Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:59:34 GMT

۱۸۹.۵ هزار تُن کالا از قشم صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۳۲۵۷

۱۸۹.۵ هزار تُن کالا از قشم صادر شد

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹ هزار ۵۰۰ تُن کالا به ارزش بیش از ۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از قشم به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.

علی همایونی روزپنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدار، ۹ هزار و ۷۰۰ تُن کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به سرزمین اصلی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه نیز ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ تُن کالا به ارزش ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به خارج از کشور صادر شد.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در این مدت پنج هزار تُن مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد قشم شده است.

وی تصریح کرد: سهم واردات ماشین‌آلات خط تولید نیز ۱۱ تُن و به ارزش بیش از ۱۹۶ هزار دلار برآورد شده است.

همایونی در پایان تاکید کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی، واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی جهش تولید مهمترین ماموریت های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم ت ن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان