Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده نشانه قدرت و حکمت خداوند متعال بوده و بنابراین باید همه طلاب و روحانیان مشوق ازدواج در جامعه باشند و از تجملات در این امر مقدس پرهیز کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در آیین ازدواج طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه آذربایجان ‌غربی با تبریک‌ ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه فجر به اهمیت و ضرورت ازدواج‌های آسان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده نشانه قدرت و حکمت خداوند متعال بوده و بنابراین باید همه طلاب و روحانیان مشوق ازدواج در جامعه بوده و از تجملات در این امر مقدس پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مظاهر قدرت الهی است و محبت بین زن و شوهر نشان از جلوه لطف و عنایت الهی به شمار می‌رود بیان کرد: پس از ازدواج، زن و مرد باید نسبت به یکدیگر حس مسئولیت داشته و در همه کارها نظر و خواست یکدیگر را مهم بدانند و از خودخواهی و لجبازی بپرهیزند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی گفت: بی‌شک به هر شکل که زندگانی شیرین یا تلخ به پیش رود همان گونه خواهد شد و بنای زندگی مشترک بر اساس خواست افراد رقم می خورد و بنابراین زندگی را باید بر مدار خواست و دستورات الهی رقم زده شود.

وی با تاکید بر اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) نمونه بارز و الگوی بی بدیل برای زندگانی انسان‌ها به شمار می‌رود بیان کرد: روجین باید در مواجهه با مشکلات و اختلافات از خودخواهی پرهیز کرده و سخن‌ و خواست خداوند متعال و‌ اهل بیت(ع) را در زندگی خود جاری کنند.

قریشی با اشاره به آیات و روایات گفت: در آیات و روایات اسلامی آمده است که در زندگی خود حلال و حرام‌ الهی را ملاک و معیار کارها و تصمیمات خود دانسته چرا که مانع از بروز اختلافات در زندگانی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: توجه به ازدواج و اشتغال جوانان جزو برنامه‌های اولویت‌دار استسبک زندگی در کلام امام خمینی/ برگزاری مراسم ازدواج ساده تا ضرورت سازش همسران با یکدیگرامام خامنه‌ای: به نگاه کالایی و ابزاری غرب به زن سراپا اعتراض هستیم/ ازدواج بهنگام و فرزندآوری نیاز حیاتی کشور

وی با تاکید بر اینکه احترام به پدر و مادر رمز موفقیت و مایه جلب رحمت الهی است اظهار داشت: از سوی دیگر وظیفه پدران و مادران نیز همراهی با زوج‌های جوان‌است و نباید با دخالت‌های بیجا باعث ایجاد مشکل شوند و زوج‌های جوان نیز باید ضمن احترام به والدین زندگی خود را مدیریت کنند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: همچنین زوجین باید تلاش کنند تا در زندگانی خود به یکدیگر در دینداری و تقویت ایمان کمک کرده و کمک حال یکدیگر در دینداری و تقرب به خداوند باشد و نباید به گونه‌ای باشد که یاد خداوند متعال پس از ازدواج کمرنگ تر و کم‌تاثیر شود.

انتهای پیام/7548/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طلاب و روحانیان خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد