Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:20:18 GMT

حسن خمینی: نگاه غرب به زن در 150 سال اخیر ظالمانه است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۲۱۴

حسن خمینی: نگاه غرب به زن در 150 سال اخیر ظالمانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ظهر امروز در آئین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی «دختران امروز» در حرم مطهر امام راحل، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش با وجود زیر‌ساخت‌های آموزش مجازی، در اقصی نقاط کشور و حتی روستاها، دریافت آموزش غیر‌حضوری را میسر کرده که دانش‌آموزان در شرایط فعلی جامعه که امکان آموزش حضوری وجود ندارد، از تحصیل جا نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ابتکار طراحی نرم‌افزار شاد، برای زیر‌ساخت آموزش غیر‌حضوری یک افتخار و موفقیت ارزشمند است که اگر این زیرساخت‌های بنیادی که به مرور زمان شکل گرفته است موجود نبود، امروز با معضلی در آموزش عمومی مواجه بودیم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌(س) و بزرگداشت مقام زن، افزود: توجه به حوزه زنان و خانواده در جامعه فعلی بحثی جهانی و بسیار جدی است و نیاز جامعه امروز ما در حوزه زنان و در تمامی حوزه‌ها، نگاهی عدالت‌خواهانه و دین‌دارانه است که از زبان دین به دنبال حقوق طبقات مختلف اجتماعی باشیم.

حجت الاسلام خمینی در ادامه بیان کرد: در تاریخ صد و پنجاه ساله اخیر دنیا نگاه به زن، نگاهی ظالمانه بوده است، به طوری که حقوق اجتماعی زنان را به بیراهه برده‌اند و نگاهی مردستیزانه را جایگزین رویکرد عدالت‌گرایانه کرده‌اند و در مقابل این جریان با جریان سنتی و بسته‌ای مواجه بودیم که با هر تحولی مقابله می‌کردند.

وی تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) حق رأی و حضور زنان در مجلس و عرصه‌های مختلف اجتماعی را مطرح کردند که بسیاری از متدینین به این مسأله حساسیت نشان دادند اما ایشان معتقد بودند، زن مسلمان نباید مجبور باشد بین دوگانه سنت و مدرنیته قرار بگیرد که این موضوع دستاورد بزرگی است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) اضافه کرد: بسیاری از زنان جوامع دیگر در میان دوگانگی حفظ دین و مدرن شدن، نمی‌دانند که به دنبال نقش‌آفرینی و یافتن جایگاه خود در جامعه بروند یا دیندار بمانند، اما امام ‌راحل این دوگانگی را برای زنان از بین بردند و راه سومی را به این شکل مطرح کردند که «دیندار بمانید و در افق دین با حفظ پیوند به خدا، به حقوق خود دست یابید».

حجت الاسلام خمینی ابراز کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب کسانی بود که به دین نگاه جدیدی داشتند و در مقابل تحجر ایستادند، سپس در برابر استبداد قد علم کردند و دین را فرهنگی فراتر از سنت، مدرنیسم و شرق و غرب معرفی کردند.

وی با بیان اینکه دفاع از ارزش‌های غیر‌دینی در پشت سنگرهای دین بسیار خطرناک است، اضافه کرد: پیام انقلاب این است که ما می‌توانیم با حفظ ارزش‌های دینی در بستر زمان خود زندگی کنیم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه هیچ چیزی مانند زبان هنر در خدمت اجتهاد نیست، عنوان کرد: هنر قوه خیال انسان را تقویت می‌کند و همه اخلاقی زیستن وابسته به داشتن خیال قوی است اما در مقابل، توهم هویت غیراخلاقی زیستن است.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه انسان متوهم خود را نقطه محور جهان می‌داند اما هنرمند با خیال، خودش را در جایگاه دیگران تصور می‌کند و به این وسیله می‌تواند دردی را که در جامعه می‌بیند با زبان هنر بیان کند، خاطرنشان کرد: پیدایش اندیشه، یکی از بزرگ‌ترین عوامل توسعه هم‌زیستی است که به زبان‌های مختلف هنری به انسان اجازه می‌دهد در جایگاه‌های مختلف درد انسان‌های دیگر را احساس کند و ما همواره برای پیاده‌سازی عدالت در جامعه محتاج زبان هنر هستیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی ره آموزش وپرورش حقوق اجتماعی زنان تولیت حرم مطهر امام خمینی ره حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسنعلی اخلاقی امیری» از حوزه انتخابیه مشهد و کلات به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من مجلس شورای اسلامی به سمت گرایش‌های مستقل پیش می‌رود و از جناح‌های سیاسی کم کم فاصله می‌گیرد؛ در دوره دوازدهم احساس می‌کنم هر چند لیست‌های متعدد توانستند رأی مردم را به دست بیاورند اما برآیند مجلس دوازدهم به نظر من، نگاه خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس آینده به نظر من برای رفع مشکلات متعدد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، نیازمند به باور مردم هستیم؛ نماینده باید به ظرفیت و توانمندی مردم در قانون گذاری باور داشته باشد. اینکه رهبر انقلاب در شعار سال می‌فرمایند جهش تولید با مشارکت مردم، یعنی مردم در همه عرصه‌ها اگر خود ورود کنند مشکلات را برطرف خواهند کرد، مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، باید زمینه مشارکت مردم را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من کمیسیون فرهنگی با شعار محوریت فرهنگ در همه عرصه‌ها، کمیسیون اجتماعی با شعار تقویت نهاد خانواده پیشران رفع آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون آموزش با شعار اهمیت و جایگاه والای آموزش پرورش و آموزش عالی است.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

استان در حوزه زیر ساخت‌ها و بودجه عمرانی ضعف شدیدی دارد که باید جبران شود؛ ظرفیت خراسان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، معدن و گردشگری بسیار بالاست که متأسفانه نگاه جامع ملی به این ظرفیت‌ها نشده است، اگر چنین نگاهی را نماینده مجلس بتواند در بین مدیران با وجود آورد به نظرم استان می‌تواند جهش در رشد و ارتقا و ثروت آفرینی پیدا کند.

کد خبر 6080723

دیگر خبرها

  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است