Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصرایران - حمیدرضا غریب و حسن ظهوری؛ واکسن روسی؛ این دغدغه‌ای است که این‌روزها ایرانی‌ها درباره خرید یک واکسن برای محار کرونا دارند. دولت ایران قصد دارد، واکسیناسیون عمومی را طبق برنامه‌زمانبدی شده با اسپوتنیک وی، یا همان واکسن روسی آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسنی که حالا مجوزهای لازم از سوی سازمان غذا و داروی ایران را هم گرفته و شاید به زودی وارد ایران شود.

بحران کرونا، آنقدر شدید است که بسیاری از کشورها قصد دارند زودتر از شر این بیماری مرگبار خلاص شوند. به همین علت خیلی از کشورها مثل هند حتی در فاز سوم بالینی اسپوتنیک وی با روسیه همکاری کردند. سازمان غذا و داروی ایران می‌گوید هدف‌اش در انتخاب یک واکسن عجولانه نبوده و صبر کرده تا واکسن انتخابی در کشور امتحان خود را پس داده باشد.

کرونا کمک شایانی بر فناوری ساخت واکسن کرده‌است. تا پیش از این ساخت واکسن تنها از طریق ویروس ضعیف شده انجام می‌گرفت اما واکسن‌ سازها حالا از روش‌های ژنتیکی هم استفاده می‌کنند. اسپوتنیک وی هم از یک فناوری جدید برای ساخت واکسن استفاده کرده‌است.

 

با چاپ مقاله‌ای در مجله پزشکی لنست، نگرانی‌ها از اثر گذاری واکسن روسی از بین رفت اما آنچه هنوز درباره‌اش حرف زده می‌شود، علاقه روس‌ها به پنهان‌کاری است که ریشه در خاطره مردم از دوران اتحاد جماهیر شوروی دارد. حالا این سئوال وجود دارد که آیا روس‌ها درباره واکسن اسپوتنیک هم پنهان‌کاری می‌کنند؟

شرکت سازنده واکسن اسپوتنیک گامالیا است. این شرکت یک موسسه کهنه‌کار ساخت واکسن در جهان است که تا به حال موفقیت‌های زیادی در ساخت واکسن داشته‌است.

ساخت واکسن در ایران با سرعت رو به جلو است. بخشی از فرایند ساخت واکسن در ایران با همکاری یک موسسه کوبایی انجام می‌شود. موسسه‌ای که گفته می‌شود تا کنون ۳۵ واکسن موفق تولید کرده‌است. این همکاری در مرحله بالینی خود است.

 

قرار است به سرعت واکسیناسیون در ایران آغاز شود. آنطور که سازمان غذا و دارو برنامه‌ریزی کرده ابتدا کادر درمان کرونا واکسینه می‌شوند و سپس اولویت‌های سنی و سوابق پزشکی مد نظر قرار می‌گیرد.

 

واکسیناسیون به زودی در ایران آغاز می‌شود. خرید و تولید واکسن هرقدر هم با شتاب جلو برود، رسیدن به ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسیناسیون جامعه کار بسیار دشواری است. در این میان هنوز ابهام‌های زیادی درباره سال تحصیلی ۱۴۰۰ وجود دارد. به نظر می‌رسد همچنان باید با نگرانی درباره کرونا صحبت کرد. ویروسی که هربار با تغییر جهش، غافلگیری تازه‌ای داشته‌است. با این‌حا به نظر می‌رسد تنها امید واکسیناسیون همگانی است و شاید سال ۱۴۰۰ آغازی بر پایان یکی از پیچیده‌ترین بحران‌های قرن حاضر باشد.

بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: منتظر موج چهارم کرونا باشیم، اگر رعایت نکنیم کرونا در کدام کشورها وجود ندارد؟ بارگیری اولین محموله واکسن اسپوتنیک روسیه به مقصد ایران (فیلم) ارسال اولین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران لینک کوتاه: asriran.com/003E4j

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسن روسی ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید ممبینی گفت: بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک دام در ۶۵ واحد اپیدمیولوژیک زیر پوشش رایگان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.


وی بیماری آبله را یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیردار در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز دانست و افزود: مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری ایجاد برجستگی‌های ریز و تاول‌ها و ضایعات روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام می‌شود.


ممبینی واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف دامی جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد که در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • عوامل موثر در بروز آرتروز زانو (فیلم)
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته