Web Analytics Made Easy - Statcounter

پازوکی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان به دنبال تربیت بانوی تراز انقلاب بر اساس الگوی سوم مقام معظم رهبری در حوزه معرفتی است، گفت: جذب، آموزش و توانمندسازی زنان جامعه در عصر کنونی امری ضروری است تا بتوانیم از توطئه دشمنان انقلاب مصون بمانیم.

«فرشته پازوکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، بیان کرد: بسیج مستضعفین دو هدف مهم؛ خدمت به مردم و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند که بسیج جامعه زنان در کنار بسیج مستضعفین علاوه بر این دو هدف به بحث تبیین، ترویج و نهادینه‌سازی گفتمان ولایت در حوزه زن و خانواده با محوریت الگوی سوم را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در استان مازندران افزود: این هدف سیاست های خاصی را دارد یکی تاکید بر حضور و هویت بخشی زنان با محوریت الگوی سوم و استفاده حداکثری از فضای مجازی در حوزه زن و خانواده و ورود در عرصه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به‌خصوص زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و توجه ویژه به بحث سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده با محوریت مسجد است.

 

پازوکی خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی با اولویت طلاق، مفاسد احلاقی و اعتیاد بحث بعدی مورد تاکید ما است، در سال های متمادی برنامه‌های بسیار متنوع در عرصه‌های مختلف در بسیج محلات و اقشار داشته و داریم‌.

 

وی یادآور شد: اولین کار ما در بسیج بحث جذب، آموزش، سازماندهی و تربیت انقلابی است و تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم ۸ میلیون نیروی تراز انقلاب را تربیت کنیم‌. نکته بعدی بحث گردان‌های کوثر است که در حوزه امنیتی و بلاهای طبیعی وارد عمل شده و فعالیت های خوبی دارند.  

 

این مسئول اضافه کرد: بحث حلقه های صالحین را داریم که در قالب نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و میانسالان مباحث تربیتی بنا به شرایط محله هفتگی و دو هفته یکبار صورت می‌گیرد؛ط بحث راه اندازی بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی را داریم که بسیار تاثیرگذار است، تولیدات در منزل و بعد در فضای مجازی و حقیقی به فروش می‌رسد.

 

وی با اشاره به بحث توانمندسازی کارآفرینان بیان کرد: همچنین آموزش قرآنی با استفاده از مربیان اسلامی  برای تربیت نونهالان داریم، برای توانمندسازی مراکز مشاوره و هسته‌های ازدواج به مسائل مربوط خانواده در حوزه همسرداری، تربیت فرزند، روابط متقابل زوجین، تحکیم بنیاد خانواده در خصوص اضطراب افسردگی و استرس برنامه‌هایی است که انجام می‌دهیم.

 

پازوکی تاکید کرد: برنامه مهم دیگر ترویج سبک زندگی فاطمی و ایرانی اسلامی است که به تحکیم خانواده، تسهیل ازدواج جوانان، افزایش جمعیت،  عفاف و حجاب و برنامه‌های دیگر کمک می‌کند، بحث گروه های جهادی محله محور را در پایگاه‌ها داریم به‌خصوص در مناطق آسیب دیده مشکلات و آسیب‌های هر محله شناسایی و مطابق آن خدمات رسانی ارائه می شود و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

 

وی اعلام کرد: در سال ۹۹ در بحث کرونا خواهران اقدامات خودجوشی همچون؛ راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان و توزیع رایگان بین عموم مردم به‌خصوص قشر آسیب‌دیده، توزیع ۳۸ هزار و ۴۹۲ بسته معیشتی، توزیع ۱۶۷ هزار و ۳۱۳ مورد بسته بهداشتی،توزیع ۷ هزار و ۸۳۹ مورد بسته یلدایی به‌مناسبت میلاد حضرت زینب (س)  و شب یلدا در بین نیازمندان و زنان اسیب دیده،اهدای ۱۳۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۰۵ تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی و اهدای ۸۳۸ مورد جهیزیه کامل را داشتند.

 

این مسئول ادامه داد: بحث اهدای خون خواهران در قالب پویش نذر خون را راه اندازی کردن بیش از ۳ هزار نفر از خواهران به همراه خانواده‌ها مشارکت کردند، در بخش خرید تبلت و گوشی همراه برای دانش آموزان به ۸۳۶ نفر کمک شد، در بحث تهیه لوازم التحریر ۱۱ هزار و ۵۸۳ مورد انجام شد.

 

وی با بیان اینکه آزادسازی زندانیان زن که دارای جرائم غیر عمد هستند در دستور کار قرار دادیم، اذعان کرد: تجلیل از پزشکان و پرستاران، پرداخت اجاره بهای منزل و مغازه داران، پرداخت قبوض، توزیع غذای گرم و... توسط بسیجیان ما صورت گرفت.

 

پازوکی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)در خصوص حضرت زهرا(ص) و بوسیدن دست و صورت ایشان گفت: این نشان دهنده احترام به زنان بود که در آن زمان حرکت نویی بود، زنان ما بعد از انقلاب اسلامی هم هویت اساسی خود را پیدا کردند امام راحل انقلاب را مدیون زنان می دانستند و اینکه از دامن زن مرد به معراج می رود به گفته امام راحل ارزش زنان را بالا برد.

 

وی گفت: بسیجیان ما با تاسی از سیره عملی حضرت زهرا (س) رفتار می‌کنند در بعد عبادی می‌بینیم عبادت چقدر می‌تواند در تربیت نقش داشته باشد، شاخصه حضرت فاطمه (س) اطاعت از ولایت، نوع همسرداری، تربیت فرزندان، حضور سیاسی و فعال در اجتماع، ساده‌زیستی، مهریه، ساختن با نداری همسر است که باید مورد توجه بانوان امروزی باشد چراکه امروز یکی از اهداف مهم دشمن ترویج سیک زندگی غربی است دم از آزادی میزند ولی عملا حقی برای زنان خودشان قائل نیستند.

 

پازوکی اظهار کرد: حدود نیم قرن است که زنان در اروپا و آمریکا حق تحصیلات پیدا کردند و توانستند نسبت به اموال خود حقی داشته باشند در حالیکه دین از صدر اسلام به زنان آزادی داد، آن‌ها برای فروش ابزار و کالاهای خود تجمل‌گرایی را مدنظر قرار دادند بحث فروپاشی نظام خانواده را مدنظر قرار دادند که ما روی این دو بحث کار می‌کنیم‌.

 

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان به دنبال تربیت بانوی تراز انقلاب بر اساس الگوی سوم مقام معظم رهبری در حوزه معرفتی است، گفت: جذب، آموزش و توانمندسازی زنان جامعه  در عصر کنونی امری ضروری است تا بتوانیم از توطئه دشمنان انقلاب مصون بمانیم.

 

این مسئول گفت: مهمترین هدف ما تربیت بانوی تراز انقلاب است.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانوی تراز انقلاب آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تحکیم بنیان خانواده ولادت حضرت فاطمه زهرا س ایام الله دهه فجر توانمندی بانوان بسیج جامعه زنان الگوی سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند