Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، نزدیک به سه دهه از عمر فعالیت و آغاز به کار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مهم ترین دانشگاه استان قزوین می گذرد و این دانشگاه در طول سالیان گذشته دانشجویان زیادی را تربیت و دانشمندان، اساتید، نخبگان و پژوهشگرانی زیادی را به جامعه معرفی کرده است.

حضور در برنامه های بین المللی و جذب دانشجویان خارجی همواره یکی از وظایف و اهداف اصلی این دانشگاه بوده است، هدفی که برای تحقق آن مسوولان دانشگاه را بر آن داشته تا به وسیله با افزایش فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نام و آوازه این دانشگاه را به گوش تمامی اندیشمندان دنیا برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدفی که با توجه به افتخارات و کسب رتبه های مختلف از سوی موسسات بین المللی محقق شده و مسوولان دانشگاه را بر افزایش این اقدامات مصمم تر کرده است.

امروز ورود به عرصه پژوهش و تحقیقات یکی از برنامه های اصلی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است و در این راه برنامه های زیادی را هم تدوین کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین در گفت و گو با سید ابوالحسن نایینی رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به بررسی مهم ترین اقدامات و موفقیت های پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه پرداخته که متن آن به شرح ذیل می باشد.

ایرنا. دانشگاه بین المللی امام خمینی در زمینه پژوهش چه اقداماتی را انجام داده است؟

دانشگاه با اقداماتی از قبیل افزایش حمایت‌های مالی و ازدیاد بسترهای مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، توانسته دستاوردهای ارزشمندی را کسب نماید.

این اقدامات شامل موضوعاتی از جمله افزایش میزان کمک هزینه شرکت در گردهمایی‌های علمی داخل و خارج از کشور، کاهش فرآیند دیوان سالاری در حوزه پژوهش با ایجاد سامانه های مجازی مختلف، تقدیر از پژوهشگران برگزیده دانشگاه و شناسایی و عملیاتی کردن فرصت مطالعاتی در صنعت جامعه و افزایش فضای کتابخانه مرکزی می شود.

از دیگر اقدامات این دانشگاه در زمینه پژوهشی می توان به افزایش چشمگیر چاپ کتاب در انتشارات دانشگاه و نمایه کردن مجلات در پایگاه بین‌المللی، افزایش تعداد سایت‌های رایانه‌ای دانشجویی، افزایش میزان پهنای باند اینترنت از ۲۰ مگابیت به ۲۰۰ مگابیت در ثانیه و تجهیز ابررایانه و افزایش تعداد نودهای پردازشی اشاره کرد.

ایرنا. دانشگاه امام خمینی (ره) در عرصه داخلی چه موفقیت‌های پژوهشی را کسب کرده است؟

خوشبختانه دانشگاه امام خمینی (ره) در طول سال های گذشته همواره در جشنواره ها و رتبه بندی های داخلی و جهانی حضور داشته و در این زمینه موفقیت های زیادی را هم کسب کرده است.

از مهم ترین این موفقیت ها می توان از درخشش تیم فناوری دانشگاه در مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کشور که در چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کشور صاحب ۲ نشان طلا و نقره شده اند، نام برد.

از دیگر موفقیت های داخلی این دانشگاه در حوزه پژوهش می توان به انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی برتر ارتباط با صنعت در حوزه فنی و مهندسی و موفقیت عضو هیات علمی دانشگاه در دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین اشاره کرد.

کسب رتبه الف نشریات علمی پژوهشی دانشگاه در ارزیابی نشریات علمی کشور دیگر موفقیت پژوهشی دانشگاه است که مربوط به سال ۹۸ می شود و از میان ۱۰ نشریه علمی پژوهشی به دست آمده است.

ایرنا. مهم ترین موفقیت های پژوهشی دانشگاه در عرصه های خارجی را نام ببرید؟

دانشگاه امام خمینی (ره) با توجه به قید بین المللی بودن آن همواره تاکید زیادی برای حضور در رتبه بندی ها و جشنواره های بین المللی دارد که خوشبختانه در این زمینه هم موفقیت های زیادی را به دست آورده است.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین ۴۰ دانشگاه ایران و با کسب رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ در رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفت که این امر ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را نشان می دهد.

دانشگاه بین المللی امام خمینی برای اولین بار بود که در این رتبه بندی قرار می گرفت.

بر اساس رتبه بندی بین المللی تایمز با موضوعات مهندسی و فناوری، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بازه رتبه هشت تا ۱۲ دانشگاه های کشور و ۴۰۱ تا ۵۰۰ دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

بر اساس نتایج رتبه ‌بندی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، مربوط به سال ۹۷-۹۶ که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام شده است، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در میان ۸۴ دانشگاه از دانشگاه های جامع کشور، رتبه ای بین ۱۶ تا ۲۰ دارد.

اعضای هیات علمی ، برای طرح «کاربرد شیر کنترل دبی برای صرفه‌جویی در مصرف آب» موفق به کسب جایزه بین‌المللی صرفه جویی آب کشاورزی از کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی برای طراحی و ساخت سازه ای مکانیکی-هیدرولیکی برای توزیع عادلانه آب در بخش کشاورزی شده اند.

جایزه بهترین نقد علمی سال ۲۰۱۹ جامعه مهندسین عمران آمریکا در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی از دیگر موفقیت های دانشگاه در عرصه پژوهشی به حساب می آید.

در ویرایش ۲۰۱۹ "یورَپ"، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با رتبه یک هزار و ۶۲۸ جهانی در جایگاه ۳۵  ملی جای گرفته است.

براساس انتشار پژوهشگران پراستناد در حوزه علوم انسانی اجتماعی و هنر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، عضو هیئت‌علمی گروه حسابداری دانشگاه به‌عنوان پژوهشگر پراستناد آذر ۹۸ انتخاب شده است.

کسب عنوان داور برجسته سال ۲۰۱۹ جامعه مهندسین عمران آمریکا توسط عضو هیات علمی دانشگاه موفقیت دیگر پژوهشی به حساب می آید.

این دانشگاه در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌های جوان در سال ۲۰۲۰ که ۲۰ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۱۴ دانشگاه جوان برتر دنیا حضور داشتند در رتبه چهارم قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مبتنی بر رتبه بندی جهانی تایمز، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رتبه ۱۴۸ در جهان و رتبه ۱۳ در ایران را کسب کرد، پایگاه رتبه‌بندی “تایمز” یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه های جهان را رتبه‌بندی می کند.

۲ عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند.

در جدیدترین رتبه بندی جهانی ISC  در سال ۲۰۲۰، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در میان ۲۴ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفته است.

ایرنا. یکی از مهم ترین موفقیت های دانشگاه امام خمینی (ره) در سال های اخیر حضور در بین ۴۳ دانشگاه برتر جهان اسلام بود، چگونگی ورود و حضور دانشگاه را در این رتبه بندی بفرمایید؟

رتبه بندی جهانی ISC یکی از سه رتبه بندی است که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هرساله منتشر می‌کند و دانشگاه‌هایی که تعداد مقالات نمایه شده آنان در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیشتر از ۸۰۰ مقاله باشد، در این رتبه بندی قرار گرفته اند.

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این رتبه بندی، در سال ۲۰۲۰ ، رتبه ۴۱ در ایران و رتبه مثبت ۲ هزار و یک را در جهان کسب کرده است.

در این رتبه بندی تعداد ۲ هزار و ۱۸۲ دانشگاه برتر از ۱۰۲ کشور و ۶ قاره دنیا وجود دارند که تعداد ۲۷۳ دانشگاه از ۲۵ کشور اسلامی هستند.

معیارها و شاخص های این رتبه بندی به چهار بخش تقسیم می شوند که پژوهش ۶۰ درصد، آموزش ۱۰ درصد، فعالیت بین‌المللی ۱۰ درصد و نوآوری ۱۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

همانگونه که مشخص است پژوهش بالاترین وزن را دارد و با مشاهده جدول پیوست به خوبی مشخص است که حجم پژوهش با وزن ۲۵ در نقش مهمی در رتبه دانشگاه ایفا می‌کند و تعداد استنادها و تعداد مقالات نشریات برتر مجموعا با ۳۰ درصد تأثیر بسزایی دارند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهشگر استان قزوین امام خمینی(ره) دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهشگر استان قزوین وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهشگر استان قزوین امام خمینی ره دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه بین المللی امام خمینی ره عضو هیات علمی دانشگاه دانشگاه امام خمینی موفقیت های پژوهشی رتبه بندی رتبه بندی جهانی پژوهشی دانشگاه سال ۲۰۲۰ جهان اسلام دانشگاه ها موفقیت ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور