Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی قربانی عصر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح روستایی در بخش مرکزی شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری بالغ بر 5 هزار و 811 پروژه در روستاهای سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 1167 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، ایجاد بوستان، ساخت زمین چمن مصنوعی، آتش نشانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند.

 معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ابلاغ ساختار تشکیلاتی دهیاری‌ها به استانداری‌های کشور در 2 ماه قبل گفت: با این ابلاغ بعد از 22 سال دهیاری‌ها دارای ضوابط تشکیلاتی و ساختار سازمانی شدند. 

به کارگیری نیروی انسانی برای دهیاری‌ها 

قربانی تصریح کرد: بنابراین بر اساس این ابلاغ دهیاری‌های درجه یک و دو 6 پست، دهیاری‌های درجه سه و چهار 9 پست و دهیاری‌های درجه پنج و شش 11 پست برایشان تعریف شد و هفته آینده نیز دستور العمل به کارگیری نیروی انسانی برای دهیاری‌ها به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرایط احراز پست‌ها،نحوه به کارگیری و رشته‌های مورد نیاز برای دهیاری‌ها نیز در هفته آینده ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: در خصوص استخدام دهیاران طبق قانون شوراها ماده 76 دهیار مدیر قلمداد می‌شود و مدیر را راسا نمی‌توان استخدام کرد لذا برای اینکه بتوانیم برای امنیت شغلی دهیاران اقدامی انجام دهیم از طریق اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری‌ها در دولت کارهایی در دست اقدام داریم.

 قربانی بیان کرد : لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون دهیاری‌های کشور هفته گذشته در دولت به تصویب رسید که امیدواریم با اضافه کردن بندی مبنی بر اینکه چنانچه فردی چند دوره دهیار بود و کنار رفت بدون آزمون در پست‌های تعریف شده به کار گیری شود، شاهد رفع مشکلات این افراد باشیم. 

با اصلاح و الحاق قوانین از عزل‌های سلیقه‌ای دهیاران جلوگیری کنیم

وی با اشاره به اینکه امیداست با اصلاح و الحاق قوانین از عزل‌های سلیقه‌ای دهیاران جلوگیری کنیم خاطرنشان کرد: اقداماتی از طریق دولت و مجلس در دست پیگیری است تا بتوانیم گام‌های محکمی در راستای امنیت شغلی دهیاران برداریم.

 معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری‌ها، سوابق دهیاران بعنوان سوابق دولتی محسوب می‌شود یعنی اگر فردی 8 سال دهیار باشد 8 سال سابقه کاری خواهد داشت. 

قاسمی نقش دهیاری‌ها را بعنوان جوامع محلی در توسعه روستاها بسیار موثر دانست و اظهار کرد: استقلال نهاد شورا را نباید با عزل و نصب‌های اختیاری و سلیقه‌ای خدشه‌دار کرد و شورا بعنوان یک نهاد برنامه‌ریز و قانونگذار و سیاست‌گذار در پیش برد اهداف توسعه‌ای در روستاها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بهره‌برداری از چند پروژه روستایی در ساوه

با حضور معاون  امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از چند پروژه روستایی در ساوه بازدید و رونمایی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس عصر امروز همزمان با ایام الله دهه فجر و در پنجمین روز از این ایام با حضور علی قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از مراحل تکمیل زمین چمن مصنوعی روستای جلال آباد ساوه بازدید به عمل آمد.

به گفته بخشدار مرکزی برای ساخت این زمین چمن مصنوعی که اوقات فراغت اهالی روستا خصوصا جوانان را پر خواهد کرد بالغ بر 385 میلیون تومان هزینه صورت گرفته که زمین بصورت کامل آماده و مراحل دیوار و فنس کشی نیز انجام خواهد پذیرفت. 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سپس به روستای سیلیجرد از توابع بخش مرکزی رفته و پروژه سنگ فرش این روستا به مساحت 3 هزار متر مربع را افتتاح کرد.

این میزان سنگ فرش با هزینه 320 میلیون تومانی انجام شده و به گفته دهیار این روستا سنگ فرش تمام این روستا حدود 8 هزار متر مربع نیازمند عملیاتی شدن است.

کف پوش پیاده روهای روستای یل آباد در بخش مرکزی نیز دیگر پروژه رونمایی شده امروز بود که با هزینه یک میلیارد و 700 میلیون تومانی و از محل اعتبارات دهیاری روستا در مساحت 6 هزار و 500 متر مربع انجام شده است. 

زیرسازی و آسفالت 4 هزار متر مربع در روستای قردین بخش مرکزی نیز آخرین پروژه رونمایی شده امروز بود که برای اجرای آن بالغ بر 450 میلیون تومان هزینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه فجر دهیاری ها ساختار سازمانی روستاها معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بخش مرکزی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پروژه طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد، دستور تامین منابع مورد نیاز و تکمیل این پروژه را صادر کرد تا با تسریع در ساخت، تا پایان سال تکمیل و بهره برداری از ۵۹ تخت این پروژه انجام شود. 
 
وزیر بهداشت نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان، بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

 عین اللهی با اشاره به پذیرش بیماران حوادث رانندگی در بیمارستان شهدای یافت آباد گفت: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI کشور امروز در جنوب غرب تهران افتتاح شد تا دسترسی مردم و بیماران به این خدمات افزایش یابد و نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی در سطح شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به توزیع دستگاه‌های پیشرفته و سرمایه‌ای پزشکی در دولت مردمی در سراسر کشور، از تداوم تامین این دستگاه‌ها برای افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و تصویربرداری در سال جاری و سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران