Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دنیای آینده، دنیای رقابت دولت‌ها در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به مردم است، اظهار داشت: توجه ویژه به این موضوع، نقش بسیار ویژه‌ای در صرفه‌جویی منابع و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی  در آئین افتتاح طرح‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به مناسبت دهه فجر، افزود: توسعه این بخش در شهرها و روستاهای مختلف بر کسی پوشیده نیست و شیوع کرونا در جهان اهمیت این حوزه و توسعه آن را چند برابر کرده است که باید در این زمینه گام‌های اساسی و محکم تری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تاسف از اینکه عده ای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای افزایش پهنای باند مورد مواخذه قرار می دهند، اظهار داشت: باید توجه داشت که امروز این حوزه جزو جدی ترین نیازهای اقتصاد کشور است که حجم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص داده و باید قدردان تلاشگران این حوزه بود.

پورمحمدی با بیان اینکه فناوری ارتباطات در حیات بشر و زندگی روزمره جوامع مختلف روز به روز تاثیرگذارتر می شود، یادآور شد: یکی از مزیت های بسیار مهم و اصلی این فناوری ایجاد شفافیت در عملکردها است و علاوه بر آن صرفه جویی در وقت و آسان سازی مراودات مختلف اقتصادی و تجاری نیز از جمله مزیت های این بخش است.

وی تحولات به وجود آمده در حوزه آی‌تی کشور طی سال‌های اخیر را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشور نیز این تحولات را سرعت بخشیده است که بدون تردید اتفاق بسیار مبارکی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در تشریح پروژه های افتتاح شده، گفت: بیش از ۷۲ میلیارد تومان از این طرح ها مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است که تمامی این اعتبار توسط دولت هزینه شده است.

محمد فرزاد افزود: ۶۴۷ میلیارد ریال مربوط به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با ۲۱ طرح، شرکت مخابرات با ۱۶۴ میلیارد ریال، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۵ طرح و سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال و پروژه های طرح توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها با ۸۸ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز است.

وی توسعه شبکه پهن باند را یکی از اولویت های مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: تعداد مشترکین پهن باند سیار استان امسال به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که این رقم پارسال معادل ۷۷ درصد بود.

فرزاد ادامه داد: هم اکنون از مجموع جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی تعداد ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۷۳ نفر مشترک شبکه پهن باند سیار هستند.

در این آیین طرح هایی در حوزه های ارتباطات زیرساخت، طرح های توسعه خدمات عمومی، مخابرات، ایرنسل و همراه اول به ارزش ۱۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز خدمات الکترونیک ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان فردوسی تبریز برگزار شد با تاکید بر ضرورت تکریم و تجلیل مقام معلم گفت: اقتدار و افتخارات کشور در عرصه‌های مختلف علمی ، پزشکی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی محصول تلاش‌های تربیتی معلمان است باید دست چنین معلمانی را بوسید و در برابر آنان سر تعظیم فرود آورد.

رحمتی با بیان اینکه کشور ما به نقطه بسیار خوب و محل تحولی رسیده است از معلمان خواست با دلسوزی و دغدغه‌ای که دارند فکر و‌اندیشه دانش‌آموزان را برای ساختن ایران بزرگ و پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت آماده کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان هم گفت: آینده بهتر کشور را شما خواهید ساخت بنابراین فرصت علم‌آموزی و پرورش را مغتنم بشمارید و در این ایام به مقوله خودسازی و تفکر در کنار علم حساسیت داشته باشید.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کتاب‌های استاد مطهری هم راهگشا و آینده ساز است و در کنار سایر کتب درسی و غیردرسی مطالعه آثار این استاد را در اولویت قرار دهید که در ساختن نظام فکری شما موثر است.

وی همچنین با اشاره به وجود مدارس کانکسی در استان ابراز‌ امیدواری کرد با مشارکت خیران و ساخت فضا‌های مناسب آموزشی در استان تا پایان دولت سیزدهم دیگر شاهد مدارس کانکسی نباشیم.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز تکریم معلمان را تضمین آینده کشور دانست و استخدام حدود ۷ هزار معلم جدید در استان، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از وقفه‌ای ۱۰ ساله، افزایش یک و نیم برابری فضا‌های ورزشی مدارس استان، استانداردسازی مکان‌های آموزشی و نگاه ویژه به مقوله تربیت را از توفیقات نظام تعلیم و تربیت استان در دو سال اخیر برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است