Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از متداول ترین و مهمترین دعواهای ملکی که در دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد الزام به تنظیم سند رسمی ملک می باشد. این دعوا به طور معمول در یک معامله فروش رخ می دهد که یکی از طرفین درخواست دریافت خسارت می نماید.

در صورت عدم پایبندی فروشنده باید بدانید که این دعوا رخ می دهد و علت اصلی آن هم بالا رفتن قیمت ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که خریدار توانایی خرید ملک را نداشته باشد و ملک هم ارزش بالاتری برای خرید به دست آورد، امکان دارد که فروشنده قیمت را بالاتر ببرد. اینکه فروشنده از تنظیم سند سرباز زند قانونی نمی باشد و خریدار می تواند از او شکایت کند.

موارد بسیار زیادی برای الزام به تنظیم سند رسمی ملک وجود دارد و فروشنده و خریداری باید به خوبی در مورد این موراد اطلاعات لازم را به دست آورند. امروزه با توجه به بازار ملک که در کشور برقرار است روز به روز قیمت ها بالاتر می رود.

بر همین اساس ممکن است زمانی که خریدار یک ملک را خریداری می کنید فردا قیمت بیشتری پیدا کند. در این مواقع برخی از فروشندگان با آن قیمت قبلی دیگر نمی خواهند ملک را به فروش برسانند و بر همین اساس سند را به خریدار نمی دهند. در این مواقع تنها باید به صورت قانونی اقدام کنید تا بتوانید سند را دریافت کنید.

الزام به تنظیم سند رسمی ملک

مواردی که زمان طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک باید در نظر داشته باشید :

به گفته وکیل ملکی یکی از دعواهایی که در دادگستری رخ می دهد و شما شاید شاهد آن بوده باشید الزام به تنظیم سند رسمی ملک است. این دعوا شرایط خاصی دارد و شما باید مدارک مشخص شده ای را همراه خود داشته باشید. موارد زیادی وجود دارد که مربوط به این دعوا می باشد و برخی از آنها که اهمیت بسیار زیادی دارد عبارت است از :

ملک خریداری شده به هیچ عنوان نباید در بازداشت و یا رهن باشد. دعوایی که مربوط به الزام تنظیم سند می باشد یکی از دعواهای مالی به شمار می رود و هزینه دادرسی آن بر مبنای قیمتی که ملک دارد محاسبه می گردد. در دادگاه عمومی حقوقی شما می توانید این دعوا را به صورت رسمی پیگیری کنید و آن را دنبال نمایید. زمانی که فروشنده فوت کند شما می توانید این دعوا را به طرفیت وراثت بکشانید تا آن را به جایی که می خواهید برسانید. در واقع بعد از مرگ فروشنده هم شما می توانید درخواست الزام به تنظیم سند را داشته باشید. اگر فروشنده ملکی که به شما فروخته باشد را به فردی دیگری هم بفروشد، انتقال پیدا کردن آن ملک غیر قانونی است و آن قرارداد دوم که بسته شده است را باطل می کنند و قابل شکایت کیفری توسط وکیل کیفری است. پیش از اینکه خریدار طرح دعوی را راه اندازی کند بهتر است که اظهارنامه ای را مبنی بر حضور فروشنده زمان عقد قرارداد تنظیم نماید. اگر در قراردادی که شما نوشته ای نامی از زمان و مکان تنظیم سند آورده نشده است، خریدار باید اظهارنامه ای را تنظیم نماید. ارسال اظهارنامه امری ضروری می باشد و باید به خوبی آن را در نظر بگیرید. اینکه ملک سابقه ثبت داشته باشد امر بسیار مهمی است و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید و به آن توجه زیادی نشان دهید. فردی که خریدار است باید دقت داشته باشد آن ملکی که خریداری می کند گواهی پایان کار را دریافت کرده است. دقت داشته باشید که دریافت پروانه آن از شهرداری امری ضروری است و شما باید به خوبی به عنوان خریدار این مسئله را در نظر داشته باشید. اگر فروشنده برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک در دادگاه تاخیر داشته باشد خریدار می تواند بابت هر روز تاخیر از فروشنده جریمه دریافت کند.

ارکان دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک  :

ارکان های متنوعی برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک وجود دارد و شما باید به این ارکان ها برای رسیدگی به دعوای خود مراجعه کنید. برخی از این ارکان ها که اهمیت بسیار زیادی دارند و شما باید به خوبی آنها را از هر نظر بشناسید عبارت هستند از :

1.مالکیت رسمی خوانده :

این مالکیت را شما می توانید با استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک دریافت کنید. در املاک پلاک ثبتی وجود دارد که شما می توانید آن پلاک را احراز نموده و از آن به صورت قانونی استفاده کنید. در صورتی که ثبت رسمی آن انجام نشده باشد دعوایی صورت نمی گردد و درخواست خریدار رد می گردد. اما باید بدانید که در صورت رسمی شدن ثبت آن آن را به نام خواننده ثبت می کنند و بررسی می نمایند.

وقوع معامله به نحو صحیح بین دو طرفین :

به طور معمول مستنداتی که برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک مورد استفاده قرار می گیرد موارد زیادی دارد. شما باید بدانید که هر یک از این موارد نشان دهنده قانونی نبودن اقدام فروشنده باشد باشد. در غیر این صورت نمی توانید از آن استفاده بهینه ای داشته باشید. توجه نمایید که هر یک از این ارکان ها را بهتر است پیش از استفاده به خوبی از نظر قانونی بودن به خوبی بررسی کنید.

مزیت های تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک :

 اگر شما دادخواست خود را به صورت رسمی ثبت کنید و آن را بدون هیچ اشکالی تنظیم نمایید مزیت های زیادی را می توانید از آن در دادگاه دریافت کنید. در واقع باید بدانید که قاضی به بدون اشکال بودن آن توجه زیادی نشان می دهد و برایش این مسئله مهم است. بنابراین شما هم باید به خوبی این مورد را در نظر بگیرید تا از مزیت های حرفه ای بودن تنظیم سند استفاده کنید. برخی از اصلی ترین و مهمترین مزیت های تنظیم سند حرفه ای عبارت است از :

اگر شما آن را به درستی تنظیم کنید دیگر نیازی نیست که در دادگاه حضور داشته باشید. مدت زمانی که سند رسمی به نام شما می شود بسیار کمتر خواهد بود. چرا که شما تمامی تبصره ها و قوانین مورد نیاز را برای تنظیم کردن آن اجرا نموده اید. در صورتی که ملک خریداری شده شما در رهن باشد می توانید با ارائه درخواست خود آن را از رهن آزاد کنید. اگر خسارتی در طول دادخواست به شما وارد شده باشد می توانید آن را از فروشنده دریافت کنید. در صورتی که دادخواست شما به صورت قانونی تنظیم شده باشد و فروشنده آن را قبول نکند با مامور دولت می توانید او را بازداشت نمایید.

تمامی این مزیت هایی که بیان نمودیم را تنها زمانی می توانید مورد استفاده قرار دهید که دادخواست خود را به صورت قانونی تنظیم کرده باشید. نکات زیادی برای تنظیم سند وجود دارد و شما بهتر است که به خوبی آن نکات را هم در نظر بگیرید.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک :

مراحلی که شما باید برای دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک طی کنید متنوع می باشد. اما به طور کلی بهتر است بدانید که هر یک از این مراحل طی شده باید به صورت قانونی طی شود. اینکه شما هر یک از این مراحل بیان شده را تنها بخواهید به صورت سرسری طی کنید اصلا درست نمی باشد و باید آن را بر اساس استانداردها و اصول مشخص شده ای طی نمایید. شما باید بدانید دو مرحله اصلی جهت الزام به تنظیم سند رسمی ملک وجود دارد که شما می توانید از طریق این دو مرحله سند را تنظیم نمایید. این دو مرحله که نیاز است با آن آشنایی داشته باشید عبارت است از :

خریدار و فردی که فروشنده است باید در سند عادی زمانی را برای حضور در دفترخانه مشخص کنند. این زمان و تاریخ را هر دوی آنها باید به یاد داشته باشند. در صورتی که فروشنده در این تاریخ و زمان به دفترخانه مراجعه نکند خریدار می تواند از او شکایت نماید و دادخواست خود را به دادگاه ببرد. در برخی از مواقع ممکن است که بین خریدار و فروشنده زمان و تاریخ مشخص شده ای برای انتقال دادن سند بیان نشده باشد. در این صورت باید یکی از فردی که خریدار می باشد از فروشنده درخواست کند زمانی ار برای تنظیم سند اعلام نماید. در صورتی که فروشنده زمان را اعلام نکند و از به نام زدن سند منصرف شود خریدار می توانید به صورت قانونی از فروشنده شکایت نماید.

برخی از مهمترین مدارکی که نیاز است برای تنظیم دادخواست داشته باشید عبارت است از :

هر یک از مدارک شناسایی خود را که نشان دهنده هویت شما می باشد را باید ارائه دهید. این مدارک شامل شناسنامه و کارت ملی است که باید آن را برای تنظیم سند همراه داشته باشید. قولنامه و یا سندی که بین طرفین امضاء شده است را هم باید ارائه دهید. دقت داشته باشید که این مدرک اهمیت بسیار زیادی دارد و باید آن را ارائه دهید. در صورتی که این سند را نداشته باشید نمی توانید درخواست خود را تنظیم نمایید. قاضی پرونده هم با در دست داشتن این مدرک به درخواست شما رسیدگی می نماید. جهت مشاوره حقوقی با گروه وکلای یعقوبی تماس بگیرید.

منبع: الف

کلیدواژه: باید بدانید صورت قانونی شما می توانید باید به خوبی دریافت کنید داشته باشید بسیار زیادی برای تنظیم خوبی آن ارکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین