Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@15:54:59 GMT

دستگاه کوچک تولید ازن به تصفیه آب کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۹۷۲

دستگاه‌های تولید ازن برای تصفیه آب بسیار بزرگ هستند، اما محققان آلمانی برای اولین بار موفق به تولید چنین دستگاهی در ابعاد کوچک شده‌اند. این دستگاه کوچک تولید ازن را می‌توان در دستگاه‌های دیگری مانند کولرهای آبی و غیره نصب کرد تا آب موجود در آنها پاک شده و از آسیب دیدن و تشکیل رسوب در دستگاه‌های یادشده جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاز ازن با اکسید کردن غشای محافظ خارجی خود در این دستگاه، باکتری‌های مضر و سایر عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. این ماده از مواد شیمیایی مانند کلر مؤثرتر است و برخلاف چنین مواد افزودنی بر طعم یا بوی آب تأثیر نمی‌گذارد، به علاوه پس از پایان فرایند تصفیه ازن در آب باقی نمی‌ماند.

چالش استفاده از ازن برای تصفیه آب عدم امکان نگهداری و ذخیره سازی و ضرورت مصرف فوری آن است. از همین رو تولید یک دستگاه کوچک برای تولید این گاز مورد توجه محققان آلمانی قرار گرفت و بودجه‌ای بدین منظور توسط اتحادیه اروپا اختصاص یافت.

دستگاه یادشده به شکل یک مکعب کوچک طراحی شده و تنها کافیست در جریان آب قرار بگیرد تا روند تصفیه آن را به طور خودکار انجام دهد. یک تراشه حسگر که در درون این دستگاه نصب شده، به طور مداوم دمای آب، رسانایی و جرم آن را بررسی می‌کند و بر اساس همین شاخص‌ها در مورد میزان ازن ضروری که باید برای تصفیه آب تولید شود، تصمیم‌گیری می‌شود.

دو الکترود جداگانه نیز در این مکعب فرایند هدایت یون‌های ازن را انجام می‌دهند. یک لایه الماس که این الکترودها را پوشانده موجب شکل‌گیری رادیکال‌های هیدروکسیل و در نهایت ازن و اکسیژن می‌شود. از این مکعب می‌توان در هر دقیقه برای تصفیه حداکثر ۶ لیتر آب استفاده کرد.

 

مهر/

برچسب ها: گاز ازن ، آب ، تصفیه آب ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MNx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گاز ازن آب تصفیه آب بازارنیوز برای تصفیه تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه