Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:01:19 GMT

جایگاه زن در جمهوری اسلامی بسیار رفیع است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۵۲۱۴

جایگاه زن در جمهوری اسلامی بسیار رفیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز در آئین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی «دختران امروز» در حرم مطهر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: زن تأثیرگذارترین شخصیتی است که در شکل‌گیری و ساختار جامعه نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه زنان در فرهنگ ادیان توحیدی جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: زنان در کنار همه پیامبران نقش‌آفرینان عمده‌ای بودند و در امر رسالت آن‌ها همراه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: جایگاه زن در دین اسلام نیز بسیار رفیع است و در جمهوری اسلامی ایران رفعت بیشتری پیدا کرده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در طول ۴۰ سال نوع نگرش به زن، تحولات چشمگیری داشته است و زنان در زمینه‌های مختلف در صحنه بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امام راحل، بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت بزرگ، فقیه، عارف، عالم، مجاهد و سیاستمدار بود اما در کنار همه این‌ها برجسته‌ترین ویژگی امام(ره) این بود که ایشان یک معلم بود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سخنان امام که می‌فرمود معلمی شغل انبیاست، اضافه کرد: معلم تأثیرگذارترین شغل در ساختار هویت جامعه و تمدن‌ساز و تسهیل‌کننده است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بنای معلم استوارتر، عمیق‌تر و پایدارتر از بناهای دیگر است، خاطرنشان کرد: امام راحل جامعه را در موقعیت یادگیری قرار داد و با بیدار کردن جامعه جهل‌زده؛ ضعف‌ها را به قوت، حقارت‌ها را به عزت و ناتوانی‌ها را به توانمندی تبدیل کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش حرم مطهر امام خمینی ره ادیان توحیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا