Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:12:42 GMT

مدیران شتاب بخش چرخ پروژه‌های اجرایی باشند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۳۸۲۵

مدیران شتاب بخش چرخ پروژه‌های اجرایی باشند

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: مدیران باید با توجه به اینکه بر اساس وعده دکتر نوبخت مشکلی در تامین اعتبار پروژه ها وجود ندارد تلاش کنند که در اجرا نیز به نتیجه برسند و توسعه استان در زیر ساخت ها را رقم بزنند.

بهمن مرادنیا امروز پنجشنبه (۱۶ بهمن ماه) در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار کرد: در سفر این دوره دکتر نوبخت به استان تعدادی پروژه افتتاح شد که آثار آن برای مردم مطلوب است و تصمیمات گرفته شده طی آن در حوزه های مختلف در کمترین زمان زمینه آسایش مردم را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران باید با توجه به اینکه بر اساس وعده دکتر نوبخت مشکلی در تامین اعتبار پروژه ها وجود ندارد تلاش کنند که در اجرا نیز به نتیجه برسند و توسعه استان در زیر ساخت ها را رقم بزنند.

استاندار کردستان، در خصوص آب شرب سنندج بیان کرد: تکلیف مردم در این زمینه هم با ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مشخص شد اما ۴شهرستان قروه و دهگلان و بیجار و یاسوکند نیز دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: ۴۵۰میلیارد تومان برای بهبود آب شهرستان قروه و ۱۱۰۰میلیون تومان هم برای بیجار و یاسوکند پیش بینی شده است که اختصاص ۱۵۵۰میلیارد تومان دیگر هم برای این مهم در استان لازم داریم.

بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه کردستان استانی با استعداد های کم نظیر است اما مشکلات مزمنی در زمینه توسعه دارد گفت: سرمایه‌گذاری های کلانی در استان صورت گرفته و توسعه زیرساخت های کردستان شتاب خوبی گرفته است.

وی افزود: بزرگترین پروژه‌های استان در سخت ترین شرایط مالی کشور در حال اجرا است و با حمایت های مدیران ارشد کشور چرخه توسعه کردستان با شتاب بیشتری در حال حرکت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ استان اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده استان ۹۳۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که با ۷۶درصد رشد به۱۵۵۰ میلیارد تومان به مجلس رسید و بر همین اساس استان سوم کشور به لحاظ رشد اعتبار است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه راه آهن را طی سال جاری بیش از ۶۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار طی سال گذشته ۴۰۰میلیارد تومان بوده است. 

نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه چرخ توسعه استان شتاب گرفته و همه مدیران باید تلاش خود را برای چرخش آن به کار گیرند بیان کرد: پروژه بهسازی جاده مریوان با۱۴۰میلیارد تومان تخصیص اعتبار به زودی آماده اجرا می شود.

وی ادامه داد: افزایش ضریب جمع آوری فاضلاب های استان به ۹۸ درصد، افتتاح بیمارستان سقز، سالن ورزشی گولان و ارتقا فضای ورزشی به بیش از دو برابر، بهره برداری از سد رمشت و امیر آباد با ۹۹میلیارد تومان، خط انتقال آب شرب سقز از سد چراغ ویس به تصفیه خانه، انعقاد تفاهم نامه دو هزار واحد مسکن محرومین و تحویل ۱۷۰۰واحد آن، ۳۳درصد آسفالت راه و افزایش ۱۰درصدی آسفالت راه روستایی، ساخت ۲۱کیلومتر از گردنه صلوات آباد از جمله مهمترین پروژه‌های اجرایی استان از سال گذشته تا کنون بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توسعه استان دکتر نوبخت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است