Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره شیخلو در افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان گفت: پیشرفت کشور در آموزش قرآن کریم چشمگیر بوده است و باید همه کشور برای فعالیت های قرآنی بسیج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی قره شیخلو» امروز(پنجشنبه، 16 بهمن) در آیین افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان در رشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) گفت: در چهل سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه ماموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف در موضوعات تخصصی پیشرفت های چشمگیری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب بیش از 200 رتبه بین المللی قرآن کریم داریم که خود یک رکورد بین کشورهای اسلامی محسوب می شود.

 

وی افزایش حافظان و قاریان کشور را از دیگر پیشرفت های قرآنی کشور دانست و گفت: قبل از انقلاب، حافظان و قاریان کشور بیشتر از انگشتان دو دست نمی شد اکنون در جای جای کشور حافظان و قاریان مسلطی داریم که تسلط آنها به قرآن قابل توجه بوده که از برکات انقلاب است.

 

قره شیخلو در ادامه گفت: در بخش انس عمومی مردم با قرآن و اینکه فضای قرآنی در محلات و خانواده ها و مناسبت ها وجود داشته باشد، کم کاری شده و باید سرمایه گذاری کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی در کشور ما حق قرآن ادا می شود که مشابه اتفاقی که در ماه محرم برای امام حسین( علیه السلام) می افتد در ماه رمضان برای قرآن اتفاق بیفتد و همه کشور برای فعالیت های قرآنی بسیج شود.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: با این هدف که مساجد و حسینیه ها به پایگاه آموزش و قرائت قرآن تبدیل شود فاصله داریم و باید بسیار کار کنیم.

 

 وی یادآور شد: واگذاری برنامه به بخش های مردمی از همین هدف نشات گرفته و بستری برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های قرآنی است.

 

قره شیخلو اضافه کرد: موسسات قرآنی مردمی ظرفیت عظیمی است که نباید از آن غافل شویم.

 

وی با بیان اینکه در ادارات محدودیت منابع انسانی و مالی و همچنین تعدد ماموریت داریم، گفت: بهترین کار در حوزه ترویج معارف قرآنی و آموزش قرآن استفاده از ظرفیت مردم و موسسات قرآنی است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: برای سال آینده 25 برنامه تنظیم شده که شامل برنامه های مختلف تبلیغی، آموزشی و.. است.

 

وی اظهار داشت: در برنامه های آموزشی نگاه کیفی به فرآیندها داریم و اعتقاد داریم کار هر چند اندک اما با کیفیت انجام شود.

 

قره شیخلو با اشاره به اینکه تمام کارهای قرآنی یک محور اصلی دارد و آن فکر و عمل کردن براساس قرآن است، گفت: اگر فعالیت های ما جامعه را به سمت قرآنی فکر و عمل کردن ببرد موفق بوده است.

 

وی اذعان کرد: بزرگترین ضعف کشور ما فاصله گرفتن فکر و عمل ما براساس قرآن است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: گیلان ظرفیت های قرآنی بسیار خوب و قابل توجهی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها در پیشبرد اهداف آموزشی و تبلیغی بهره ببریم.

 

گفتنی است، مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و موقوفات گیلان در موقوفه مسجد آیت اله شفتی خیابان لاکانی رشت واقع شده و با مشارکت اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت در استان گیلان فعالیت می کند.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: قره شیخ لو مدیرکل اوقاف گیلان اوقاف گیلان قرآن کریم قرآن رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت های قرآنی قره شیخلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی