Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@10:04:31 GMT

عوارض واکسن ایرانی روی داوطلبان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۴۹۳۳

عوارض واکسن ایرانی روی داوطلبان

مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا گفت: بیشتر داوطلبان مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، این واکسن را دریافت کرده‌اند و هیچ عارضه جدی برای آنان به وجود نیامده و حال عمومی این افراد خوب است. ناطقان:  اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد و تاکنون این واکسن به ۳۵ نفر تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






به گفته محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، فاز دوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی طی چند روز آینده با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد فاز دوم تست انسانی می شود.

مخبر گفته است: کشورهای مختلف از جمله همسایگان ایران پیام های برای استفاده از واکسن ایرانی ارسال کرده اند اما هنوز به طور رسمی اتفاق نیفتاده است.

مخبر خاطرنشان کرده است که بقیه واکسن های این ستاد در سه مسیر دیگر به تست انسانی رسیده است، وزارت بهداشت باید اجازه دهد تا این واکسن ها هم وارد مرحله فاز انسانی شوند.

دکتر محمدرضا صالحی روز پنجشنبه اظهار داشت: مرحله اول تست انسانی واکسن کرونا با روند مطلوبی درحال انجام است و به عبارتی کار به خوبی پیش می رود.

وی بیان داشت: عارضه هایی که تاکنون از داوطلبان ثبت شده، از گرید یک عوارض بوده که یک موضوع طبیعی پس از تزریق واکسن ها با پلت فرم ویروس غیرفعال شده است و تا به حال دغدغه جدی در روند این طرح مطالعاتی ایجاد نشده است.

صالحی ادامه داد: تاکنون بیشتر داوطلبان در قالب چند گروه واکسن را دریافت کرده اند و به تعدادی دیگر هم این هفته واکسن کرونا تزریق می شود. در تلاش هستیم داوطلبان باقیمانده این مرحله در یکی دو هفته آینده واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تزریق تمام داوطلبان تا اواخر بهمن به اتمام می رسد، ادامه داد: در این زمان نتایج اقدامات و جمع بندی اطلاعات در اختیار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار می گیرد تا در صورت تایید رگولاتور، مجوز ورود مطالعه به مراحل بعدی اخذ شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: پس از سپری شدن مرحله اول تست انسانی، مرحله دوم این مطالعه با حدود ۵۰۰ داوطلب آغاز خواهد شد.

وی تعداد داوطلبانی را که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ۲۱ داوطلب اعلام کرد و گفت: هرچند بر پایه اطلاعات موجود اولیه این واکسن ایمنی زایی خوبی را نشان داده اما برای اعلام درصد ایمنی زایی هنوز زود است و نیاز به زمان بیشتری برای این کار است.

صالحی افزود: طبق پروتکل های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی، زمانی که ۲ تا چهار هفته از دوز دوم واکسن کل داوطلبان بگذرد، می توان در این مورد اظهارنظر جدی کرد.
منبع: تابناک برچسب ها: واکسن ، ناطقان ، ایرانی ، داوطلبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسن ناطقان ایرانی داوطلبان واکسن ایرانی واکسن کرونا تست انسانی مرحله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور