Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه‌ای برای اینترنت روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار تعریف شده است، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اینترنت کشور متصل می‌شوند.

مرتضی بلالی ۱۶ بهمن‌ماه در نشست با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به عناوین کلی پروژه‌های اجرایی در سطح استان در ایام‌الله دهه فجر امسال اشاره و اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در چند بخش توسعه شبکه پهن‌باند و تلفن همراه، توسعه شبکه فیبر نوری روستایی و توسعه شبکه فیبر شهری در استان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار هزینه‌شده برای این پروژه‌ها را ۸۷۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ از دو بخش اعتبارات وزارات ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) و از محل اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ( قریب به ۵۷۳ میلیارد ریال) تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، یکی از مطالبات روستاها و شهرهای استان را توسعه پهن‌باند شبکه تلفن همراه مطرح و تصریح کرد: این توسعه شامل پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی و ایجاد زیرساخت مناسب برای افزایش پهنای باند برای اپراتورها است.

بلالی با بیان اینکه ۵۴۲ کیلومتر تار روستایی در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است، ادامه داد: اعتبار مربوطه ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبار وزارت‌خانه است که در راستای ارائه خدمات در روستاهای استان بوده که اهم آن مربوط به توسعه دولت الکترونیک، ارائه خدمات از جمله بانکداری الکترونیک، سلامت الکترونیک و ارائه کلیه خدمات در روستاها بر بستر فناوری اطلاعات است.

وی گفت: به واسطه اینترنت پرسرعت روستایی، پروژه‌ای برای اینترنت روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار تعریف شده است که با تدابیر اندیشیده‌شده، اعتبار مربوطه تامین و ۲۷۰ روستا برای این امر پیش‌بینی شده است که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بتوانند به شبکه ملی اینترنت کشور متصل شوند.

بلالی تصریح کرد: در مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۷۰ روستا برای ارتقاء و یا ایجاد سایت جدید در نظر گرفته شده است، ۱۰۰ سایت BTS  برای ارتقاء به نسل سه و  چهار پیش‌بینی شده است و از تعداد ۲۷۰ روستا، ۱۷۰ مورد با توجه به برنامه ابلاغی به سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شرکت های وب راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری، ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۲۶.۵۷ درصد و تعداد روستاهای دارای ارتباط استان ۷۱۶ هستند.

بلالی اضافه کرد: در روستاهایی که امکان برق‌رسانی نبوده، مشکل جاده وجود داشته و تعداد خانوار آن‌ها کمتر از ۲۰ خانوار بوده است، برای ۲۴ روستای استان از طریق تک‌ارتباط ماهواره‌ای، ارتباط برقرار شده و به مدت یک سال کل هزینه برای آن روستا رایگان است.

وی به ضریب نفوذ اپراتورهای تلفن همراه استان اشاره و بیان کرد: ضریب نفوذ همراه اول، ۱۱۶.۳۸، رایتل ۳.۶۷ و ایرانسل ۳۱.۳۴ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ثابت و همراه را ۹۵۰ هزار و ۸۱۵ کاربر فعال عنوان و اظهار کرد: ضریب نفوذ ۹۶.۲۴ درصد است.

وی تعداد روستاهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت ثابت را ۳۲۰ مورد برشمرد و افزود: تعداد روستاهایی که از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده‌اند، ۱۶۵ روستا هستند.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور بهره‌مندی روستاهایی که آمار جمعیتی بیشتری داشته، مراکز مخابراتی روستایی و سایت‌های BTS کلیه روستاها در راستای اتصال به بستر فیبر نوری، پروژه توسعه ارتباط روستایی تحت عنوان پروژه « تار» آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای توسعه زیرساخت روستاها و گذر از بستر سیم مسی و قرار گرفتن بر بستر فیبر نوری این اقدام در استان به‌واسطه افزایش پهنای باند اپراتورها، توسعه زیرساخت روستایی مانند واگذاری تلفن ثابت، افزایش پهنای باند اینترنت ثابت ADSL و همچنین افزایش تعداد پورت واگذاری برای ADSL  روستایی صورت گرفته است.

بلالی به ارائه خدمات پولی و بانکی در روستاها و کاهش رفت‌وآمد به شهرها پرداخت و توضیح داد: تعداد ۳۴ دستگاه ATM با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نصب و راه‌اندازی شده و پیش‌بینی شده است که در مرحله بعد، تعداد ۲۰ دستگاه برای روستاهایی که شرایط را دارند تهیه و در اختیار روستاهای مورد نظر قرار داده شود و به مدت پنج سال خدمات این دستگاه‌ها رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۳۲۸ آموزشگاه استان به مدت دو سال از اینترنت رایگان بهره‌مند شده و به شبکه ملی اطلاعات با سرعت حداقل دو تا ۱۶ مگابایت و ماهانه با حجم ترافیک ۷۰ گیگابایت متصل شده‌اند، گفت: این طرح به مدت دو سال در اختیار آموزشگاه‌های استان به صورت رایگان قرار داده شده است.

وی تاکید کرد: طرح اتصال تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به شبکه ملی اطلاعات مد نظراست که براساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

بلالی اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال مشترکان تلفن همراه در روستاهایی که مشکل پوشش برای یکی از اپراتورها وجود دارد، رومینگ رایگان بین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های‌وب برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به توسعه دفاتر ICT روستایی اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف هستند تمامی خدمات خود را به دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان واگذار کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ دفتر ICT  روستایی برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند، گفت: تاکنون ۲۰ روستا مجوز را دریافت کرده و به منظور حمایت از دفاتر ICT روستایی، می‌توانند از تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای هر دفتر استفاده کنند.

بلالی به حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های حوزه فناوری ارتباطات اشاره و بیان کرد: شرکت‌هایی که کمتر از سه سال سابقه داشته و یا با سابقه بالا هستند، می‌توانند در دو سایت ایران نوآفرین و ایران کارفا ثبت‌نام کرده و با گرفتن کد از بسته رایگان ۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و  فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بهار ۱۴۰۰، مجتمع ICT استانی در زمینی با متراز ۵۰۰۰ مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری افتتاح پروژه در دهه فجر روستاها فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیرکل ارتباطات بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت شبکه ملی تلفن همراه ضریب نفوذ ۲۷۰ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشور‌های آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه هایی، چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد. 

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشور‌های آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتور‌های ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی