Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مراسم اهدای ۱۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) خوزستان امروز با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم که با همکاری شورای زکات استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم این توفیق حاصل شد که به میمنت این روزهای مبارک، جشن ازدواج ۱۰۰ زوج تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) خوزستان را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته امداد امام(ره) خوزستان علاوه بر انجام روال جاری کارها، شرایط ازدواج ۱۰۰ زوج را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: زکات امر واجب است که از این امر واجب، سنت حسنه ازدواج شکل گرفته است و همه این کارها، مبنای خیر دارد.

شریعتی با اشاره به وجود الگوهای خوب در زندگی، گفت: زوج‌های جوان بر اساس دستور خداوند، ایرادات خود را بپوشانند و زیبایی‌های یکدیگر را ببینند تا زندگی همراه با خوبی‌ها را باشند. اگر سبک زندگی حضرت زهرا(س) مبنای دختران جوان و شیوه زندگی امام علی(ع) مبنای زندگی پسران قرار گرفته شود، در زندگی با حداقل مشکلات مواجه خواهند شد و مشکلات نیز یکی پس از دیگری حل می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه می‌خواستیم زیر بار ظلم نرویم و مستقل باشیم، در دو سه سال اخیر با سخت‌ترین و شکننده‌ترین تحریم‌های ظالمانه مواجه شدیم و شرایط زندگی سخت شد و فراهم کردن شرایط ازدواج ۱۰۰ زوج، گامی برای حل این مشکلات بوده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اکنون دیگر اثری از دشمنان ما نیست اما کشور ما با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد. امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که همه در کنار هم با حفظ عزت، جهت بهبود شرایط معیشت و ازدواج جوانان و همچنین حرکت به سمت پیشرفت گام برداریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سختی مسیر انجام کارها، اظهار کرد: هنر، مدیریت سختی‌ها است. جوانان بدانند با توکل به خدا و تلاش مسیر زندگی خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه خداوند در دل سختی‌ها گشایش ایجاد می‌کند، افزود: سختی‌های محیط خانواده نباید با احدی در میان گذاشته شود و سختی زندگی مشترک باید مدیریت شود.

به گزارش ایسنا، جمال شیببه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: فراهم کردن شرایط ازدواج و کمک به تامین جهیزیه و کالای اساسی زندگی مددجویان،  از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد در ترویج ازدواج آسان است بنابراین یکی از اقدامات اصلی و اولویت‌ها در کمیته امداد خوزستان، فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای مددجویان است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۳ هزار سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به زوج‌های خوزستانی اهدا شده است.

شیبه گفت: به منظور تسهیل ازدواج و تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز زوج‌ها نیز ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های تحت حمایت اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: امروز نیز به همت شورای زکات خوزستان، ۱۰۰ سری جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، تلویزیون، جارو برقی و فرگاز به زوج‌های خورستان اهدا شد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ نوعروسی در صف دریافت جهیزیه در خوزستان نداریم که این افتخار، با حمایت و همراهی مردم و خیران و موسسات خیریه و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان محقق شده است.

شیبه با بیان اینکه تلاش کمیته امداد، فراهم کردن زمینه ازدواج موفق و زندگی پایدار است، افزود: علاوه بر اهدای جهیزیه و کمک هزینه‌های ازدواج، ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج و دوره‌های آموزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، تربیت فرزند و آیین همسرداری برای نوعروسان و زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کمیته امداد امام خمینی جهيزيه کمیته امداد امام شرایط ازدواج فراهم کردن تحت حمایت زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی

 حسینی گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین، بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود

وی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی، که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشوئی و ... بوده است بیان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 حسینی افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام‌شده به منظور تامین نیاز‌های ضروری تمامی خانوار‌های تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار
  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی