Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگرمسئله فرهنگ درست شود مشکلات در عرصه‌های دیگر نیز حل می‌شود گفت: برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید با قصد قربت و به دور از سیاسی‌کاری وارد میدان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عصر امروز در سلسله نشست‌های اقشار مختلف با نماینده ولی فقیه در استان همدان، مجمع بانوان فعال در عرصه‌های مختلف با امام جمعه همدان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حبیب الله شعبانی در این جلسه با اشاره به نقش موثر بانوان در عرصه پیروزی انقلاب و سال های پس از انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بحث فعالیت های مربوط به شکل گیری انقلاب و استمرار آن همیشه در یک بخشی وابسته به فعالیت اجتماعی بانوان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر نقش بانوان بیشتر از مردان نبوده کمتر هم نبوده است، گفت: چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس و در دوره های بعدی حضور بانوان بسیار پر رنگ و موثر بوده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب بستری برای حضور اجتماعی بانوان را ایجاد کرد، مطرح کرد: همان طور که اسلام در تمام دستوراتی که صادر کرده حفظ حق کرامت ذاتی انسان‌ها را همیشه تأکید داشته، در انقلاب اسلامی نیز حفظ کرامت و جایگاه انسانی و الهی  بشر از اهداف آن شمرده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مجمع بانوان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، رویکرد اصلی این مجمع را یک رویکرد فرهنگی دانست و گفت: مسئله فرهنگ زیربنا و لایه بنیادی همه مسائل است و لذا اگر فرهنگ درست شود مشکلات در عرصه‌های دیگر نیز حل خواهد شد.

شعبانی با تأکید بر اینکه این مجموعه نگاه سیاسی و انتخاباتی ندارد، یادآور شد: طرح برگزاری این مجمع در سال گذشته برنامه ریزی شده بود اما به لحاظ شرایط کرونا اجرا شدن با محدودیت‌هایی همراه شد.

وی با اشاره به وحدت دشمنان در عرصه شبیخون فرهنگی از ایجاد جبهه مستقل از طرف دشمنان خبر داد و عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن در عرصه فرهنگی مواجه هستیم، عدم تشکیل یک جبهه واحد برای مقابله با فعالیت‌های دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: نتیجه نداشتن تشکیلات قوی و منسجم عمل نکردن این است که یا توفیقی به دست نخواهیم آورد و یا توفیقات در این عرصه کم رنگ خواهد بود.

وی خطاب به بانوان فعال در عرصه های مختلف عنوان کرد: امروز در جامعه با مشکلات زیادی از اقتصاد تا آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم اما هر یک از فعالان تنها در یک عرصه به صورت مستقل مشغول فعالیت هستند، بنابراین این مجمع به دنبال آن است تا برای رفع مشکلات همه نفرات و گروه‌ها بر روی یک اولویت‌ تمرکز داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه باید در گام اول به شناسایی اولویت‌ها بپردازیم، گفت: پس از آنکه اولویت‌ها شناسایی شد، باید همه موسسات و افراد فعال را برای فعالیت حول محور آن اولویت در سال 1400 بسیج کرد و یک جبهه واحد در استان را تشکیل دهیم.

وی خواستار حضور همه اقشار و فعالیت بانوان در این مجمع شد و مطرح کرد: این جمع باید جامع بانوان فعال در استان باشد و از قشرهای خاکستری و سمن‌ها و حتی کسانی که دارای سلایق متفاوت هستند هم در اینجا حضور داشته باشند.

شعبانی با تأکید بر اینکه امروز، زمان اختلاف بین مجموعه‌های فرهنگی نیست، بیان کرد: دشمن با تمام توان به دنبال آن است که جنگ احزابی در کشور به راه بیندازد و اگر ما مشغول به خودمان باشیم و نگاه جامعی نداشته باشیم، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: بانوانی که در این شهر می‌‌توانند در جریان سازی کمک کند و حضور آنها می تواند در کاهش آسیب‌ها و مشکلات موثر باشد، لازم است که عضو این مجمع باشند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که اعضای حاضر چه کمکی می‌توانند در عرصه فرهنگ در جامعه داشته باشند، گفت: در ستاد مردمی کرونا که در استان همدان ایجاد شد، به خوبی ثابت کرده که بانوان در عرصه اجتماعی دارای ظرفیت بالا و بی‌نظیر هستند که متاسفانه مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه می‌تواند با راه اندازی کمیته‌های تخصصی و بررسی مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه با شورای فرهنگی عمومی همکاری داشته باشند، مطرح کرد: این جلسات نباید تنها به بحث و گفت‌وگو سپری شود، بلکه باید نتیجه آن برطرف شدن مشکلی در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با قصد قربت برای حفظ فرهنگ اسلامی وارد صحنه شویم، عنوان کرد: مجموعه‌های استان باید در خصوص رفع مشکلات و آسیب‌ها احساس وظیفه کنند و با تمام توان برای رسیدگی به اولویت‌ها، با همراهی و همکاری یکدیگر تلاش کنند.

در ادامه این جلسه رضا فریدونی مشاور نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) به خوبی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشاوره های مردمی مشهود است، اظهار داشت: در راستای استفاده از مشورت‌های اقشار مختلف جامعه دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با اقشار مختلف جامعه کرده است.

وی افزود: در این جلسات مقرر شده است تا در خدمت اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان فعال در عرصه‌های مختلف، پیشکسوتان و جوانان باشیم و در جلسات مختلف از نظرات آنها در پیشبرد کارها استفاده کنیم.

فریدونی با تأکید بر لزوم کادرسازی و ایجاد یک جبهه منسجم در استان همدان، مطرح کرد: مهم‌ترین هدف این مجامع، کادر سازی در عرصه‌های مختلف است.

وی با گلایه از اینکه، اگر نمی‌توانیم تعدادی از فعالان در هر عرصه را به راحتی نام ببریم یک اشکال است که باید  برای رفع آن به تربیت نیرو بپردازیم، اظهار داشت: در این جلسات که به صورت فصلی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد، به دنبال آن هستیم که در کنار کادر سازی، با آسیب‌ها و  موفقیت های موجود در جامعه نیز آشنا شویم.

در ادامه  تعدادی از بانوان فعال در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی در استان همدان به عنوان نماینده در این مراسم به صحبت پرداختند.

خانم علی بخشی از فعالان در حوزه اجتماعی با بیان اینکه در این مجامع باید به دنبال کادرسازی و شناسایی نیروهای فعال باشیم، اظهار داشت: در چند سال گذشته متأسفانه کمتر به مسئله کادرسازی توجه شده و در مسیر تربیت نیروهای جوان اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: بانوان بزرگتر باید تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند تا با محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، همه با هم به سمت جلو و برای رسیدن به اهداف بزرگ حرکت کنیم و از این نکته نیز نباید غافل شویم که در این بین نباید منیتی وجود داشته باشد.

روشنی از فعالان فرهنگی همدان هم با تأکید بر اینکه این کارگروه باید در سطح استان معرفی شود، مطرح کرد: توجه به قشر خاکستری و فعالیت برای رفع آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائلی است که در این مجموعه باید مورد توجه اعضا قرار گیرد.

روایت تسنیم از شهیدی که خود را وقف کار فرهنگی برای انقلاب اسلامی کرد+تصاویرگزارش روز دوم جشنواره عمار|مستند «ماح»، ماجرای یک کار فرهنگی تمیز!/ چرا ایران در سوریه حضور دارد؟راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی در 54 روستا و آبادی عشایری برگزیده

وی با بیان اینکه باید از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: امروز لازم است تا سبک زندگی اسلامی را در قالب هنر برای جوانان به شکلی جذاب ارائه کنیم و برای این کار می‌توان از بستر فضای مجازی به نحو احسن بهره لازم را ببریم.

یکی دیگر از بانوان فعال فرهنگی نیز با تأکید بر اینکه مطالباتی که در این جلسات بیان می‌شود، باید به گوش مسئولان و مجامع عمومی برسد، اظهار داشت: خوب است تا این مجموعه نماینده را در شورای فرهنگ عمومی و یا مجامع دیگر داشته باشد و از این طریق بتوانیم مطالبات موجود را پیگیری کنیم.

استفاده از ظرفیت دانشجویان خانم، حضور حوزه علمیه خواهران در مجامع استانی و مدیریتی و بهره‌برداری از ظرفیت علمی، پژوهشی و اجتماعی حوزه علمیه خواهران، مهارت آموزی به بانوان و حمایت از بانوان کارافرین از دیگر مطالباتی بود که در این جلسه به عنوان دغدغه توسط بانوان مطرح شد.

انتهای پیام/741/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان بانوان فعال در عرصه عرصه های مختلف امام جمعه همدان انقلاب اسلامی اقشار مختلف داشته باشند آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، «بیژن نوباوه وطن» نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه لیست انتخاباتی که در آن حضور دارد گفت: الان در قالب لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) هستیم؛ امنا یک جریان فکری نوگرا از بچه مسلمانان موجود کشور و یک جریان انقلابی صد درصد خالص است که اعتقاد به نوگرایی در امر تقنین در کشور دارد.

وی افزود: آن جریانی که هر ساله متأسفانه طی حداقل حدود ۴۰ سال در کشور شکل گرفته بود و افرادی دخالت می‌کردند که اصلاً کارشان این نبود و دخالت‌شان در انتخابات یک دخالت غیر معمول بود و افرادی را داخل مجلس می‌آوردند که شاید بسیاری از آن‌ها شرایط لازم را نداشتند.

نوباوه گفت: این بار این اتفاق افتاد که دیگر آن روش سنتی خاص (اشاره به روش بستن لیست‌های انتخاباتی) شکسته شد و توانستند یک جریان انقلابی، نیروهای جوان -البته جوان به معنای سن نمی‌گویم، شاید به معنای تازه وارد به مجلس- به لطف خدا وارد مجلس شوند و در دور اول بسیار موفق بود که من نیز در این لیست‌ها بودم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: البته ناگفته نماند، به دلیل مشکلاتی که داخل مجلس بود و اعتراضی که به بسیاری از جریان‌های خودکامه و تفکر خودکامگی در مجلس وجود داشت، حاضر نشدم در بسیاری از این لیست‌ها باشم و حتی گفتم اگر نتوانم به مجلس راه یابم بهتر است تا اینکه بخواهم جایی بیایم که آن افراد را قبول ندارم. توسط دوستان به همین لیست امنا دعوت شدم. جریان جدیدی که اتفاق افتاده بود شکل گرفت و در وهله حدود ۱۴ نفر از نیروهای مشترک وارد مجلس شدند.

نوباوه در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های خود در صورت راهیابی به مجلس آتی گفت: باید عرض کنم که برنامه‌های بسیار متنوعی در کشور داریم؛ شاید نگاه مردم به مجلس به خصوص نگاه غیر کلان‌شان، حل مشکلات روزمره است. البته به نظرم بسیاری از این مشکلات روزمره، مشکلات اجرایی است و مربوط به مجلس نیست و این خودش یک معضل است که بسیاری از همکاران ما را به خصوص در شهرستان‌ها درگیر کرده است.

وی افزود: نمایندگان بیش از آنکه به مسائل کلان کشور نظر داشته باشند، به حل مشکلات رورمزه می‌پردازند، مثل آسفالت، لوله‌کشی آب، گاز و این از آن مسائلی است که ربطی به نماینده ندارد اما گریبان نماینده را گرفته است.

نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل ضعفی که نیروهای اجرایی دارند. مردم کارهایی را که استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید انجام دهند را از نمایندگان مطالبه می‌کنند.

وی افزود: کار من فرهنگی است و با تحولات روز مواجه هستیم. مثلاً، می‌بینیم امروز فضای مجازی حتی به منزله فضای حقیقی تبدیل شده است و همه منویات کشور را رقم و عامل رشد کشور است و بسیار می‌تواند در همه زمینه‌ها جهش ایجاد کند، اما فاقد هرگونه قانون است. ما به این فکر افتادیم که باید قانون داشته باشد.

نوباوه تصریح کرد: در بخش مشکلات اجتماعی که به تحرکات دشمنان ما برای ضربه زدن به نظام مربوط می‌شود، ما نیاز به تجدید قوانین مثل قانون عفاف و حجاب داشتیم. شما در قانون مجازات‌های اسلامی، قانون دارید، اما بسیاری از آن‌ها قانون‌های تعزیراتی است و قوانینی که شاید در شأن برخورد و شرایط فعلی جامعه نیست. ما باید قانون را تعدیل و یا به شکلی عملیاتی کنیم که هم حجاب و عفاف آن شکل عملی و ارزشی خودش را داشته باشد. در کنارش نیز مانع هنجارشکنی که می‌خواهد از این ملعبه استفاده و به کشور ضربه زند و در واقع عفاف و ناموس ملی کشور را تحت تأثیر قرار بدهد، شود.

وی در ادامه گفت: این نه در مورد کشور ما بلکه در همه جای دنیا وجود دارد. قانون راهنمایی و رانندگی هم به این شکل است ما نمی‌توانیم بگوییم که بهترین ماشین داشته باشیم و هر طور که دوست داریم رانندگی کنیم یا چراغ قرمز را رعایت نکنیم؛ هر پدیده اجتماعی حتماً باید قانونمند باشد تا بتواند موفق باشد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قانون فضای مجازی که همه کارش انجام شده، طرحی بود حدود ۳۰ پیگیری شد و خوب هم پیش می‌رفت، متأسفانه به دلیل دست‌هایی که در خود مجلس و بیرون از مجلس وجود داشت و با هم همکاری کردند، به خصوص بیگانگان و دشمنان ما، نگذاشتند قانونی که شکل گرفته بود و می‌توانست خیلی کمک کار مردم باشد، اجرای شود. الان همه فکر می‌کنند که فضای مجازی فقط فضای سیاسی یا فرهنگی است، اصلاً اینطور نیست، فضای اقتصادیش مهم‌تر از همه بخش‌هایش است.

وی افزود: پلیس فتا می‌گوید در ۶ ماه گذشته سال ۱۴۰۳، ۱۲۰ هزار پرونده تشکیل شده است. چقدر می‌تواند پلیس فتا به این‌ها برسد و مگر اصلاً چقدر نیرو دارد.

نوباوه همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: من نمی‌خواهم اغراق کنم، همه کمیسیون‌های مجلس سر جای خودشان مهم هستند؛ یعنی اگر یکی از آنها انجام وظیفه نکند، حتماً یک جای کشور یک مشکلی پیش می‌آید اما فرهنگ به معنای همان چیزی که رهبر انقلاب فرمودند، به معنای هوا و اکسیژن است.

وی افزود: افرادی که در کمیسیون فرهنگی حضور دارند، متعهد و مؤمن هستند و کار را خوب پیش می‌برند اما با مشکلاتی، هم در داخل مجلس و هم در دولت مواجه هستیم؛ مثلاً وزیر فرهنگ آخرین وزیری است که بودجه به او تعلق می‌گیرد. آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ بارها علنی گفته که کمکی که مجلس به ما کرد، خود دولت نکرد؛ در لایحه دولت، سهم فرهنگی اگر فرضا ۱ دیده شده، ما آن را ۵ برابر کردیم.

نوباوه همچنین در پاسخ به سوالی درباره کمیسیون انتخابی در صورت راهیابی به مجلس آینده گفت: صددرصد کمیسیون فرهنگی را انتخاب می‌کنم؛ در شأن خود نمی‌بینم که به کمیسیون دیگری بروم؛ کار من فرهنگ است.

نوباوه با اشاره به پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر، گفت: عملکرد خبرگزاری مهر در ۴ دهه حضور من در رسانه، گویای این است که حتی زمان تشکیل شما را یادم هست. هدفی که برای تشکیل این نهاد بود، اطلاع‌رسانی صحیح است؛ یعنی جامع و بهینه. بنابراین بابت این پویش تبریک می‌گویم.

کد خبر 6093495 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند