Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلتر ممبران در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، به عنوان مهم ترین عامل در فرایند تصفیه آب شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آبین، نگهداری از فیلتر ممبران صنعتی، در عملکرد بهینه، افزایش طول عمر قطعات و در نتیجه کاهش هزینه های نگهداری از دستگاه نقش زیادی دارد. در بسیاری از موارد دیده شده است که نگهداری نامناسب و عدم آشنایی با اصول شستشوی ممبران های تصفیه آب صنعتی، خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این اگر به دنبال راهکاری برای نگهداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO و مهم تر از همه ممبران آن باشید، بعد از رعایت اصل خرید از فروشنده ای معتبر، موضوع نگهداری و دانستن اصول شستشوی ممبران ها و اهمیت واحد CIP در گام بعدی، مهم ترین عامل در فرایند بهره برداری از دستگاه های تصفیه آب صنعتی محسوب می شود.

عملکرد واحد CIP در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی

در دستگاه های تصفیه آب صنعتی از عوامل زیادی برای نگهداری و جلوگیری از فولینگ (گرفتگی) ممبران های صنعتی استفاده می شود. یکی از این عوامل واحد CIP می باشد، که در افزایش طول عمر ممبران و در نتیجه بازدهی بالای دستگاه تصفیه آب صنعتی نقش به سزایی دارد.

به این نکته توجه داشته باشید، که شستشوی ممبران ها برای جلوگیری از فولینگ آنها می باشد، ولی در صورتی که فولینگ ممبران باعث بروز آسیب های فیزیکی غیر قابل بازگشت شده باشد؛ انجام عملیات CIP کمکی به احیای ممبران نخواهد کرد.

انجام به موقع عملیات CIP ممبران های صنعتی و همچنین اجرای درست مراحل آن، تاثیر مستقیمی بر روی بازدهی عملیات CIP دارد. بنابراین توصیه می شود، برای اجرای عملیات CIP ممبران های صنعتی از راهنمایی افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

مراحل اجرای عملیات CIP ممبران های تصفیه آب صنعتی

دنبال کردن شش گام زیر برای شستشوی ممبران های صنعتی RO با CIP در جلوگیری از فولینگ فیلتر ممبران تاثیر زیادی دارد:

۱. انتخاب محلول شستشوی مناسب: محلول مناسب برای شستشوی ممبران های صنعتی باید با توجه به نوع و شدت گرفتگی ممبران انتخاب شود. شوینده های ممبران شامل انواع اسیدی و قلیایی می باشد، که کاربرد هر کدام به نوع فولینگ و رسوبات تشکیل شده بر روی ممبران بستگی دارد.

۲. پمپاژ محلول شوینده با جریان کم: برای خالی کردن پرشروسل (محفظه ممبران)، بعد از گرم کردن محلول شوینده، آن را با نرخ جریان کم و فشار پایین به داخل وسل پمپاژ می کنند. تا زمانی که کل پساب به فاضلاب وارد شود، این کار باید ادامه پیدا کند.

۳. سیرکولاسیون محلول در سیستم: در این مرحله، محلول شوینده باید در سیستم سیرکوله شود. واکنش های لازم بین رسوبات ممبران و محلول شوینده در این مرحله اتفاق می افتد.

۴. غوطه ور سازی: پمپ دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید ممبران ها در محلول شستشو غوطه ور بمانند. مدت زمان این مرحله در شرایط عادی، یک ساعت می باشد، اما در صورتی که میزان فولینگ ممبران ها زیاد باشد، مدت زمان این مرحله می تواند به ۱۰ تا ۱۵ ساعت نیز برسد.

۵. پمپاژ محلول با جریان بالا: در این مرحله، محلول شستشو با فشار مناسب در سیستم تصفیه آب پمپاژ می شود و باعث جدا شدن رسوبات از سطح لایه های ممبران صنعتی می گردد. پمپاژ محلول در این مرحله برای مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باید ادامه پیدا کند، تا رسوبات تشکیل شده بر سطح ممبران از آن جدا شوند.

۶. فلاشینگ: در این مرحله باید از آب مقطر و یا آب تصفیه شده برای شستشوی کلی سیستم و ممبران های صنعتی RO استفاده کرد. استفاده از آب تصفیه شده برای شستشو و تمیز کردن سطح ممبران از مواد شوینده می باشد.

توجه کنید در مرحله فلاشینگ به هیچ وجه نباید از آب خام استفاده شود، زیرا آب خام مجددا املاح را وارد ممبران کرده و باعث رسوب گذاری بر روی لایه های ممبران می شود.

جهت سفارش و خرید فیلتر ممبران تصفیه آب به فروشگاه آبین abin.ir مراجعه فرمایید.

یکی از نکات مهم در شستشوی فیلتر ممبران صنعتی، بخش پیش تصفیه دستگاه می باشد. برای مثال در صورتی که در طی عملیات CIP، کدورت محلول تا حد زیادی بالا رود، می توان به جای استفاده از فیلتر ۵ میکرون، از فیلتر الیافی ۱ میکرون استفاده کرد.

هم چنین در سیستم هایی که از چند محلول مختلف برای تمیزکاری استفاده می شود، بعد از استفاده از یک شوینده، فیلتر کارتریجی را تعویض کرده و سپس از محلول دیگر برای شستشوی ممبران استفاده کنید.

نکته مهم دیگر مرحله شستشو با شوینده های قلیایی می باشد؛ در این مرحله هر چه کف بیش تری تولید شود، نشان دهنده عملکرد بهتر و شستشوی مناسب تر ممبران است. پس نیازی نیست نگران کف زیاد تولید شده از محلول شوینده قلیایی باشید.

سایت تصفیه آب آبین، طی تماس های مکرر با مشتریان برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی، رفع ایرادات فنی دستگاه و یا اجرای عملیات نصب، تعویض و شستشوی ممبران های اسمز معکوس صنعتی، تصمیم به فعال سازی بخش مشاوره رایگان برای انتخاب و خرید و یا ارائه خدمات در بخش های مختلف کرده است.

برای بهره مندی از این امکان می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ۰۲۱۷۷۰۸۴۲۱۱۱۵

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه های آب شیرین کن صنعتی دستگاه تصفیه آب صنعتی تصفیه آب صنعتی ممبران های صنعتی محلول شوینده برای شستشو عملیات CIP واحد CIP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند