Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@19:01:06 GMT

جریان اطلاعات در سازمان بنادر شفاف است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۴۳۸۴

جریان اطلاعات در سازمان بنادر شفاف است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی درباره انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجموعه وزارت راه و شهرسازی در جدول امتیازی عملکردی نمایندگان در بین ۱۵ سازمان و شرکت رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش همکاری با مرکز توسعه و کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، امتیاز کامل (۲۰۰ امتیاز) را به دست آورد و همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه در ارائه گزارش‌های یکساله امتیاز کامل ۲۰۰۰ به دست آمده است که این امر؛ بیانگری پویایی سازمان در ارائه اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با بیان اینکه بخش دیگری که این سازمان موفق شد امتیاز کامل آن را کسب کند، گزارش ۶ ماهه نخست سال جاری بود، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی؛ همواره بر این امر تأکید داشته است که جریان اطلاعات؛ شفاف باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند به موضوعاتی و اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تحقق حق دسترسی مردم به اطلاعات، موجب شفافیت و پاسخگویی بیشتر می‌شود و سازمان بنادر از چنین فرآیندی استقبال می‌کند، گفت: در راستای چنین نگاهی سعی شد تا خدمات مناسب به مخاطبان ارائه و تمام فعالیت‌ها و موضوعاتی که طبقه‌بندی شده نیست، به صورت شفاف و به‌هنگام اعلام شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بر اساس دسترسی آزاد به اطلاعات؛ سازمان بنادر و دریانوردی سعی کرده است اخبار مربوط به فعالیت‌های بندری، دریایی و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته را اعلام کند تا فعالان اقتصادی بر اساس اطلاعات درست و واقعی بتوانند فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

گفتنی است سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات؛ سایتی اینترنتی است که به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است و هر فرد ایرانی می‌تواند به همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشد و طی سه سال گذشته؛ ۳۲ هزار نفر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات عضو شده‌اند.

کد خبر 5138823

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت نفت ویروس کرونا دلار 4200 تومانی بورس تهران بازار سهام تولید نفت محمد اسلامی وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی لایحه بودجه ۱۴۰۰ فولاد سازمان بنادر و دریانوردی دسترسی آزاد به اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات