Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@18:09:59 GMT

۱۰ طرح عمرانی در سطح راه‌های قم اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۰۳۸

۱۰ طرح عمرانی در سطح راه‌های قم اجرا شد

به گزارش عصر پنج‌شنبه ایرنا، عباس شکوری با اعلام این موضوع که طی سال ۹۹ اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم برای نخستین بار موفق به اجرای طرح مهم سیستم مدیریت پل ها ( B.M.S) و بازرسی و ثبت اطلاعات کامل پل‌ها و آب روها در سطح راه های استان شده اظهار داشت: طی این فرایند برای احصا و جمع آوری اطلاعات جامع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پل و آبرو در سطح محورهای جاده ای استان اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوری از نکته‌های برجسته و قابل توجه در اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها به افزایش آمار تعداد پل ها و آبروهای جاده ای استان اشاره و تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح آمار پل ها و آبروهای جاده ای در سطح راه های استان هزار و ۷۰۰ دستگاه قید شده بود که پس از احصا توسط سیستم مدیریت پل ها شاهد افزایش تعداد پل ها و آبروهای استان به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده‌ایم.

وی همچنین رفع یک نقطه حادثه خیز، احداث و تعمیرهای اساسی ۱۲ دستگاه پل جاده ای اعم از آنها که به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا می باشند را نیز از دیگر اقدام شاخص ذکر کرد و گفت: احداث پل خورآباد واقع در محور قم – کهک، احداث زیرگذر راهجرد، تعریض پل آغلک تعمیرهای اساسی پل های شهید محلاتی و شهید ابراهیمی در کمربندی قم و تعمیرهای اساسی و ایمن سازی پل پیچ سنجر از جمله این پل های جاده‌ای می‌باشد.

وی ادامه داد: تعمیرهای اساسی پل های بعثت جاده قدیم قم - تهران، پل شور آزاد راه تهران، پل قدیم طغرود در بزرگراه قم – جعفریه، پل بزرگ نیزار و تقاطع غیر همسطح سلفچگان در جاده قم – اراک نیز از دیگر پل‌هاست.

رییس اداره ابنیه راه‌های قم از دیگر اقدام‌های اجرایی اداره متبوع خود طی سال ۹۹ را آغاز عملیات اجرایی طرح احداث راهدارخانه مرکزی سلفچگان اشاره دانست و گفت: به جرات می‌توان ادعا کرد در سطح محورهای برون شهری کشور تقاطعی با قابلیت کریدوری تقاطع سلفچگان که عامل ارتباطی چند استان جنوبی و غربی با مرکز کشور باشد دیده نمی شود.

وی افزود: با توجه به آنچه گفته شد طرح احداث راهدارخانه ترکیبی سلفچگان که قابلیت استقرار دیگر اکیپ های امداد جاده ای مانند پلیس راه و اورژانس را داشته باشد از ضروریاتی بود که طی سالیان متمادی در خصوص آن برنامه ریزی شده، که عملیات اجرایی احداث ساختمان راهدارخانه مرکزی سلفچگان در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع طی سال ۹۹ آغاز و از رشد فیزیکی خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

شکوری در ادامه با اشاره به رویکرد راهداری استان در خصوص اجرای طرح های عمران جاده ای با استفاده از مهارت های فنی تجربی پرسنل و بهره مندی از ماشین آلات در اختیار تصریح کرد: بدون تردید ثمره سال ها تجربه و توان فنی پرسنل از سویی و بهره مندی از ده ها دستگاه انواع ماشین آلات راهداری می تواند در زمینه اجرای طرح های عمران جاده ای در قالب طرح های امانی نتیجه خوبی داشته باشد.

وی در ادامه احداث سه دستگاه آبنمای لوله ای در قالب طرح های امانی مورد توجه قرار داد و گفت: با احصا و آشنایی کامل عوامل به اولویت های عمرانی سه طرح مهم احداث آبنمای لوله ای در سطح راه های روستایی استان طی سال ۹۹ آغاز و در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری رسید.

شکوری همچنین کل مراحل اجرای این سه طرح را به صورت امانی و تنها با استفاده از قابلیت های فنی پرسنل و بهره مندی از ماشین آلات در اختیار دانست و اضافه کرد: این سه طرح در محورهای روستایی حسین آباد میش مست بخش مرکزی، روستای گلستانه بخش جعفریه و روستای چاهک بخش خلجستان واقع شده‌است.

رییس اداره ابنیه راه‌های استان در خصوص دیگر اقدام های اجرایی  سال ۹۹ به تنقیه و رفع انسداد ۳۰ دستگاه دستگاه پل آبرو درسطح راه های استان اشاره و یادآور شد: با توجه به سال ها رسوب لای و تراکم حاصله در برخی پل های آبرو واقع در محورهای جاده ای قم، رفع انسداد با کُندی و استفاده از ماشین الات مربوطه انجام گرفت. 

برچسب‌ها قم افتتاح طرح حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم افتتاح طرح حمل و نقل مسافری قم افتتاح طرح حمل و نقل مسافری اخبار کنکور سطح راه جاده ای اجرای طرح طی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد مهیار یونس‌آبادی ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها در کانون بسیج شاهرود از اجرای ۱۸۰ برنامه طی هفته بسیج سازندگی با مشارکت ۱۷۴ گروه جهادی در شهرستان خبر داد و بیان کرد: آبرسانی روستایی در روستاهای محروم شهرستان در زمره این برنامه‌ها است.

وی از افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدمت رسانی و توسعه روستایی در هفته بسیج سازندگی در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: طرح آبرسانی به عشایر ابوالحسنی در منطقه خارتوران بی ارجمند از جمله این طرح‌های عمرانی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در ۱۳ عرصه برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: موضوعات عمرانی، خدمت رسانی، اردوهای جهادی، پزشکی، خدماتی، عمرانی، طرح‌های عمرانی، آبرسانی و مرمت خانه‌های محرومان و… در زمره این برنامه‌ها است.

یونس آبادی از توزیع ۱۵ سری جهیزیه در هفته بسیج سازندگی بین نوعروسان مناطق محروم شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: بیش از یک هزار پرس غذا و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز بین محرومان شهرستان طی این هفته توزیع خواهد شد.

وی از بهره برداری ۶۵ پنل خورشیدی در قالب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با مشارکت شرکت توزیع برق و بسیج سازندگی در مناطق محروم شهرستان شاهرود طی هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: عملیات آغاز اجرای ۶۵ واحد نیروگاهی خانگی دیگر در مناطق محروم شهرستان در طول این هفته آغاز می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود از برگزاری کارگاه‌های خوداشتغالی با مشارکت بسیج در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان در زمینه خود اشتغالی به صورت تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده است.

یونس آبادی با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی و مجموعه ورزشی در روستای یونس آباد با همکاری ورزش و جوانان شهرستان شاهرود به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در این هفته همچنین شاهد برپایی میز خدمت در روستاها و شهرهای سراسر شهرستان شاهرود خواهیم بود.

کد خبر 6097355

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها