Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌التسلام عابدین رستمی شامگاه امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قروه که با حضور دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور و دبیر ستاد استانی برگزار شد، اظهار داشت: ستاد قروه به عرصه مطالبه‌گری ورود کرده و روسای ادارات ستاد را در این زمینه کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قروه تصریح گرد: این مطالبه‌گری همدلی خوبی بین مسوولین ایجاد کرده و مردم را نسبت به آن خوشبین کرده است.

وی اذعان داشت: قبلا این موضوع در کف جامعه یکسان بود و تلقی از امر به معروف و نهی از منکر،  گیردادن به روسری و موی بانوان بود که اصلاح این دیدگاه در جامعه نسبت به امر به معروف برای ما یک دغدعه شد.

رستمی تصریح کرد: امام راحل تشکیل حکومت اسلامی را ابزار امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند که مردم نسبت به مردم، مردم نسبت به حکومت، حکومت نسبت به مردم و حکومت به موارد دیگر باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی اذعان داشت: بسیاری از کسانی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر قروه در زمینه ترویج مطالبه‌گری را کمک کردند، انسان‌های انقلابی بودند که این موضوع را پذیرفته‌اند و ما بازخورد مثبت مطالبه‌گری را از مردم گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: موارد و ایده‌ها را با توجه به اهمیت آن در جلسات مطرح و به موضوع تبدیل می‌کردیم و پاسخ‌هایی می‌شنیدیم که ارتباط گرمی بین مردم و مسوولین ایجاد کرد و در جاهایی خود را نشان داده است.

رستمی گفت: امروز اگر مردم نسبت به مسوول، جریان و یا سیاستی اعتراض داشته باشند به ستاد امر به معروف و نهی از منکر مراجعه می‌کنند و لذا مطالبه‌گری در حوزه‌های کلان از جمله زیست‌محیطی و معادن و غیره اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: این مطالبه‌گری‌ها نه تنها دشمنی ایجاد نکرد بلکه همدلی‌هایی ایجاد کرده که موجب پیشبرد کارها شده است.

امام جمعه قروه عنوان کرد: از باب امر به معروف به حوزه‌ها و مشکلات دیگری ورود کرده‌ایم چرا که قروه ترکیبی از شیعه و سنی است که نسخه‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی در پایان سخنانش گفت: امر به معروف یک حسن قلبی است که سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد و اگر روش‌های آن به درستی اجرا شود کسی معترض نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه حکومت اسلامی بانوان جامعه امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بانوان بافقی با سر دادن شعار‌هایی از جمله نیروی انتظامی تشکر تشکر، حجاب حکم خدا منکر آن بی حیا و... حمایت خود را از حجاب و اقدام تاثیرگذار نیرو‌های فراجا اعلام کردند. 

حجت‌الاسلام سمتی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق در این تجمع گفت: براساس آیات قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر از وظایف ما است و اگر بخواهیم از نیرو‌های جان بر کف فراجا حمایت کنیم، محور و مبنای حمایت ما، دستورات قرآن کریم است. 

او افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب مسئله حجاب، توسط دشمن به یک چالش تحمیلی تبدیل شده است و ما باید نسبت به ملاحظات فقهی، شرعی و قانونی این مسئله توجه ویژه داشته باشیم. 

سمتی بیان کرد: این تجمع‌ها هم نمادین است و هم نمادین نیست؛ نمادین است به این دلیل که همه مردم شرکت نمی‌کنند و نمادین نیست به این دلیل که این اعتقاد ما است و فقط برای این یک ساعت جمع نشدیم و قلباً با این اقدام همراه هستیم. 

اجرای سرود و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این تجمع بود.

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران