Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه پلی‌تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ"(SPbPU) با همکاری پژوهشگران بلژیکی، گامی به سوی توسعه فناوری اصلاح ژنوم برداشته‌اند. در حال حاضر، این امکان وجود دارد که مواد ژنتیکی در اندازه‌ها و ساختارهای گوناگون، به اندام‌ها و بافت‌ها ارسال شوند.   این کلیدی برای از بین بردن نقص‌های DNA و درمان بیماران بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه پژوهشی، یک حامل پلیمر با ویژگی‌های منحصر به فرد ابداع کردند که چندین نوع ماده ژنتیکی را می‌توان در ساختار آن بارگذاری کرد.   دانشمندان به طور ویژه توانستند مواد ژنتیکی گوناگون از "آران‌ای خاموشگر"(siRNA) گرفته تا "آران‌ای پیام‌رسان"(mRNAs) را در این ساختار بارگذاری کنند. کارایی این موضوع، روی سلول‌های بنیادی انسان نشان داده شد.   "الکساندر تیمین"(Alexander Timin)، از پژوهشگران این پروژه گفت: در حال حاضر بیشتر واکسن‌ها از جمله واکسن کووید-۱۹، براساس آران‌ای پیام‌رسان ساخته می‌شوند. این نوعی کارت حافظه ژنتیکی به شمار می‌رود و اطلاعاتی دارد که می‌تواند سیستم ایمنی انسان را فعال کند تا یاد بگیرد که چگونه با پروتئین‌های دشمن کنار بیاید. معمولا برای اهداف پزشکی، از حامل‌های متفاوتی استفاده می‌شود.   ما ثابت کردیم که امکان رساندن مواد ژنتیکی در اندازه‌های گوناگون با استفاده از نوعی حامل وجود دارد. این فناوری، افق‌های جدیدی را برای توسعه سیستم‌های انتقال غیر ویروسی می‌گشاید.
به گفته دانشمندان، می‌توان این حامل در مقیاس میکرون را به همراه مواد ژنتیکی گنجانده شده در آن، به وسیله تجویز سیستمیک و یا به صورت موضعی انتقال داد.   "ایگور رادچنکو"(Igor Radchenko)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما قصد داریم در آینده، آزمایش‌هایی را روی حیوانات آزمایشگاهی حامل تومور انجام دهیم تا بفهمیم که مواد ژنتیکی تحویل داده شده به تومور چگونه مدیریت می‌شوند.
این پژوهش، در مجله "Particle & Particle Systems Characterization" به چاپ رسید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روسیه و بلژیک اصلاح ژنوم حافظه ژنتیکی مواد ژنتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل