Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:39:47 GMT

پایان و آغاز یک سده

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۲۴۵۴

پایان و آغاز یک سده

روزنامه ایران پنجشنبه ۱۶ بهمن با درج یادداشتی به قلم دکتر حسین کرمانپور مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، نوشت: «سلامتی» واژه‌ای که امروز در پایان قرن چهارده به بشریت ثابت کرده است اگر سرسری گرفته شود می‌تواند، همه چیز زندگی انسان را متحول کند. این چه خصیصه‌ای است که در آغازین سال‌های قرن ۲۱ میلادی و انتهایی‌ترین ساعات قرن ۱۴ شمسی، باعث می‌شود تاریخ بشریت ازآسیب حوادث تهدیدکننده سلامتی، باردیگر دستخوش تغییرات مشرف و هولناک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسانی که بمب اتم را ساخته، انسانی که اینترنت را خلق کرده و انسانی که از دورترین و عمیق‌ترین نقاط کره خاکی موادی را استخراج می‌کند که زندگی‌اش را مرفه سازد و گذر عمر را آسان، درست از جایی ضربه می‌خورد و به خاک سیاه می‌نشیند که اجدادش از قرن‌ها قبل! چرا؟


چون بشر امروز از باختر تا خاور از شمال تا جنوب جاده‌های سلامتی‌اش را به سوی بیماری گشوده است! عوامل بیماری‌زا به‌راحتی در جاده‌های زندگی انسان امروز در ترددند در حالی که در کوچه پس‌کوچه‌های زندگی‌ بشر عوامل حیات‌بخش و سلامت‌زا با محدودیت‌ها، عبور ممنوع‌ها، سرعت‌گیرها و ایست و بازرسی‌های آزارنده روبه‌روست. آدم امروز منابع سلامت‌بخش را خرج عوامل سلامت‌سوز می‌کند و در یک کلام بشر امروز بیش از آنکه از سلامتی درآمد حاصل کند از ناسلامتی روزگار می‌گذراند! این یک توحش مدرن است که همزمان به آن عادت کرده‌ایم. فرقی نمی‌کند چه کسی باشیم؟

درسخوان و مدرن باشیم تا بدوی و بیسواد! همه در یک آوردگاه شریک هستیم!‍ «ناسلامتی»! میدان نبردی ساخته‌ایم که سربازانش برای بیماری می‌جنگند تا سلامتی! بیایید با سرعتی به قدرت نور از این میدان جنگ و خون فاصله گرفته و از بالایی نورانی و عالمانه به این آوردگاه نگاه بیندازیم! اگر از چنین مسافتی به این فاجعه بنگریم به نیکی در خواهیم یافت که ما در قرن ۱۴ پیش از آنکه سلامتی را هدف قرار داده باشیم، ناسلامتی را آمال خود کرده‌ایم.


بشر امروز؛  کم تحرک  - بد غذا و خوراک - بد عادت - بد مصرف - رقصنده‌ای خمود و بی‌هدف است. بهار امسال ایرانی، سده ۱۵ شروع می‌شود. آیا می‌توان در این آغازین روزهای سده جدید نگرش خود را تغییر دهیم تا سلامتی قرن ۱۴ را به تعریف جدیدی در قرن ۱۵ تغییر و تفسیر کنیم؟ هموطن یا بهتر بگویم هر ایرانی که این جملات را می‌خواند باید عزم خود را جدی کند تا از بلایای پیش رو بکاهد و به سلامتی خوشامد بگوید. «کرونا» شاید زنگ خطری بود که به همه ما بگوید تا اینجای کار جهان موفقی نساختیم.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها کرونا سوء تغذیه سازمان اورژانس کشور بیمارستان سینا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سوء تغذیه سازمان اورژانس کشور کرونا سوء تغذیه سازمان اورژانس کشور بیمارستان سینا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد

دانشگاه کلمبیا بامداد سه‌شنبه گفت که به دلیل مخالفت دانشجویان معترض به جنگ غزه برای پایان دادن به تحصن در محوطه دانشگاه، روند تعلیق آنها از تحصیل آغاز شده است.

به گزارش مشرق، با تداوم اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کلمبیا نسبت به جنگ غزه و مخالفت آنها با پایان دادن به تحصن در محوطه این دانشگاه، این مرکز آموزشی تعلیق دانشجویان را آغاز کرد.

دانشگاه کلمبیا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: «به دلیل مخالفت دانشجویان با پایان تحصن، تعلیق آنها از تحصیل به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی محوطه دانشگاه آغاز کرده‌ایم».

با این حال هیأت مذاکره‌کننده دانشجویان دانشگاه کلمبیا تاکید کرد: «تا زمانی که دانشگاه سرمایه‌گذاری‌های خود را از اسرائیل خارج نکند، به حرکت خود ادامه می‌دهیم و تسلیم تهدیدها یا روش‌های تحریفی که در معرض آن هستیم، نخواهیم شد».

ساعتی پیش از این نیز کارکنان و اساتید دانشگاه کلمبیا برای جلوگیری از ورود نیروهای امنیتی به محل تحصن همبستگی با غزه و محافظت از دانشجویان خود، دیوار انسانی را در مقابل ورودی این محل تشکیل دادند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره نیز از آمریکا گزارش داد که با وجود اقدامات خشن نیروهای امنیتی برای سرکوب این اعتراضات، دانشجویان دانشگاه‌های «اِروین» و «ریورساید» در کالیفرنیا نیز تحصن علنی علیه جنگ غزه آغاز کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟