Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلزنی برابر الهلال یک از مهم‌ترین لحظات علی انصاریان در پرسپولیس بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، خبر درگذشت علی انصاریان باعث شد بسیاری از ما خاطرات روزهای درخشان فوتبالی او را مرور کنیم. 20 سال پیش و در تاریخ 21 اسفند 79، علی انصاریان دو بار متوالی از روی نقطه پنالتی دروازه محمد الدعایه را باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولی قبول نشد، اما دومی دیگر جای تردیدی نگذاشت و پرسپولیس با درخشش علی انصاریان راهی دور بعد شد.

این روایتی از آن روز باشکوه در استادیوم آزادی است؛ پیروزی 1-3 مقابل غول آبی پوش آسیا:

بیست سال پیش بود. تیم سوم گروه بودیم و فقط با بردن می‌توانستیم برویم مرحله بعدی. آن هم برد چه تیمی؟ الهلال که ۹تا ملی‌پوش داشت و همان اول بازی هم دروازه عابدزاده را باز کرده بود تا کار سختتر بشود. ما روی سکوها یخ کرده بودیم، اما پسرهای توی زمین کوتاه نیامدند. پا سفت کرده بودند و دیوانه‌وار حمله می‌کردند. بخصوص یادم هست که علی کریمی آن وسط زمین داشت مثل یک بالرین می‌چرخید و مدام دریبل می‌زد و عربستانی‌ها را به هم می‌بافت.

کم‌کم ما هم یخمان باز شد، تعداد بازیکن‌های دریبل‌خورده را می‌شمردیم. آن‌قدر شعار دادیم و شعر خواندیم تا بالاخره علی کریمی بازی را برایمان مساوی کرد. نیمه دوم، ما هم به اندازه بازیکن‌ها داشتیم فشار می‌آوردیم. هر توپی که می‌ریختند توی هجده، نعره می‌کشیدیم «این گله، این گله ...» بلکه پایان رأفت بزند سر آخر را. آن‌قدر شلوغش کردیم که مدافعشان هند داد. اولش داور هم ندید، اما کمک‌داور خبرش کرد و بالاخره سوت را زد.

حالا کی می‌خواست برود پشت توپ؟ دو به شک بودیم که باید چکار کنیم و چی شعار بدهیم؟ دروازه‌بانشان محمد الدعایه هم پنالتی‌گیر بود و هم گربه سیاه فوتبال ما. کافی بود توپ را بگیرد تا تیم حریف جان بگیرد و بازی برعکس شود. گیج و ویج بودیم که او از قلب دفاع دوید و آمد. خیلی خونسرد، توپ را قل داد کنج دروازه و ما رفتیم روی هوا. اما مشکلی بود. صدای «هیس، هیس» معلوممان کرد که خبری شده. داور گل را قبول نکرده بود. داد بیداد. قرار بود پنالتی تکرار شود. یعنی الدعایه دستش را خوانده؟ همه ورزشگاه یکباره ساکت شد. صدا از کسی درنمی‌آمد. صدای ضربان قلب بغل‌دستی را واضح می‌شنیدم. یعنی چی می‌شد؟ استرس ۵۰هزار نفر افتاده بود پشت کول علی انصار. دو قدم رفت عقب، آمد جلو، مکث کرد، خلاف جهت دفعه قبل زد و ... و گل. باقی ماجرا را ما در ارتفاعی بالاتر از سکوهای ورزشگاه دنبال کردیم.

سومی را که حامد کاویانپور روی پاس به عقب خوشگل علی کریمی زد، مشتی که بازیکن‌شان کوبید توی صورت استیلی، عصبانی شدن بهروز رهبری‌فرد، گریه‌های محمودخان خوردبین، و آرامش سلطان علی پروین که تمام مدت از روی نیمکت تکان نخورد، همه را ما از لای یک مِهی دیدیم. چه روز خوبی بود. چه روزهای شادی بود. روزهایی که سه تفنگدار پرسپولیس، سرشان را برای توپ می‌گذاشتند و حال همه‌مان هم خوب بود. ممنونیم علی انصاریان برای همه خاطرات خوش. خداحافظ پسر قرمز.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی انصاریان فوتبال الهلال عربستان علی انصاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال

هواداران الهلال به دنبال عدم صعود این به فینال لیگ قهرمانان آسیا با وجود داشتن ستاره‌های مشهور به شدت از سرمربی پرتغالی انتقاد کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم پرستاره الهلال عربستان شب گذشته با وجود کسب پیروزی 2 بر یک برابر العین امارات در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا از رسیدن به فینال به دلیل شکست 4 بر 2 در بازی رفت بازماند.

لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال

بر اساس گزارس اسپورت عربستان؛ هواداران الهلال از غرور ویرانگر و سردرگرمی تاکتیکی ژرژ ژسوس، سرمربی این تیم در هر دو بازی رفت و برگشت برابر العین به شدت انتقاد کردند. آنها از مدیران الهلال خواستند پیرامون این موضوع تحقیقات خود را آغاز کنند.

هواداران الهلال معتقدند ژسوس در دو بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شیوه‌ای بد تیمش را روانه میدان کرده و هیچ تدبیر تاکتیکی نداشته است. ژسوس همچنین متهم به عدم استفاده درست از بازیکنان خارجی الهلال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • به روزرسانی مهمی از شرایط بازگشت هیولای WWE منتشر شد
  • امباپه مغلوب وینی شد؛ رضایت به پست «شماره 9»
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • آرتتا: در نیمه دوم منضبط‌تر بودیم و واکنش خوبی نشان دادیم
  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال
  • عکس| خشم عربستانی‌ها از حرکت جنجالی یزدانی
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی