Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه عاشورا به‌مناسبت دهه مبارک فجر، ضمن بازدید از فعالیت‌های شرکت چرخشگری در جریان سرانه تولید و طرح‌های جدید این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مهندس کریمی‌مدیرعامل چرخشگر تبریز در این بازدید با بیان اینکه بخشی از ظرفیت تولیدی کشور در سال‌های گذشته بواسطه واردات بی‌رویه کاهش یافت، اظهار داشت: سال۹۹ در شرایطی تحت عنوان “جهش تولید” قرار گرفت که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ میزان تولید خودرو نصف شده بود و باید در سال جدید جبران می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نامگذاری سال جهش تولید را هوشمندانه توصیف کرد و یادآور شد: ظرافت‌ها و اقداماتی که در شرکت چرخشگری صورت گرفته، دقیقا در راستای مبارزه با تحریم بوده است.

تولید گیربکس کددار علی‌رغم تحریم‌ها

مدیرعامل چرخشگر تبریز با بیان اینکه چرخشگر تبریز، توانست رکورد تولیدی هشت سال گذشته را در آذرماه امسال ثبت کند، ابراز داشت: ما موفق شدیم گیربکس‌های سنگین کددار تولید کنیم که توسط بدخواهان ایران اسلامی‌تحریم شده بود، نمونه خارجی این محصولات در سامانه تحریمی‌ردیابی می‌شدند که وارد ایران نشوند.

کریمی‌سنجری خاطرنشان ساخت: با مهارت متخصصان و مجاهدت تولیدگران، بخشی از تحریم‌ صنایع خودروسازی و دفاعی خنثی شد و نیازمندی‌های کشور تامین گردید.

تحریم‌های داخلی کمرشکن‌تر از تحریم خارجی

وی در ادامه به طرح‌های جدید شرکت چرخشگر اشاره کرد و عنوان کرد: درنظر داریم گیربکس‌های شانزده سرعته سنگین و گیربکس‌های اتوماتیک سبک طراحی کرده و تولید کنیم تا نیاز واردات کشور در این حوزه کاهش یافته و تحریم‌های مربوط خنثی شوند.

مدیرعامل شرکت چرخشگر یادآور شد: تحریم‌های داخلی بسیار کمرشکن‌تر از تحریم‌های داخلی است، اگر موانع نبود و اصطلاحا تحریم داخلی بوجود نمی‌آمد، وابستگی تجاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی درهم تنیده می‌شد و در اینصورت خارجی‌ها اساسا نمی‌توانستند این بازار بکر را ترک کنند.

سود هنگفت برخی‌ها از ارز دولتی

سردار خرّم در این بازدید، ناهماهنگی‌ها و پلشتی‌های اقتصادی را اصلی‌ترین مانع برای تولید برشمرد و خاطرنشان ساخت: کسانی که بواسطه ارز دولتی، ریشه‌های اختاپوسی ایجاد کردند، عامل اصلی ضربه خوردن به جریان تولید بود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: این ارز به افراد محدودی تخصیص داده می‌شد و آنها از این فرصت استفاده می‌کردند تا مواد اولیه را در کشتی نگه دارند و برای خود شبکه بازار آزاد ایجاد کنند.

سردار خرّم اظهار داشت: افراد معدودی که ارز دولتی دریافت می‌کردند، بواسطه بازار آزاد سود هنگفتی دریافت کرده و در نتیجه قیمت‌های تمام شده به شدت بالا رفت. این چرخه معیوب هم به ضرر تولیدکننده است و هم مصرف کننده.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم های داخلی شرکت چرخشگر ارز دولتی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: ۴ گزینه داخلی و ۵ مربی خارجی برای هدایت تیم ملی بسکتبال مشخص شده‌اند که در نشست بعدی این کمیته مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سعید تابش‌نیا در خصوص نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با هدف معرفی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: در این نشست ۴ گزینه داخلی و ۵ مربی خارجی مطرح شدند، رزومه مربیان خارجی دریافت و قرار شد در کمیته فنی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد، نفرات داخلی هم سرشناس بوده و همه از آنها شناخت کاملی دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که مد نظر داریم در پایان این هفته نشستی دیگر را خواهیم داشت تا کمیته فنی نظر خود را در خصوص نفرات مطرح کند. برنامه ما این است که در نهایت به یک گزینه داخلی و خارجی برسیم تا بعد از بررسی در کمیته فنی و هیات‌ رئیسه، سرمربی جدید انتخاب و معرفی شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه ۲ مربی سرشناس لیگ برتری هم در بین این نفرات حضور دارند یا خیر، گفت: با توجه به این که لیگ در حال برگزاری است فعلا در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم،‌ اما در مورد گزینه‌های خارجی می‌توانم این را بگویم که آنها از مربیان مطرح بسکتبال و از کشورهای اسپانیا، صربستان و ایتالیا هستند.

تابش‌نیا در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به افزایش هزینه‌های ارزی شانس مربیان داخلی بیشتر از گزینه‌های خارجی است، تاکید کرد: در انتخاب سرمربی تیم ملی باید به همه موارد توجه داشت، در این خصوص هم در نشست کمیته فنی بحث و تبادل نظر شد که اگر به گزینه خارجی رسیدیم با چه شرایطی باید اقدام کرد. در این خصوص مشکلی وجود ندارد و صحبت‌های ابتدایی نیز با این نفرات صورت پذیرفته تا در صورت رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شویم.

وی با تاکید بر نقش کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در تصمیم‌گیری و ادامه این روند خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد برای سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران وظایف و مسئولیت کمیته فنی بیان شود چراکه این کمیته موظف است اطلاعات و روند فعالیت تیم ملی را به رئیس فدراسیون ارائه دهد که بر این اساس در تمامی پیروزی‌ها و شکست‌های احتمالی این کمیته دخیل است و باید پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران