Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بایدن در اقدامی مداخله جویانه رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع این کشور به رسمیت شناخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت بایدن روز چهارشنبه اعلام کرده است که خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی این کشور به رسمیت می شناسد و به این زودی تمایلی برای مذاکره با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، دولت بایدن ضمن دیکتاتور خواندن مادورو خواستار برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در ونزوئلا شده است.

اتحادیه اروپا دیگر خوان گوایدو را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا نمی‌داندتحرکات آمریکا در روسیه و ونزوئلا / شگرد دموکرات‌ها و تقویت "تروریسم و کودتای مودب و باهوش"آمریکا شرکت‌ها و کشتی‌هایی که به فروش نفت ونزوئلا کمک کردند را تحریم کرد

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت آمریکا هدف قرار دادن مقام های دولت مادورو و همدستان آن در فساد و نقض حقوق بشر است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد که دولت جدید ایالات متحده نیز تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ علیه ونزوئلا را حفظ خواهد کرد، هرچند سیاست های ترامپ موجب کناره گیری مادورو از قدرت نشده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال حاضر به اظهارنظر درباره تحریم های نفتی دولت ترامپ علیه ونزوئلا نشده است.

ند پرایس افزود: دولت جدید آمریکا با متحدان و شرکای بین‌المللی اش برای پیشبرد دموکراسی در ونزوئلا همکاری بیشتری خواهد کرد. نیکولاس مادورو یک دیکتاتور است. هدف نهایی دولت بایدن-هریس حمایت از انتقال آرام و دموکراتیک قدرت در ونزوئلا از طریق برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه ریاست جمهوری و پارلمانی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر خلاف دولت ترامپ با صراحت خواستار برکناری یا استعفای مادورو از قدرت نشده است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، مذاکره و گفت‌وگو با مادورو امکان پذیر نیست و این مساله اصلا مطرح نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رئیس جمهور دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم