Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:10:05 GMT

نزول کرونایی قم از پله سی و یکم به ۲۹ کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۲۲۱

نزول کرونایی قم از پله سی و یکم به ۲۹ کشور

ایسنا/قم رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: قم به لحاظ ابتلای بیماری در رتبه ۲۹ کشور قرارگرفته است هرچند در وضعیت باثباتی قرار دارد اما همچنان هشدار دهند است.

سیامک محبی امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: قم طی هفته منتهی به ۱۲ بهمن‌ماه درزمینهٔ ابتلای به بیماری در رتبه بیست و نهم کشور قرار گرفت و ۱۱۶ بیمار بستری‌شده داریم آمار بستری‌ها افزایش‌یافته است تعداد فوتی‌های مشکوک با توجه به تست‌های صورت گرفته روند نزولی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۱۰ درصدی نمونه‌های مثبت

وی عنوان کرد: ۴ بیمار مشکوک فوتی داشتیم بحث راهبردی ما افزایش فرآیند تست‌ها است یک هزار و ۹۰۷ تست طی هفته گذشته صورت گرفته که میزان نمونه‌های مثبت ۲۲ /۱۰ دهم درصد افزایش‌یافته است روند مراجعین به اورژانس هم بیشتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: ۷۸ درصد بیماران در بخش‌های سرپایی از آن‌ها تست گرفته‌شده طبق بررسی صورت گرفته هم چنان پردیسان در وضعیت هشداردهنده قرار دارد و آلودگی آن بیشتر است دیگر مناطق استان که در شرایط مطلوبی قرار دارند هم با عادی انگاری به سمت شرایط زرد در حال تغییر وضعیت هستند.

به گفته این مسئول؛ باید هشدار داد با توجه بهبود شرایط استان اما هم چنان شرایط شکننده است و باید گفت شعله‌های آتش بیماری در قم هم چنان شعله‌وراست و با هرگونه ساده‌انگاری‌ها شرایط ما خطرناک خواهد شد.

پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی استان رو به فراموشی است

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی تا ۷۷ درصد کاهش‌یافته است دستگاه‌های اجرایی هم هستند که پروتکل‌های بهداشتی را کم‌تر از ۷۰ درصد رعایت می‌کنند تنها مرکز فناوری و اطلاعات استان هم به‌طور هفتگی گزارش شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ارسال و هم بر نحوه رعایت آن از سوی کارکنان خود نظارت و برخوردهای لازم را انجام می‌دهد که جای تقدیر دارد.

محبی افزود: جای تأمل دارد که دستگاه‌هایی که خود مجری نظارت و گزارش هستند دیگر نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند در پایانه‌های درون‌شهری استان هم تنها ۲۰ درصد این شیوه‌نامه رعایت می‌شود.

وی عنوان کرد: نانوانی ها تا ۶۰ درصد؛ تالارهای پذیرایی هم ۵۰ درصد و مجتمع‌های تجاری که به وضعیت هشداردهنده رسید و تنها ۵۸ درصد نسبت به رعایت موارد بهداشتی ملزم هستند وضعیت مدارس هم مطلوب است اما درزمینهٔ بهداشت فردی و تهویه ماسک باید پیگیری شود.

افت استفاده از ماسک در بین قمی‌ها

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: طی هفته گذشته استفاده از ماسک در بین مردم در اماکن عمومی با افت بسیاری روبرو بوده است این امر در مناطق حاشیه‌ای بیشتر نمود پیداکرده است در بانک‌ها زدن ماسک ۷۵ درصد رعایت می‌شود، در وسایل نقلیه عمومی زدن ماسک از سوی مردم ۵۶ درصد است.

عدم همراهی خانواده‌های بیماران کرونایی نسبت به قرنطینه کردن غیر خانگی بیمار

رئیس مرکز بهداشت در پایان گزارشی از وضعیت اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۶ تست در این طرح گرفته‌شده است که ۵۲۰ تست مثبت بوده است هم‌چنین تست رپید در مراکز سرپایی یک هزار و ۲۰۸ مورد صورت گرفته که ۵۶ مورد آن مثبت شده است.

تردد ناقلانی که در برابر درمان مقاومت می‌کنند

وی افزود: طی هفته گذشته ۱۴ مورد مشکوک در طرح شهید سلیمانی داشتیم که ۸ مورد تنها ره‌گیری شده و ۴ نفر آلوده دیگر با توجه به نامناسب بودن منزل آن‌ها برای قرنطینه خانگی با کارشناسان بهداشت برخورد نامناسبی داشتند و در قبال قرنطینه غیر خانگی مقاومت کردند .

محبی عنوان کرد: در گوشه گوشه این شهر شعله‌های آتش انتقال بیماری در حال شعله‌ور شدن است و ما توان برخورد با آن‌ها را نداریم اگر این ناقلان خطرناک بدون رسیدگی تردد کنند باید منتظر گسترش زنجیره ابتلا باشیم.

به گفته وی؛ ۲۵۹ بیمار را شناسایی کردیم که محل قرنطینه آن‌ها نامناسب است ولی استقبالی از قرنطینه غیر خانگی نداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پروتکل های بهداشتی رئیس مرکز بهداشت استان قم طی هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عباس صدریان فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و باتوجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان با بیان اینکه وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنی، ادامه داد: از مردم خواهشمندیم در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوط نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است