Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:42:34 GMT

اظهارات استولتنبرگ از دو راهی ناتو در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۷۰۷۲

اظهارات استولتنبرگ از دو راهی ناتو در افغانستان

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد که اگر از افغانستان خارج شویم دستاوردها به خطر می‌افتد و اگر به حضور ادامه دهیم نیز خشونت علیه نیروهای ناتو افزایش می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو در پیامی اعلام کرد که طالبان به تعهداتش درباره کاهش خشونت‌ها عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: پیام من این است که طالبان روابط خود را با القاعده نیز قطع کند. قتل‌ها هدفمند در افغانستان نیز نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

استولتنبرگ با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز گفت که اگر این کشور را ترک کنیم، تلاش‌های صلح و دستاوردهای گذشته به خطر می‌افتد.

دبیرکل ناتو همچنین ادامه داد: اگر در افغانستان باقی بمانیم، خشونت علیه نیروهای ناتو افزایش خواهد یافت.

مقامات ارشد سازمان ناتو در گفت‌وگو با رویترز فاش کردند که نیروهای خارجی پس از زمان توافق شده با گروه طالبان برای خروج کامل از افغانستان نیز به حضور در این کشور ادامه خواهند داد.

آلمان: خروج از افغانستان باید مبتنی بر پیشرفت مذاکرات صلح باشداستولتنبرگ: ناتو ماه آینده درباره خروج از افغانستان تصمیم می‌گیرد

آلمان: توافق صلح برای خروج از افغانستان ضروری است

نماینده آمریکا در ناتو: شرایط خروج از افغانستان فراهم نشده است

از سوی دیگر، «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی ناتو نیز به تازگی گفته است که ناتو از نظام جمهوریت به همان صورت که در قانون اساسی افغانستان تعریف شده است، حمایت می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز به تازگی گفته است که تصمیمی درباره خروج نیروها از افغانستان گرفته نشده است.

 به نظر می‌رسد که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در زمان تعیین شده آن یعنی ماه می سال 2021 صورت نمی‌گیرد و نیروها به حضورشان در این کشور ادامه می‌دهند.

با این حال، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان به خبرنگار تسنیم نیز روز گذشته گفت که آمریکایی‌ها توافقنامه دوحه را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آمریکا اخبار افغانستان ناتو اخبار آمریکا اخبار افغانستان خروج از افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم