Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبخت گفت: احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان کردستان کلید خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان در فرودگاه سنندج به خبرنگاران گفت: احداث دو هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان کردستان کلید خورده است و در این سفر یک‌هزار و 700 کلید این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد و 300 واحد دیگر نیز تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات کردستان برای پروژه‌های قابل اتمام تا پایان سال در نظر گرفته شده است، افزود: هدف از سفرم به کردستان بررسی طرح‌هایی است که در فرصت مغتنم باقبمانده از دولت بتوانیم به نتیجه برسانیم.

 

وی اعلام کرد: 26 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: یک‌هزار و 100میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها پرداخت شده و مابقی نیز امیدواریم هرچه زچدتر تحقق یابد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: مناسب‌ترین و مطلوب‌ترین طرح برای ما راه آهن تهران همدان سنندج است که تلاش می‌شود قبل از اتمام دولت دوازدهم با قطار از تهران به سنندج بیاییم.

 

نوبخت همچنین در آئین افتتاح 3400 واحد مسکن محرومین وآسیب‌دیده از سیل 98 در سنندج یادآور شد: امروز این واحدها به محرومین و آسیب‌دیدگان ناشی از سیل سال قبل تحویل داده می‌شود و جای خوشحالی دارد که لبخند را بر لبان سه هزار و 400 خانوار می‌آوریم.

 

وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج و افتتاح واحد ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب شماره یک سنندج اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین اتفاقاتی است که برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج اجرایی می شود و طی چند ماه گذشته از سوی مسئولان استان پیگیری های بسیاری شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه تامین منابع مالی برای اتمام این پروژه گرفته شده دیگر مشکلی در راه اجرایی شدن آن وجود دارد اما به هر حال با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم که ممکن است زمان اجرا را کمی طولانی تر کند که تلاش می کنیم این اتفاق نیافتد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی کشور محدود است سعی می کنیم اعتبارات به پروژه های مهمتر تخصیص یابد که در این استان بحث آب شرب سنندج و راه آهن کردستان از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور هستند.

 

نوبخت یادآور شد: برای توسعه کردستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و خدماتی که منجر به رفاه و توسعه استان کردستان شود را در اولویت پروژه‌های کشور برای تامین اعتبار قرار می‌دهیم.

 

وی در ادامه سفر خود به کردستان در افتتاح بوستان 20 هکتاری کوچکه‌ره‌ش سنندج که از بزرگترین پروژه‌های شهرداری سنندج در سالجاری است، حضور یافت.

 

 

 

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت سفر به کردستان افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است‌.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

**هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی 

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲هزار و۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و  طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی  انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان  در این طرح استفاده خواهد شد‌ و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

**قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

**مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است گفت: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان