Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا درباره چین و کودتای نظامی اخیر در میانمار خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا درباره نحوه همکاری برای مقابله با چین و کودتای نظامی اخیر در میانمار به صورت تلفنی صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این نخستین گفت‌وگوی تلفنی رهبران دو کشور از زمان تحلیف بایدن به شمار می رود. این در شرایطی است که تنش ها بین استرالیا و چین تشدید شده و ارتش میانمار نیز با کودتای نظامی قدرت را در دست گرفته و دولت منتخب آنگ سان سوچی را سرنگون کرده است.

عبور نخستین ناو آمریکایی از تنگه تایوان در دولت بایدنپنتاگون: بایدن می‌خواهد در حمایت واشنگتن از عملیات عربستان در یمن تجدید نظر کند

 

کاخ سفید افزود: تقویت اتحاد و همکاری بین آمریکا و استرالیا همچنان نقش مهمی در برقراری ثبات در هند-اقیانوسیه و جهان دارد.

موریسون حاضر نشده است درباره جزئیات مذاکراتش با بایدن درباره چین و میانمار اظهار نظر کند.

موریسون در جمع خبرنگاران گفت: بایدن امروز بار دیگر به من گفت که معتقد است رابطه استرالیا و امریکا نقش مهمی در برقراری صلح و امنیت در منطقه ما دارد.

آمریکا یک متحد راهبردی مهم برای استرالیا به شمار می رود، آن هم در شرایطی که روابط استرالیا و چین-بزرگترین شریک تجاری اش- متشنج شده است.

تاکید دولت جدید آمریکا بر حل و فصل مساله تغییرات اقلیمی فشار زیادی را بر دولت موریسون وارد خواهد کرد، آن هم در شرایطی که دولت فعلی استرالیا تمایل چندانی به پایبندی به تعهدات اعلام شده از سوی بایدن برای به صفر رساندن گازهای گلخانه ای تا سال 2050 ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد