Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:22:40 GMT

نماز جمعه رساترین تريبون تبلیغ و بصیرت افزایی است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۶۰۷۷

نماز جمعه رساترین تريبون تبلیغ و بصیرت افزایی است

حجت الاسلام شاهرخی، با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه بصیرت، همدلی و ایمان است، گفت: تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و از این تریبون باید خواسته‌های مردم با خرد ورزی و تدبر بیان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین « سید احمد رضا شاهرخی» امروز در گردهمایی مسئولین ستادهای نماز جمعه استان لرستان که با همت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان برگزار شد، گفت: اشاره به تأثیر گذاری نماز جمعه در حوزه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: باید همین راه و روش گذشته را با برنامه ریزی و دقت بیشتری ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه درلرستان و امام جمعه خرم آباد، بیان کرد: آنچه به ائمه جمعه، ستادها و کمیته‌های نماز جمعه ابلاغ می‌شود، مورد توجه قرار بگیرد چرا که در اعتلای قلب فرهنگی شهر تأثیر مستقیم دارند.

 

وی با اشاره به مسائل و تحولات روز در منطقه و دنیا، افزود: در پی این مسائل، بیانات رهبر معظم انقلاب موجب اقتدار ایران اسلامی می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه سخنانی که از تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود بازخورد دارد، بیان داشت: نماز جمعه در عین حالی که تریبون مردم است، ایجاد آرامش و امید می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در کمیته‌های زیر مجموعه ستاد نماز جمعه از افراد با برنامه، دلسوز و صاحب فکر استفاده شود، عنوان کرد: برگزاری جلسات منظم ماهیانه با امام جمعه و هفتگی ستاد نماز جمعه، فضا آرایی مصلی‌ها متناسب با مناسبت‌ها، تقسیم وظایف و کار نیروها بر اساس ساختار و چارت تشکیلاتی، توجه به نظافت مصلای نماز جمعه و … همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: تاکید بر گسترش معروفات و ترک منکرات با استفاده از آیات و روایات، تلاش در جذب نوجوانان و جوانان به نماز جمعه، ایجاد شورای مشورتی جوانان، اصناف، تشکل‌های دانشجویی و … از سوی ستادهای نماز جمعه مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر دعوت از سخنرانان برجسته در راستای بیان سبک زندگی اسلامی با هماهنگی امام جمعه، افزود: پرهیز از تفرقه در درون ستادهای نماز جمعه نیز باید همواره مدنظر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اعضای ستادهای نماز جمعه زیر ذربین مردم هستند، تصریح کرد: خوش خلقی، حسن خلق و پاکدستی نکاتی است که مجموعه ستاد نماز جمعه و امام جمعه باید مورد توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با تشریح بایدها و نباید های ستادهای نماز جمعه بر استفاده حداکثری از تریبون نماز جمعه به عنوان یک ابزار رسانه ای دینی در تبلیغ، ترویج و گفتمان سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تاکید و توصیه نمودند که اين برنامه به لحاظ آثار و برکات ارزشمندی که در سلامت جامعه دارد باید در راس برنامه های ستاد های نماز جمعه استان باشد.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: بصیرت افزایی گفتمان سازی نماز جمعه حجت الاسلام شاهرخی ستادهای نماز جمعه نماز جمعه امام جمعه مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند