Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن مولا عصر امروز در نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و ایام‌الله دهه فجر  اظهار داشت: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق شود با اتصال به  الگو،  برنامه‌ها و عملکرد حضرت زهرا (س) محقق می‌شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان عنوان کرد: محور کارهای امر به معروف و نهی از منکر حضرت زهرا(س) است و همچنین بزرگترین و زیباترین ناهی از منکر همین شخصیت والا مقام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طبق ما مطالعه و تحقیقات میدانی که انجام داده‌ایم، بیشترین افرادی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند، مادران هستند.

مولا با اشاره به اینکه مادران بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکر  هستند، گفت: بیشترین تاثیر امر به معروف و نهی از منکر از سوی مادران است و مطالعه کردیم دیدیم بیشترین کارهای مادر منطبق بر دستورات الهی است.

وی ابر از داشت: وظیفه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر این است که از مادران جامعه و حضرت زهرا(س) یاد بگیرد که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر صحیح را در جامعه به گونه‌ای فرهنگ‌سازی و آموزش دهد که همه مردم نسبت به دولت، مسئولان و سایر اقشار مردمی همچون مادر امر به معروف و نهی از منکر کنند. 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر طبق شیوه مادران در جامعه زمینه‌ساز شود، خیلی از مشکلات و ارتکابات مجرمانه که دستگاه قضا با آن روبه‌روست،  پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک تضمین می‌خواهد، عنوان کرد: این تضمین چیزی جز فرهنگسازی صحیح امر به معروف و نهی از منکر نیست و ما این مسئله را به عنوان مهم‌ترین رسالت خود در گام دوم انقلاب می‌دانیم.

مولا افزود: اولویت اول ما در ستاد  امر به معروف و نهی از منکر احیاء آن است و لازم است منکرات بزرگی که در جامعه وجود دارد و معروف‌های بزرگی که بر زمین مانده‌اند احصاء و اولویت‌بندی شوند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام مولا امر به معروف نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب