Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز عملیات اجرایی مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان با هزینه ۴۱۰ میلیارد ریال توسط این شرکت خبر داد.

عباس جنگی مرنی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان با هزینه ۴۱۰ میلیارد ریال توسط این شرکت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه تثبیت و حفاظت از ساحل رودخانه ارس در بالادست سد انحرافی میل و مغان و جلوگیری از پیشروی رودخانه به سمت جمهوری اسلامی ایران و حفظ رژیم جریان آب طبیعی در رودخانه ارس و بازگرداندن آب به مجرای اصلی رودخانه با انجام لایروبی جزایر رسوبی ایجاد شده در حدود نیم قرن بهره‌برداری از سد انحرافی میل و مغان و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مغان و میل در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایداری دیواره‌های هدایتی جریان آب رودخانه ارس و جلوگیری از فرسایش و تخریب این دیواره‌ها و تسهیل آبگیری شبکه‌های آبیاری و زهکشی مغان و میل در دو کشور ایران و آذربایجان از اهداف دیگر این پروژه خواهد بود تا جریان آب به شکل صحیح به آبگیرهای سد انحرافی میل و مغان به خصوص به سمت جمهوری اسلامی ایران هدایت شود.

جنگی مرنی با بیان اینکه با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل و برای اولین بار تاکنون برای طرح‌ها و پروژه‌های آبی در استان اردبیل توانستیم ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور برای پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان تخصیص اعتبار دریافت کنیم، گفت: این اعتبار با حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو، وزارت کشور و استانداری اردبیل و از طریق مصوبه هیئت وزیران در سالجاری اخذ شده است و عملیات اجرایی آن با انتخاب مشاور فنی و پیمانکار ذیصلاح برای اجرا، با حضور استاندار اردبیل در شهرستان اصلاندوز و سد انحرافی میل و مغان آغاز شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای این پروژه، تامین آب حدود ۹۰ هزار هکتار کشت‌های اول و دوم در اراضی پایاب شبکه آبیاری و زهکشی دشت مغان و تامین آب صنایع و شرب و خدمات در سطح چهار شهرستان اصلاندوز، پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان تسهیل می‌شود و خدمات‌رسانی به مردم عزیز منطقه با کیفیت مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

مقصود علی‌اکبری نماینده مجری طرح مرمت و بازسازی شبکه آبیاری و زهکشی میل و مغان نیز گفت: تامین اعتبار مالی ۲۵۰ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان که بیش از ۵۰ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و نیاز فنی به این عملیات داشت، برای اولین بار در استان اردبیل با پیگیری ویژه مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان انجام می‌شود تا با اجرای فرازبند و شیب‌بند در بالادست سد انحرافی میل و مغان و لایروبی جزایر رسوبی در آن و اجرای دایک‌های سنگی و خاکی با روکش سنگی به طول ۱۰۴۰ متر و پایداری‌سازی دیواره‌های هدایتی جریان آب، بتوانیم آبگیری شبکه‌های آبیاری و زهکشی میل و مغان را پایدارتر نماییم تا عرضه تولید و کار و خدمات در منطقه تثبیت گردد.

وی افزود: عملیات فنی تقریبی در این پروژه شامل ۷۳۰ هزار مترمکعب لایروبی جزایر رسوبی، ۱۱۰ هزار متر مکعب ایجاد دایک سنگی و ۲ هزار مترمکعب عملیات بتنی خواهد بود که با هماهنگی که با جمهوری آذربایجان در ماه‌های اخیر انجام گردیده، در منطقه آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها لایروبی رودخانه ها سد تالاب میل مغان شرکت آب منطقه ای آبیاری و زهکشی عملیات اجرایی استان اردبیل جریان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان