Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه ایران را به دور شدن از تعهدات برجامی متهم کرد، گفت درباره بازگشت به برجام و لغو برخی تحریم‌ها جدی هستیم هرچند هنوز با آن فاصله داریم.

ند پرایس روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال که آمریکا از برجام خارج شده است، چگونه می‌خواهید ابتدا ایران به تعهداتش بازگردد، اظهار کرد: فکر می کنم حقیقت دیگر این است که ایران از تعهدات خود بسیار دور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکرار اظهارات و ادعاهای روز گذشته خود، افزود: ما هنوز در مرحله‌ای نیستیم که پیشنهادهای خودمان را به طور علنی روی میز قرار دهیم اما در حال رایزنی غیرعلنی با متحدان، شرکا و اعضای کنگره هستیم.

سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا اینها شامل برداشته شدن برخی تحریم‌ها به عنوان علامتی به ایران خواهد بود، گفت: ما تنها دو هفته است که کار خود را آغاز کرده‌ایم و با متحدان، شرکا و اعضای کنگره رایزنی و مشورت غیرعلنی داریم اما در این زمینه جدی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران تا داشتن اورانیوم غنی شده مورد نیاز برای سلاح اتمی چند هفته بیشتر فاصله ندارد و اینکه آیا آن را تایید می‌کند، گفت: هر ارزیابی شبیه این موضوع، طبقه‌بندی است.

پرایس با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌ها که مدت زمان رسیدن ایران به این مرحله را ۶ ماه اعلام کرده‌اند و برخی دیگر کمتر، افزود: آنچه که شنیده‌ایم این است که اگر ایران بخواهد به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، چند ماه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: ایران اکنون خود را در موقعیتی قرار داده است که از پروتکل سختیگرانه و نظارت‌های سخت و شدید دور است. ایران فاصله رسیدن به سلاح اتمی را کاهش داده است، اما نمی‌خواهم اینجا آنها را مشخص کنم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: هدف اصلی ما این است که برنامه اتمی ایران را در جعبه قرار دهیم، اطمینان یابیم که آنها نمی‌توانند سلاح اتمی به دست آورند و مدت رسیدن به این مرحله را هرچه بتوانیم افزایش دهیم.

پرایس اظهار کرد: همچنین اقدامات تایید شدنی که ایران هرگز نتواند به سلاح اتمی دست یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آنتونی بلینکن در نشست خبری خود گفت که ایران تا رسیدن به سلاح اتمی تنها سه هفته فاصله دارد، گفت: آنچه که او مطرح کرد این بود که اگر ایران مسیر حرکت خود را رها کند، روزی خواهد بود که چند هفته بعد به آن خواهد رسید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جواب سوالی درباره ونزوئلا و اینکه خوان گوایدو (رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا) را معتبر می‌داند یا خیر، اظهار کرد: مجمع ملی نمایندگان ونزوئلا را تنها نهاد مدنی آن کشور به رسمیت می‌شناسند و هر کسی را که آنها برگزینند به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا می‌دانند.

وی تصریح کرد: از این رو، گوایدو رئیس جمهوری موقت آن کشور است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ند پرایس برجام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سلاح اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش قدس آنلاین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای حضور در کنفرانس علوم و فنون هسته ای به ایران سفر کرده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم ملاقات  کرد.

در این ملاقات، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد. 

وی همچنین اظهار کرد:  فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این نشست، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، دانست.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیرد
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی