Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: آغاز دهه پنجم انقلاب باید عبور از مرحله آزمون و خطاهای گذشته و حرکت بالنده به سمت توسعه شتابان و پایدار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مغتنمی است تا ضمن بررسی عمیق در گذشته و حال ببینیم به کجا رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز و در آستانه دهه پنجم انقلاب باید شرایط جدیدی را در مسیر خود قرار دهیم و دنبال کنیم و نواقص و خلاهای گذشته را جبران کنیم.

استاندارقزوین تصریح کرد: آنچه در رژیم گذشته رخ می داد اتفاقی بود که منافعش نصیب دیگران می شد و  ما نقش کارگری در توسعه ایران داشتیم و کارفرما و مهندس و تکنولوژی متعلق به خارجی ها بود و همیشه وابسته بودیم ولی امروز به برکت انقلاب در بسیاری از عرصه ها در اوج قله افتخار قرار داریم.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب یادآورشد: امروز پیچیده ترین جراحی ها در ایران صورت می گیرد در حوزه مهندسی هم موفقیتها شاخص است، بزرگراه آبیک به چرمشهر در کمتر از ۴ سال در این استان ساخته شد و دانش مهندسی در عرشه سازی بی نظیر است و به جایی رسیده ایم که دانش فنی و مهندسی هم صادر می کنیم و این افتخار کمی نیست.

جمالی پور تصریح کرد: در حوزه نظامی با ساخت پهباد نقطه زن. انواع موشک و صنایع نظامی به شرایط خوبی رسیده ایم و مردم به خود باوری رسیده اند و همه در اقتصاد و سرنوشت و فرهنگ و اقتصاد خود تاثیر گذار هستند.

وی بیان کرد: در علم نانو و دانش ناباروری حرفی برای گفتن داریم البته ایرادات زیادی هم وجود دارد که باید رفع کنیم.

استاندار قزوین افزود: ارزش خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که خود مردم در سرنوشت خود سهیم هستند.

وی یادآورشد: تا دهه ۴۰ شاید آزمون و خطا کردیم اما دهه پنجم دیگر زمان عبور از آزمون و خطاها و حرکت شتابان در مسیر توسعه است و در ۵ سال آینده باید از این شرایط عبور کنیم و به اقتصاد پایدار برسیم.

از مسایل اخلاقی آسیب پذیریم

وی در ادامه گفت: مهمترین آسیب ما در عرصه اخلاق و معنویت است که باید در آغاز دهه پنجم آن را جبران کنیم زیرا به نظر می رسد در بد اخلاقی و بی توجهی به ارزشهای بنیادین رشد فزاینده داشتیم که نگران کننده است.

جمالی پور گفت: امروز فضای مجازی خوراک دشمن شده است و اگر مسایل اخلاق مداری را بتوانیم مدیریت کنیم و حقوق مردم رعایت شود و آرمانهای امام مورد توجه قرار گیرد بخشی از دغدغه ها برطرف می شود.

استاندار قزوین در ادامه درخصوص ضرورت حمایت از تولید هم اظهار داشت: عزت کشور و امنیت ما در گرو حمایت از تولید است و همه مدیران باید در این مسیر جدی باشند و از  تولیدکننده با جدیت حمایت کنند.

وی بیان کرد: همه تصمیمات ما در استان باید در مسیر حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی باشد تا بر مشکلات غلبه کنیم.

استاندار قزوین در خصوص کاهش زمان ترخیص کالا در گمرک هم گفت: باید کاری کنیم که حتی یک روز هم رسوب کالا در گمرک نداشته باشیم زیرا این کار به اقتصاد کشور آسیب می زند.

وی افزود: در مباحث اقتصادی باید مدیران ذیربط و کارشناس موضوع در جلسات حضور داشته باشند و دعوت شوند تا مباحث کارشناسانه بررسی و مطرح شود.

استاندار قزوین در خصوص پیشنهاد راه اندازی کنسول گری افتخاری قزاقستان در قزوین هم گفت: این کار ضوابط خاصی دارد و اگر حجم مبادلات اقتصادی قزوین و قزاقستان در حدی هست که بتوانیم یک کنسولگری دیگر ایجاد کنیم و این کار به توسعه روابط کمک کند حرکت ارزشمندی است و ما استقبال می کنیم اما باید دنبال راهکار اصولی باشیم.

وی گفت: نماینده وزارت امور خارجه در استان موضوع را بررسی کنند و حجم مبادلات و ظرفیت بین المللی قزوین و قزاقستان مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین دهه پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هرجایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ابراز کرد: در سفر رئیس جمهوری پروژه های مهمی در این استان افتتاح شد.

منصوری با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز به شکل جدی در حال انجام است، اظهار کرد: استان ظرفیت های خوبی در بحث آب، کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی دارد.

وی افزود: تلاش و عزم دولت بر این است که سود و منافع پتانسیل ها بر سر سفره مردم قرار بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع به پتروشیمی گچساران تزریق شد، اظهار کرد: چنین اقدامی در بحث پتروشیمی دهدشت نیز اجرایی می شود.

منصوری گفت: دولت تمام قد در خدمت به مردم کهگیلویه و یویراحمد پیگیری پروژه ها را تا روند تکمیل خواهد داشت.

کد خبر 6092398

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ببینید | حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد