Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، دسترسی نزدیک به صددرصد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب، بسیاری از مردم روستاها و مناطق محروم کشور به خدمات درمانی دسترسی نداشتند و میانگین دسترسی مردم در این زمینه، 10 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش 20 ساله امید به زندگی در ایران

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاخص امید به زندگی، 54 سال بود که در حال حاضر به 74 سال افزایش یافته است.

پورمحمدی با قدردانی از عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان، خواستار توجه و حمایت بیشتر سازمان بیمه سلامت از توسعه خدمات بیمه‌ای در شهرستان‌ها شد و گفت: تمام شهرستان‌های استان مانند تبریز توسعه ‌یافته نیستند و لازم است که خدمات درمانی در نقاط محروم و کم‌برخوردار گسترش یابد.

وی افزود: توجه ویژه سازمان بیمه سلامت به توسعه خدمات الکترونیکی، منجر به جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور، مشمول این طرح هستند که در طرح جدید مجلس شامل بیش از ۷۸ میلیون نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: عدالت به معنای تقسیم مساوی نیست و تعمیم چنین نگرشی در پرداخت یارانه به مردم، نگرش غلط و بی‌اثری است.

پورمحمدی افزود: سرمایه عظیم طرح‌هایی همچون طرح هدفمندی باید به موضوعاتی همچون بیمه همگانی و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات اجتماعی اختصاص می‌یافت.

42 میلیون نفر از ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این دیدار با قدردانی از توجه و حمایت مدیریت ارشد استان در پیشبرد اهداف این سازمان، گفت: بیمه سلامت، بزرگترین بیمه اجتماعی و درمانی در کشور محسوب می‌شود و تا به امروز بیش از 42 میلیون نفر از هموطنان را تحت پوشش قرار داده است.

محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه ارائه خدمات به اقشار نیازمند را از اصلی‌ترین اهداف خود می‌دانیم، افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت را قشر ضعیف و محروم جامعه تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اهتمام این سازمان برای الکترونیکی کردن تمامی خدمات، گفت: توسعه خدمات الکترونیک در آذربایجان شرقی باعث صرفه جویی در مصرف بیش از سه میلیون و چهارصد برگ کاغذ شده است.
 

منبع: فارس

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها سلامت آذربایجان شرقی یارانه استاندار آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز محمدرضا پورمحمدی بیمه اجتماعی بیمه سلامت مشکلات اجتماعی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس امید به زندگی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت وحید مجیدی سازمان بیمه سلامت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، از امروز در بیمارستان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

او افزود: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.

اربابی اظهار کرد: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است