Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۳۵ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون دفتر امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در پنجمین روز از دهه فجر 35 هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون دفتر امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، استاندار و برخی دیگر از مسئولان استانی در روستای آبمورد بخش محروم لوداب افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسکن روستایی جزو 3 استان برتر کشور از نظر کمیت و کیفیت کار اجرایی بوده و در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی از میانگین کشوری جلوتر است.

معاون بنیاد مسکن در گفت‌و‌گو با تسنیم: 100 هزار واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن در کشور احداث می‌شود +فیلم444واحد مسکن روستایی به مددجویان استان کردستان تحویل داده شداختصاص تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره برای کمک به ساخت مسکن محرومان

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی در حوزه راهسازی روستایی در این 3 شهرستان 30 سال پیش کلنگ زنی شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

مهدی روشنفکر خواستار تکمیل و بهره برداری راه‌های روستایی این شهرستان‌ها شد و افزود: بسیاری از روستاهای بخش زیلایی، سیلاب کلوار، دلیرچ، روستاهای لوداب، روستاهای جلیل روستاهای سادات محمودی، جلاله و ...از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان و دختران این سرزمین به دلیل نبود مدرسه در مقطع متوسطه اول و دوم و نبود خوابگاه شبانه روزی ترک تحصیل می‌کنند و برخی آمارهای باسوادی به واقعیت نزدیک نیست.

روشنفکر ابراز کرد: تکمیل راه‌های روستایی، احداث مدرسه، خانه بهداشت و اورژانس هلال احمر از خواسته‌های به حق مردم روستاهای کمتر برخوردار بویراحمد، دنا و مارگون از دولت است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد واحد مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند