Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای پاسگاه انتظامی بلهرات نیشابور در حال گشت و كنترل حوزه استحفاظی متوجه حضور یكدستگاه خودرو مشكوك در بیابان شده وبعد از تعقیب این خودرو كه ابتدا اقدام به فرار نموده بود در جاده اصلی نیشابور به كدكن خودرو سواری را متوقف نموده و سرنشینان آن راكه  سه نفر شكارچی متخلف بودند دستگیرنمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور اظهارکرد: نیروهای پاسگاه انتظامی بلهرات نیشابور در حال گشت و كنترل حوزه استحفاظی متوجه حضور یكدستگاه خودرو مشكوك در بیابان شده وبعد از تعقیب این خودرو كه ابتدا اقدام به فرار نموده بود در جاده اصلی نیشابور به كدكن خودرو سواری را متوقف نموده و سرنشینان آن راكه  سه نفر شكارچی متخلف بودند دستگیرنمودند.

محمد مهدی نوربخش گفت: پس از بازرسی از داخل این خودرو سواری یك قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول به همراه 12 تیر فشنگ ساچمه زنی و 5 عدد پوكه فشنگ ساچمه زنی ؛ یكدستگاه دوربین چشمی و لاشه یك قطعه باقرقره و یك سر خرگوش كشف ظبط و با تنظیم صورتجلسه تخلف تحویل مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده رئیسی گردید .

رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور تصریح کرد:متخلفین به جرم شكار غیر مجاز به دادگاه عمومی بخش میان جلگه معرفی شدند . شایان ذكر است جریمه شكار غیر مجاز هر راس خرگوش چهار میلیون و پانصد هزار ریال و جریمه شكار هر قطعه باقرقره یك میلیون و پانصد هزار ریال تعیین شده است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شكارچیان غیر مجاز خرگوش وحشی در نیشابور گرفتار قانون شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)