Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسطامی با بیان اینکه مجلس یازدهم و برمدار عدالت و تحت منشور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جبران کاستی ها مردم فعالیت می کند، گفت: روش و صادرات احشام و دام غیرمولد مطالبه به حق عشایر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، چرداول، سیروان، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس سازمان امور عشایر کشور در شهرستان ایوان، اظهار کرد:  نظام و انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت ها و تلاش های روستائیان و عشایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« علی اکبر بسطامی»  با اشاره به بیان بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، ابراز کرد:  حضور عشایر غیرو کشور، در سختی های نظام کاملا به عینه آشکار است، در دوران دفاع مقدس، عشایر و روستائیان در دفاع از کیان اسلامی کمر همت گماشتند، در سختی ها دوشادوش سینه  خود را سپر دفاع از نظام و انقلاب اسلامی کردند.

 

وی بیان کرد: امروز عشایر نه تنها وبال گردن کشور نیستند، بلکه در عرصه اقتصاد و چرخه تولید کشور بسیار نقش آفرین هستند و علی رغم این همه خدمات عشایری به جامعه و کشور، سهم عشایر از برخورداری از امکانات سهم اندکی است، زیبنده نیست که عشایر ما هنوز با گذشت ۴۲ سال از عمر با برکت نظام اسلامی، مشکل آب آشامیدنی داشته باشند، امروز  عشایر  ایلام مشکل راه، آب و نهادهای دام،ف واکسن برای دام های خود را دارند.

 

بسطامی بیان کرد: دستگاه های عریض و طویلی که امروز در زیر مجموعه جهاد کشاوری راه اندازی شده است، چه خدماتی به عشایر ارائه می دهند، فلسفه و شان دامپزشکی در میان عشایر چست، برخی از سازمان ها هیچ مسئولیتی در قبال عشایر ندارند، واکسن دام ها را منوط به پلاک کوبی دام ها کرده اند، امروز عشایر  خواسته ها و مطالبات به حقی دارند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته های به حق عشایر ما این است که ساز و کاری برای دام های عشایر ایجاد شود، سازو کاری که برای اساس آن، نه برای دام مولد و حداقل درصدی برای فروش و صادرات دام غیر مولد فراهم شود، راهکار قانونی ایجاد شود برای اینکه عشایر، مجبور نشوند، دام های خود  را به صورت قاچاق به فروش برسانند.

 

وی افزود: اگر ما این زمینه را فراهم کنیم،  در اقتدار مرزها، پایداری  امنیت در مرزها و رغبت حضور عشایر در مرزها اثر گذار خواهد بود، بسیاری از دامداران و عشایر ما امروز در عسر و حرج قرا دارند، در لایجه بودجه ۱۴۰۰ که محل تنازغ دولت و مجلس است، سئوال ما این است که میزان اعتباری که برای نهادهای دامی و کشاورزی اختصاص یافته  است بیشترین انحراف معیار را دارد.

 

بسطامی گفت: ما ارز ۴۲۰۰  تومانی را برای کالاهای اساسی و نهادهای دامی و کشاورزی اختصاص دادیم اما امروز بیشترین مشکلات را مردم  دارند، دولت و مجلس باید بدانند تفاضل  قیمت بین ارز ترجیحی و آزاد در بودجه سال ۱۴۰۰  حداقل معادل ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است و این میزان در  سال گذشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است، اگر ما  این  میزان اعتبار را  برای جامعه عشایری و روستائیان و اقشار کم درآمد جامعه لجاط می کردیم، امروز این شرایط را نداشتیم.

 

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم مجلس  امید و انتظار است و برمدار عدالت و تحت منشور حاکمیتی  رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جبران کاستی ها مردم فعالیت می کند، نگاه ما این است هر آنکس که محروم تر است از امکانات نظام و انقلاب بیشتر بهره مند شود و به همین منظور  برای مهار آب های سطح و راه های عشایری  ۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده اس، در بحث توازن بخشی و منطقه ای، اعتبارات را به سمت مناطق محروم و عشایری گسیل کنیم.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط کم بارندگی، مشکلات اقتصادی، بودجه های عمرانی در  خدمت کسانی باشد که در نظام حق دارند،برای ما زیبنده نیست که بگویم که در استان ما کمبود جو برای دام های عشایر وجود دارد، کمبود آرد وجود دارد، کسانی که در تنگه کوشک در برابر ضد انقلاب و رژیم بعثی ایستادند، همین بچه های عشایر بودند و  سینه سپر کردند و حماسه ها آفریدند.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه فروش  و صادرات احشام و دام غیرمولد مطالبه به حق عشایر است، خاطرنشان کرد: انظتار می رود که با توجه و حمایت مسئولان به ویژه امور عشایری کشور با حل مشکلات عشایری استان، بارقه های امید در سطح عشایر استان ایلام روشن شود و خبرهای خوشی در ایام الله دهه فجر برای این قشر زحمت کش به گوش برسد.

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات دام زنده عشایر ایلام هزار میلیارد تومان انقلاب اسلامی حق عشایر برای دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، در جریان بررسی این جدول در صحن مجلس، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس به ارائه توضیحات درباره جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه پرداخت و گفت: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شده است تا تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را اعم از قسمت این فرآورده‌ها در این جدول بیان کند. همچنین دولت مکلف است که ذینفعان آن را مشخص نماید و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی افزود: تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود. همچنین در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری و حساب بهینه‌سازی آمده در جدولی درج شده است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ طی اظهاراتی تاکید کرد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی جدول ۱۰- د با عنوان «طرح های ملی از محل توازن»، پس از مخالفت با تصویب این جدول، به پیشنهاد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازگشت اعتبارات بخش د جدول ۱۰ به بخش توازن موافقت کردند.

قالیباف همچنین گفت: به دلیل اینکه منابع این بخش از بخش توازن برداشت شده است و به دلیل اینکه پیشنهاداتی هم وجود دارد، به نظر بنده باید این منابع به بخش توازن بازگردانده شود.

وی اظهار کرد: مواردی که به بخش توازن باز می‌گردد یا ردیف دارند و یا بر اساس طرح‌هایی است که ردیفی ندارند؛ بنابراین اگر ردیف دارند باید به بخش توازن بازگردانده شوند و اگر ردیف ندارند باید بر اساس شاخص توزیع شوند.

اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

از سوی دیگر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901323

دیگر خبرها

  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه