Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:56:17 GMT

تنش در کنگره بر سر اخراج حامی سرسخت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۶۸۲

تنش در کنگره بر سر اخراج حامی سرسخت ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین، این اقدام قاطعانه در پی اظهارات این نماینده زن کنگره است که باعث واکنش تند دموکرات ها و دو دستگی بین جمهوری خواهان شده است.

مارجوری تیلور گرین نظریه های توطئه بی اساس را تبلیغ کرده و از خشونت علیه دموکرات ها حمایت کرده است.

 کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان این سخنان را محکوم کرد ، اما با مجازات" گرین" مخالفت کرد و گفت که این اظهارات قبل از انتخاب وی بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلور گرین در ماه نوامبر به نمایندگی از ایالتی در جنوب جورجیا انتخاب شد. وی به دلیل ابراز حمایت از تئوری "کیو انان" نظریه توطئه ای عجیب و غریب مبنی بر اینکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در حال جنگ پنهانی علیه گروهی از کودکان آزار است، بسیار مشهور است.

وی قبل از ورود به کنگره پست هایی را که خواستار خشونت علیه قانونگذاران دموکرات بود را لایک می کرد. وی همچنین مدعی بود که تیراندازی در مدارس و حمله تروریستی 11 سپتامبر حوادث صحنه سازی شده بوده است، و پیشنهاد کرد که مسلمانان نباید در دولت خدمت کنند.

دموکرات‌ها با استناد به اظهارت گذشته گرین در ساختگی خواندن تیراندازی مرگبار در دبستان سندی هوک ایالت کانتیکت، می‌گویند او که در جریان انتخابات ماه نوامبر از ایالت جورجیا وارد مجلس نمایندگان شده صلاحیت عضویت در کمیته آموزش این مجلس را ندارد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری برای حذف مارجری تیلور گرین از عضویت در کمیته‌ها به دلیل عقاید نژادپرستانه شرکت فعالی داشت.

 آدام کینزینگر جمهوری خواه از ایلینوی اعلام کرد برای اخراج مارجری تیلور گرین جمهوری خواه نژادپرست ترامپی از جورجیا رای مثبت خواهد داد.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنا روز گذشته، مواضع و اظهارات "گرین" را برای حزب جمهوری خواه مانند سرطان ارزیابی دانست.

پربیننده ترین ابراز تأسف دولت بایدن از رأی دیوان لاهه درخصوص ایران سیگنال‎ آمریکا برای بازگشت به برجام مذاکره کره جنوبی با آمریکا برای آزادسازی پول ایران نهایی شدن پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل از دارایی‌های بلوکه شده نگاهی مقایسه‌ای به بسته محرک بایدن و جمهوری‌خواهان/ نقاط اختلاف بسته کمک مالی بایدن با جمهوری‌خواهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن جمهوری خواهان جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشريه اکسيوس، کنگره آمريکا به دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داد حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی با انتقام‌جویی آمریکا مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم اسرائیل تا آنجا پیش رفته است که از بایدن خواسته است تا برای جلوگیری از صدور حکم مداخله کند. دیوان کیفری بین‌المللی در حال تحقیق درباره اتهامات جنایات جنگی علیه ارتش رژیم اسرائیل است.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تماس نتانیاهو با بایدن خودداری کرد، اما گفت: دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیتی ندارد و ما از تحقیقات آن حمایت نمی‌کنیم. 

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و حکم‌های گزارش شده را «شرم‌آور» و «غیرقانونی» خواند.

جانسون گفت: «اگر دولت بایدن به چالش کشیده نشود، دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند قدرت بی‌سابقه‌ای برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران سیاسی، دیپلمات‌های آمریکایی و پرسنل نظامی آمریکایی ایجاد کند و آن را به دست گیرد.»

جانسون از دولت بایدن خواست که «فوری و با صراحت از دیوان بین‌المللی کیفری بخواهد از اين اقدام خوداری و از هر ابزار موجود برای جلوگیری از چنین اقدام تحقیرآمیزی استفاده کند.

رئیس مجلس به چندین قانونگذار جمهوری خواه می‌پیوندد که در روز‌های اخیر به شدت از دیوان کیفری بین المللی انتقاد کرده اند.

یکی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوریخواه به آکسیوس گفت که پیش نویس قانونی برای پاسخگویی به هر گونه حکمی در حال تدوین است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (تگزاس) به آکسیوس گفت که انتظار دارد نسخه‌ای از لایحه سناتور تام کاتن (R-Ark) برای تحریم مقامات دیوان بین المللی کیفری درگیر در تحقیقات ایالات متحده و متحدانش ارائه شود. 

برد شرمن، نماینده کالیفرنیا، گفت که ایالات متحده باید به این فکر کند که آیا ما یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم باقی می‌مانیم - معاهده‌ای که دادگاه بین‌المللی کیفری را تاسیس کرد.

وی افزود: «ما باید در مورد گفتگو با برخی از کشور‌هایی که [پیمان] را تصویب کرده اند فکر کنیم که آیا می‌خواهند از این سازمان حمایت کنند یا خیر.

ریچی تورس، نماینده سرسخت طرفدار اسرائیل و سناتور جان فترمن هر دو از حکم‌های گزارش شده انتقاد کرده اند.

پرامیلا جایاپال، رئیس انجمن پیشرو، منتقد سرسخت اسرائیل، گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری یک نهاد مستقل است و باید کار‌هایی را که آنها باید انجام دهند ادامه دهد».

مارک پوکان، یکی دیگر از منتقدان مترقی اسرائیل، گفت: این موضوع به کنگره مربوط نیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند. 

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد