Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@15:36:45 GMT

کانادا "پسران مغرور" را "سازمان تروریستی" اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۸۷۳۲

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، بیل بلر، وزیر امنیت عمومی کانادا همچنین گروه های ناسیونالیست سفید و نئو نازی "شاخه آتوموافن"، "بیس" و "جنبش امپراتوری روسیه" را به عنوان سازمان های تروریستی معرفی کرد. دولت فدرال کانادا همچنین شاخه های فرعی القاعده، داعش و حزب المجاهدین را در این فهرست قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امنیت عمومی کانادا گفت: کانادا اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه‌های ایدئولوژیک، مذهبی یا سیاسی را تحمل نخواهد کرد. این یک سازمان نئو فاشیست است که درگیر خشونت سیاسی شد و اعضایش از ایدئولوژی های زن ستیز، اسلام‌هراسی، یهود ستیزی، ضد مهاجرتی یا برتری طلبی سفیدپوستی حمایت می کنند.

این وزیر کانادایی تاکید کرد که گروه "پسران مغرور" نقشی اساسی در حمله خشونت‌بار علیه کنگره آمریکا در اوایل ژانویه ایفا کرد. در جریان مناظره های انتخاباتی ۲۰۲۰ در آمریکا، زمانی که از ترامپ خواسته شد تا گروه های برترپندار سفید را محکوم کند، او خطاب به پسران مغرور خواست تا مقاومت کرده و در کنارش بایستند.

اواخر ژانویه پارلمان کانادا به اتفاق آراء طرحی را به تصویب رساند که از دولت فدرال خواسته بود تا این جناح دست راستی را به عنوان گروه تروریستی تعیین کند. این طرح هیچ تاثیر حقوقی عملی‌ای ندارد اما به نگرانی های رو به رشد بر سر افراطگرایی راستگرایان در کانادا می پردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گروه پسران مغرور تروریسم کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا

ایتنا - تیک تاک و شرکت مادر چینی اش (بایت دنس) در دادگاه فدرال آمریکا شکایتی ثبت کرده اند تا جلوی اجرای قانون فروش یا مسدودسازی این اپ را بگیرند.
این شرکت ها در دادگاه استیناف منطقه کلمبیا شکایت خود را ثبت کرده و مدعی شده اند قانون مذکور، قانون اساسی این کشور را درباره آزادی بیان نقض می کند. در ۲۴ آوریل جوبایدن رییس جمهور آمریکا این قانون را امضا کرد که طبق آن بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت دارد تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت در این کشور روبرو خواهد شد.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت های مذکور در شکایت خود نوشته اند: برای نخستین بار در تاریخ، کنگره آمریکا قانونی را اجرا کرده که مربوط به یک پلتفرم خاص است و آن را به طور دایمی و در سطح ملی ممنوع می کند.

در شکایت ذکر شده فرایند واگذاری نه از لحاظ فناوری و نه از لحاظ حقوقی به سادگی امکانپذیر نیست. بی شک این قانون تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی وادار به تعطیلی می کند و ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی که از پلتفرم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند را ساکت می کند.

کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی خواهان پایان یافتن مالکیت چین بر این اپ و نه ممنوعیت تیک تاک است.

شکایت مذکور جدیدترین تحول در راستای تلاش های تیک تاک قبل از مسدود شدن اپ در آمریکا است. این درحالی است که شرکت هایی مانند اسنپ چت و متا سعی دارند از عدم قطعیت وضعیت تیک تاک بهره بگیرند و سهم این شرکت از تبلیغات آنلاین را بربایند.

دیگر خبرها

  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • ۲۷ درصد ولادت‌های فروردین امسال فرزند سوم هستند
  • نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟