Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: درخشش ستودنی زنان در عرصه مقابله با کرونا، شکوه حرفه‌ای زنان فعال را در عرصه اجتماع به نمایش گذاشت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مقام زن که به صورت مجازی برگزار شد، نامگذاری ولادت حضرت زهرا (س) را به عنوان روز زن انتخابی بسیار شایسته عنوان کرد و اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا (س) علی رغم عمر کوتاه ایشان سرشار از مضامین اخلاقی است، اگرچه کمتر به جنبه‌های رفتار‌های اجتماعی و آثار حضور ایشان در عرصه اجتماع پرداخته شده است، اما یکی نمونه‌های روشن آن خطبه فدک است که به عنوان سندی از روشنگری در عرصه حقوق شهروندی به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زالی با اشاره به جایگاه شایسته زنان از منظر قرآن، یادآور شد: قرآن تمامی کلیشه‌های جنسیتی عصر جاهلیت را در هم شکسته است و بسیاری از چهره‌های برجسته شیعیان زنانی همچون حضرت زینب (س) هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه متأسفانه در طول تاریخ بشر جریانی وجود دارد که قصد زیر سوال بردن توانمندی‌های زنان را دارد، نتایج یکی از پروژه‌های مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مدیران زن ۴۱ درصد بیش از مدیران مرد در حوزه مدیریت توفیق دارند را تشریح کرد.

وی از دیگر نتایج این تحقیق به توفیق بیشتر مدیران زن در شکل گیری کارگروه، انجام کار تیمی، تزریق نشاط، ایجاد برانگیختگی در کارکنان نسبت به مدیران مرد اشاره کرد و گفت: نتایج این تحقیق موید آن است که برخلاف جریانی که در طول تاریخ بشر برای زیر سوال بردن توانایی‌های زنان به ویژه در حوزه‌های مدیریتی وجود داشته است، زنان در حوزه مدیریت بسیار موفق عمل می‌کنند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر به ویژه به مدد انقلاب اسلامی اقدامات متعددی برای توجه به توانمندی‌های زنان انجام شده است، تاکید کرد:، اما همچنان در این زمینه تا حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از پست‌های ارشد مدیریتی به صورت منصفانه برای زنان تقسیم نشده است، گفت: در کشور ۱۳ هزار مدیر زن وجود دارد که ۱۱ هزار نفر از این تعداد در رده مدیریت پایه اشتغال دارند و تعداد اندکی از آنان در رده‌های مدیریتی میانی و ارشد مشغول به کارند.

زالی با بیان اینکه سهم مشارکت اقتصادی زنان در ایران ۱۵ درصد است، یادآور شد: علی رغم اینکه بخش زیادی از جمعیت شاغلان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، اما تنها ۱۵ درصد در اقتصاد کشور مشارکت دارند که باید در این زمینه آسیب شناسی‌های لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد پررنگ شدن تجلی زنان کارآفرین بوده‌ایم، افزایش زنان کارآفرین را نیازمند توجه بیشتر به این حوزه عنوان کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی همچون فقر، رفتار‌های پرخطر، اعتیاد و مواردی از این قبیل ابراز نگرانی کرد که این آسیب‌های اجتماعی سیمایی زنانه بیابند.

زالی با بیان به اینکه آسیب‌های متعددی پس از طلاق بر زنان تحمیل می‌شود، برنامه‌ریزی برای افزایش ارتقای آگاهی زنان، بهبود شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بسیار ضروری دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه یادآور شد: دانشگاه این آمادگی را دارد که ظرفیت‌های خود را برای تهیه بسته‌های حمایتی زنان در جامعه ارائه کند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت کارمندان دانشگاه یعنی معادل ۵۹ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با احتساب مترون‌ها و سوپروایزر‌ها در دانشگاه ۴۶۵ مدیر زن وجود دارد و ۵۳ درصد دانشجویان دانشگاه را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

زالی با بیان اینکه ۴۹ درصد از دانشجویان ورودی را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: از حدود ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه ۶۸۰ نفر زن هستند و خوشبختانه تعداد فراگیران زن مقطع Ph.D نیز رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حوزه فراگیران و همچنین مشاغل وضعیت زنان دانشگاه رو به بهبود است، گفت:، اما همچنان دانشگاه با وضعیت مطلوب فاصله دارد و باید در این زمینه اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

وی همچنین نسبت به حمایت از طرح‌هایی که موجب ارتقای زنان دانشگاه می‌شود، اعلام آمادگی کرد.

اسماعیلی مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه نیز در بخش دیگری از این مراسم، ضمن گرامیداشت مقام زن، نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا (س) را به عنوان روز زن، مایه افتخار زنان دانست و اظهار امیدواری کرد که زنان بتوانند با شناخت شخصیت ایشان به عنوان الگوی زنان، شخصیت خود را نیز فاطمی کنند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و انتخاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در استان تهران، نقش زنان دانشگاه را در مسیر مبارزه با این بیماری بسیار برجسته و اثر گذار توصیف کرد و یاد و خاطره شهدای زن مدافع سلامت دانشگاه را گرامی داشت.

اسماعیلی از مهمترین دستاورد‌های حوزه زنان و خانواده دانشگاه در سال ۹۹ به ابلاغ سرفصل‌های مرتبط با «آشنایی با زایمان ایمن» در واحد درسی جمعیت و خانواده در ۱۵ مهرماه، طرح پژوهشی «بررسی وضعیت فرسودگی شغلی در بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۳۹۹» و همچنین طرح حمایتی حضرت خدیجه (س) به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانواده نیازمند دانشگاه با مشارکت نمایندگان اشاره کرد.

وی توانمندسازی زنان در زمینه‌های فرهنگی، علمی، مدیریتی و اجتماعی و گسترش خدمات مشاوره‌ای، تعامل و همکاری در راستای رفع مسائل و مشکلات زنان شاغل دانشگاه، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان دختر، حضور فعال در کمیته‌های مختلف دانشگاهی، را از مهمترین مأموریت‌ها و اهداف حوزه زنان و خانواده دانشگاه عنوان کرد.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه همچنین تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان، مشارکت در تعیین اولویت‌های تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی سلامت زنان، ارزیابی و تعیین نیاز‌های اولویت دار منطقه‌ای و ارائه پیشنهاد‌های لازم در جهت حمایت از برنامه‌های بهبود سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی زنان و کاهش مشکلات آنان را از دیگر وظایف این حوزه عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زالی مشهد شهید بهشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زنان و خانواده دانشگاه زنان تشکیل می دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی