Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در مطلبی از نیروهای امنیتی این کشور خواسته تا نیروی دولت‌های در حال گذر نباشند، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این اظهارات را دعوت به شورش توصیف کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت‌الله نبیل» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در رشته توئیتی از نیروهای امنیتی این کشور خواسته تا سرباز دولت‌های زودگذر نباشند و از نظام جمهوری پاسداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی اظهارداشت که نیروهای امنیتی افغانستان باید در  شرایط حساس کنونی، وحدت خود را در برابر دشمنان این کشور حفظ کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نبیل نوشته است که نظام جمهوری که ثمره خون هزاران قهرمان گمنام نیروهای امنیتی و مردم افغانستان است، در هر شرایط پیش آمده باید حفظ شود.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که این کشور در سخت‌ترین روزهای تاریخ پر فراز و نشیب خود قرار دارد و این شرایط بحرانی فقط با مدد و اتحاد نیروهای امنیتی قابل عبور است.

وی گفته است که «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مستقل می‌مانند و به عنوان پشتوانه و تکیه‌گاه نظام، مردم و کشور، در دعواهای سیاسی و جناحی بی‌طرف خواهند ماند».

نبیل خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی افغانستان فرمانبردار شخصی یک فرد یا گروه نیستند بلکه حافظ نظام جمهوری مردم و کشورشان هستند.

به گزارش خامه، این اظهارات نبیل با واکنش‌هایی روبرو شده است و «دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان این سخنان نبیل را تشویق به شورش نیروهای امنیتی علیه رئیس‌جمهور افغانستان توصیف کرد.

زمزمه‌های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسیچرایی تحت فشار قرارگرفتن دولت اشرف غنی؛ آیا تشکیل دولت موقت جدی است؟ + فیلمپارلمان افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقتنبیل: حکومت مصالحه ملی تنها راه خروج از بحران افغانستان است

وی در فیسبوکش نوشت: «اینجا نظام وجود دارد و در رأس آن شخصی به عنوان فرمانده اعلی نیروهای مسلح قرار دارد که همه نیروهای دفاعی و امنیتی از وی فرمان می‌گیرند و از دستورات او اطاعت می‌کنند».

مینه پال گفت: «شما که خود را سرباز این کشور می‌دانید، لطفاً نیروهای امنیتی را در برابر فرماندهی اعلی نیروهای مسلح تشویق به عصیان و شورش نکنید، زیرا این درد شما را دوا نمی‌کند».

این اظهارات در حالی صورت گرفته است که رئیس پارلمان و برخی چهره‌های سیاسی از احتمال تشکیل حکومت موقت در افغانستان خبر می‌دهند و برخی دیگر نیز آن را راه حل صلح این کشور می‌دانند.

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در گذشته نیز مواضع تندی را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم