ده جمال بخش آسفیچ بهاباد افتتاح شد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پایگاه گفت: مهمترین برنامه های پایگاههای مقاومت بسیج را انجام برنامه هایی در زمینه های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، مسابقه ورزشی و برگزاری کلاسهای حلقه های طرح صالحین اعلام کرد.

سعید دهقان با بیان اینکه ثبات و بقای نظام اسلامی در گرو ترویج و نهادینه کردن تفکر بسیجی است اظهار کرد: این نیروی الهی همواره حافظ منافع انقلاب بوده است و با تبعیت از فرا مین رهبری نقش ارزنده ای در پا سداری از انقلاب ایفا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد بااشاره به اینکه داشتن ایمان، شجاعت، شهامت، ولایتمداری و اراده قوی از مهمترین ویژگی های بارز بسیجیان است افزود : حضور همیشگی ملت ایران در صحنه برای حفاظت از ارزش های ایران اسلامی اجازه هیچ گونه تجاوزی را از سوی دشمنان نخواهد داد.

***

در خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر، فرماندار مهریز با حضور در برخی ادارات، نهادها و خانه سالمندان، بانوان و مادران شهرستان را مورد تجلیل قرار داد.

به گزارش ایرنا،رضا زارع زاده مهریزی روز چهارشنبه در این آیین‌ها با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان توانسته‌اند به خوبی در حوزه‌های مختلف اداری و حتی مدیریت بخش‌های مختلف به ایفای نقش بپردازند.

وی از تلاش، پشتکار، وظیفه‌شناسی ودلسوزی بانوان منطقه به خصوص در سطح نهادها و ادارات دولتی در انجام امور محوله قدردانی کرد و افزود: باید بانوان جامعه اسلامی برای موفقیت در امور متعدد همواره زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.

وی همچنین با حضور  در خانه سالمندان نشاط بهزیستی روز مادر را به حاضران که در این مرکز از خدمات فرهنگی و بهداشتی استفاده می‌کنند تبریک گفت و بیان کرد: نقش زنان و مادران در جامعه در ابعاد مختلف بسیار مهم و اثربخش است و باید قدردان آنها باشیم .   

فرماندار مهریز تصریح کرد: شرایط مادران سالخورده به گونه‌ای است که همه ما باید قدردان این مادران و همه بانوان میهن اسلامی باشیم که نسلی را پرورش دادند که در نقطه‌ای از جهان ارزش‌های والای دینی و اخلاقی به خوبی دفاع می‌کنند.

در این دیدارها با اهدای لوح سپاس و گل از بانوان ادارات و سالمندان تجلیل به عمل آمد.

***

مدیر ستاد دیه یزد گفت: نیکوکار یزدی ۲۵ میلیون تومان هزینه برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد .

اسلام افشون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیکوکار هدف خود از این اقدام، خشنودی خداوند متعال و شادی قلب حضرت امام عصر (عج) ذکر کرد.

وی ادامه داد: هر سال در چنین روزی مراسمی با حضور گروه‌های فرهنگی و هنری برگزار و در پایان میهمانان حاضر در جشن بر سر سفره حضرت فاطمه (س) دعوت بودند . 

این مسوول اظهار کرد: باتوجه به وجود کرونا و برای جلوگیری از انتشار ویروس و حفظ جان مردم تصمیم گرفته تا هزینه برگزاری این جشن، صرف امور آزادی زندانیان شود.

مردم نوعدوست برای آزادی زندانیان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۱۱۱۱۱۱۹۹ ستاد دیه و حساب ۳۸۰۰۰۰۹۰ واریز کنند.

همچنین شماره تلفن ۰۹۱۳۰۹۹۲۸۸۰ و ۰۹۱۰۳۸۱۱۵۵۳ برای پاسخگویی سووال عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است.

هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان های استان بسر می‌برند که برای آزادی آنها ۵۹۸ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر دوره محکومت خود را می گذرانند.

***

رئیس کمته امداد شهرستان بهاباد گفت : افزون بر۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام اشتغال و خودکفایی در اجرای ۱۰۵ طرح اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری پرداخت‌ شده است.

حمید دهقان بهابادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا این طرح ها را شامل کشاورزی ، دامپروری ، قالی بافی ، خدماتی ، صنفی و صنعتی ذکر کرد و افزود : از مجموع این طرح‎ ها ۲۸ مورد کشاورزی ، ۳۱ مورد دامداری ، ۳۴ مورد خدماتی و ۵ موردصنفی صنعتی میباشد .

وی با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خود اتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، تصریح کرد: فراهم‌ سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آنها به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

رئیس کمیته امداد بهاباد با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی مراکز تولید برای دستیابی به توانمندی و خودکفایی اقتصادی، اظهار کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزا از طریق راهبری شغلی با استفاده از تجربه شرکت‌های کارآفرینی و موفق در زمینهٔ اشتغال یا مشاغل خانگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

دهقان تصریح کرد : ایجاد اشتغال از طریق طرح هدایت و راهبر شغلی و پرداخت تسهیلات به نیازمندان یکی از زمینه‌های اشتغال مددجویان است.

وی درخصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد گفت : تعداد ۲۲ نفر از طریق صندوق امداد ولایت به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال و تعداد ۸۳ نفر از محل بانکهای عامل به مبلغ ۴۴ میلیاردو ۲۵۰ میلیون ریال وام اشتغال دریافت کردند .

در حال حاضر ۹۲۴ خانوار شامل هزار و ۹۸۵ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام بهاباد استفاده می کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

        

برچسب‌ها مهریز دادگستری یزد دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز دادگستری یزد مهریز دادگستری یزد دهه فجر اخبار کنکور حضرت فاطمه زهرا کمیته امداد مقاومت بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز