Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:53:27 GMT

افتتاح ۱۱۵ پروژه بمناسبت دهه فجر در شهرستان زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۱۸۴۵

افتتاح ۱۱۵ پروژه بمناسبت دهه فجر در شهرستان زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان زاهدان از افتتاح ۱۱۵ پروژه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا ابوذر مهدی نخعی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر با اعلام این خبر افزود: این پروژه ها با اعتباری افزون‌بر ۱۹۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آماده افتتاح است‌.

فرماندار زاهدان در ادامه گفت: ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان نیز در شهرستان زاهدان آماده کلنگ زنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی همچنین به حاشیه نشینی اشاره کرد و افزود: ۱۰۵۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی حاشیه نشینی برای زاهدان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مشکلاتی در زمینه توزیع گاز مایع در برخی مقاطع در زاهدان به وجود آمد که این امر به بخش حمل و نقل، افزایش تقاضا و همچنین مصرف کنندگان غیرواقعی و تمایل به خروج گاز به خارج از مرزهای کشور ارتباط دارد.

فرماندار زاهدان افزود: همچنین افزایش قیمت سوخت سبب افزایش تقاضای مردم برای گاز مایع به منظور تامین سوخت خودرو شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۸ هزار انشعاب گاز در زاهدان واگذار و تقریبا همین میزان علمک نیز به درب منازل مردم نصب شده اما متاسفانه در برخی مناطق شهر مردم استقبالی برای دریافت گاز نداشتند که همین امر سبب افزایش گاز مایع شده بگونه ای که سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی و امسال افزایش ۳۳ درصدی گاز مایع را در این شهر داشته‌ایم.

نخعی ادامه داد: هیچ‌گونه مشکلی در تامین گاز نداریم و هم اینک ۵۹ واگن عملیات حمل گاز مایع به سیستان و بلوچستان را انجام می دهند.

وی گفت: به منظور گازکشی شهری در ابتدا سرعت عملیات اجرایی بسیار کم بود که اگر این روال ادامه پیدا می کرد بیش از ۱۷ سال زمان می برد که در این زمینه خواستار توجه ملی شدیم و سه استان معین به کمک سیستان و بلوچستان آمدند.

فرماندار زاهدان افزود: هم اینک ۹۶ درصد رشد در زمینه گازکشی شهری داریم گرچه متاسفانه کرونا باعث شد کارها کمی با تاخیر انجام شود اما گازکشی در این مدت کوتاه یک امر بی سابقه در کل کشور است.

وی با اشاره به تخریب آسفالت های شهر به منظور گازکشی گفت: ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت در مدت زمان یکسال در زاهدان انجام شد و امسال نیز برای چهار میلیون متر مربع آسفالت عقد قرارداد صورت گرفته و یکی از کم سابقه ترین هماهنگی‌ ها بین دستگاه‌ های اجرایی در همین مدت زمان گازکشی انجام شده است.

وی افزود: عمده مشکلات حاشیه نشینی در زاهدان نداشتن بسیاری از سرانه ها، نبود کالبد شهری یا مبلمان شهری، نداشتن مالکیت منطقه و ایمن نبودن سازه خانه ها است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: در تامین آرد و گندم در شهرستان زاهدان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و به وفور وجود دارد.

وی ادامه داد: در مساله امنیتی نیز متاسفانه چهره بدی از سیستان و بلوچستان تبیین شده در حالیکه یکی از امن ترین استان های کشور است البته منکر مشکلات نیستیم.

نخعی به واگذاری جایگاه سی ان جی در زاهدان نیز اشاره کرد و گفت: برای واگذاری جایگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

وی افزود: قصد داریم به شبکه خط لوله فرآورده های نفتی در کرمان متصل شویم که در صورت محقق شدن این مهم گام بزرگی در زمینه کمک به توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان برداشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان افتتاح پروژه در دهه فجر سیستان و بلوچستان فرماندار زاهدان شهرستان زاهدان گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال